Palvelut
Meistä
Palveluksessanne
Yhteystiedot
Yhteyshenkilöt
Rekry
Pyydä Marko puhujaksi
Tule meille töihin
Ajankohtaista
Oppaat
e21 in English
Ratkaisut
Tuotetiedon hallinta
Digitaaliset palvelut
Apua ostamiseen
Myynnin työkalut
B2B-verkkokauppa
B2B-verkkosivut
Asiakkaat
Ota yhteyttä!
Ota yhteyttä
Etusivu
Ratkaisut
Tuotetiedon hallinta
Digitaaliset palvelut
Apua ostamiseen
Myynnin työkalut
B2B-verkkokauppa
B2B-verkkosivut
Asiakkaat
Palvelut
Meistä
Tule meille töihin
Ajankohtaista
Oppaat
e21 in English
Ajankohtaista
Ajankohtaista
Lahjoitimme Itämeren hyväksi
Liityimme BSAG:n merelliseen orkesteriin ja lahjoitimme joulutervehdyksiin varatut rahat Baltic Sea Action Groupin Itämeri-työhön.
17.12.2015
Saako asiakkaasi saman tuotetiedon julkaisukanavasta riippumatta?
Yksi markkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on tuottaa asiakkaille laadukasta, hyödyllistä ja houkuttelevaa tietoa yrityksen tuotteista. Usein tuotetietoa tuotetaan, rikastetaan ja julkaistaan moninaisilla eri tavoilla, valituista markkinointikanavista riippuen. Tiedon laatu ja muoto vaihtelevat ja käytössä olevia järjestelmiä sekä tallennusmuotoja on useita. Tällöin myös virheiden mahdollisuus on suuri.
09.12.2015
Miksi myynnin pitäisi ymmärtää tuotetiedon hallintaa?
81% päättäjistä aloittaa ostoprosessin verkkohaulla. 60% päättäjistä sanoo itse löytävänsä toimittajavaihtoehdot. Miten sinä olet varmistanut sen, että päättäjä löytää sinun tuotteesi?
01.12.2015
Kerää tuotetietoa keskitetysti idean syntymisestä lähtien
Liiketoiminnalle tärkeän tuotetiedon muodostuminen alkaa usein jo vuosia ennenkuin tuote lanseerataan markkinoille. Tieto kehittyy, laajentuu, muuttuu ja täydentyy tuotekehitysprosessin eri vaiheissa. Myös tuotetiedon kanssa työskentelevät henkilöt vaihtuvat ja prosessiin voi liittyä yrityksen ulkopuolisia henkilöitä. Tiedon ja siihen liittyvän muutosprosessin hallinta käy yrityksille sitä haasteellisemmaksi mitä enemmän liiketoiminta verkostoituu ja siirtyy kohti verkkoliiketoimintaa.
25.11.2015
Sähköinen tuotetiedon hallinta tehostaa prosesseja ja vähentää kustannuksia
Tuotetiedon hallinnasta (product information management, PIM) onkin tullut yksi yrityksen tärkeimpiä kehitysprosesseja ja sen merkitys vain kasvaa verkkoliiketoimintaan siirryttäessä.
17.11.2015
Tee sähköisestä tuotetiedon hallinnasta kilpailuetu!
Olemme viimeisen kolmen vuoden aikana tavanneet yli 200 teollisuuden ja teknisen kaupan alan yritystä. Ja lähes säännöllisesti hämmästyneet siitä, miten hienoja tuotteita tässä maassa on. Kilpailukykyisiä, teknisesti ylivoimaisia, ehdottomasti kansainvälisillä markkinoilla pärjääviä tuotteita. Miksi niitä ei sitten myydä verkossa? Miksi niitä ei viedä ulkomaille?
03.11.2015
Asiakastyytyväisyyskyselyn tärkein viesti: Keskittyminen kannattaa!
Tämän vuoden asiakastyytyväisyyskysely on nyt saatu pakettiin ja viesti meille on selvä: keskittyminen kannattaa. Taitaa olla niin, että oli se sitten urheilusuoritus, budjetin laatiminen tai verkkopalvelun rakentaminen, niin keskittyminen omaan osaamiseen ja osaamisen jalostaminen niin hyväksi kuin mahdollista, on menestymisen kannalta yksi tärkeimpiä tekijöitä. Ainakin jos on asiakkaisiin uskomista. Ja mehän uskomme!
13.10.2015
Tulosta sopimushinnasto suoraan verkosta
Tyylitelty pdf-dokumentti yhdellä klikkauksella. e21:n ratkaisun avulla asiakaskohtaisen hinnaston tulostaminen suoraan netistä on yksinkertaista ja nopeaa. Dynaaminen PDF –ratkaisumme antaa niin myyjän kuin asiakkaan tulostaa personoidun tuoteluettelon, asiakaskohtaisilla hinnoilla. Ratkaisumme automatisoi eri painotuotteiden kuten tuotekorttien, tuoteluetteloiden ja hinnastojen taittoprosessin verkkopalveluun syötettyä tietoa hyväksi käyttäen.
30.09.2015
Kuinka kauan sinulla on varaa olla myymättä verkossa?
Verkkoliiketoiminta tuo yritykselle lisämyyntiä. Todistetusti.
08.09.2015
Selkeä visio ja toimintasuunnitelma ajaa muutosta, ei teknologia
Osallistuin männä viikolla purjehduksen ORC luokan EM-kisoihin Pärnussa. Vastassa oli Pohjoisen-Euroopan parhaat veneet ja purjehtijat. Edustimme kisoissa samalla Suomea Offshore Racing Team Finlandin nimissä.
18.08.2015
On taas aika katsoa peiliin ja mitata yrityksemme asiakastyytyväisyys
Meillä ihmisillä on kummallinen tapa ottaa itselle tutut ja jokapäiväiset asiat monesti itsestäänselvyytenä. Sorrumme kaikki siihen niin kotona kuin työelämässäkin. Monesti sitä pyörii ympyrää oman erinomaisuutensa ympärillä eikä tule paljon kyseltyä muilta, että olisiko tässä nyt jotain parantamisen varaa. Siksihän tätä hommaa ryhdyttiin alunperin tekemään, että olemme tässä parempia kuin monet muut. Ja minkäs sille voi, että olemme vaan niin hyviä jossain.
02.07.2015
Näin onnistut hakukonemarkkinoinnissa
Edellisessä blogi-kirjoituksessamme korostimme hakukonemarkkinoinnin tärkeyttä osana B2B verkkomyyntiä. Onnistunut hakukonemarkkinointi varmistaa yrityksesi/tuotteittesi näkyvyyden kun toimialaasi liittyviä hakuja tehdään. Ja niitähän tehdään etenkin ostoprosessin ensi askeleilla!
03.06.2015
Älä unohda hakukonenäkyvyyttä!
B2B verkkokauppa nähdään usein pelkkänä tilausjärjestelmänä olemassa oleville asiakkaille (linkki edelliseen blogikirjoitukseen). Yrityksissä saatetaan myös edelleen ajatella, että “meidän myynti tehdään myyjien neuvotellessa asiakkaan luona”. Kuitenkin yhä enemmän myös B2B puolella ostajat etsivät itse myyjät ja ostoprosessi lähtee liikkeelle Google-haulla. Myyjän tullessa myyntineuvotteluun ostaja tyypillisesti tietää jo myyntikandidaatit verkkohaun pohjalta.
08.05.2015
B2B verkkokauppa on enemmän kuin sähköinen tilausjärjestelmä
Olen kevään aikana tavannut jälleen kymmenien PK-yritysten johtoa ja keskustellut verkkokaupan haasteista, mahdollisuuksista ja toteutustavoista. Useissa keskusteluissa lähdetään liikkeelle B2C verkkokaupan toimintamallista ja sen ongelmista B2B liiketoiminnassa. Nopeasti voidaankin yleensä todeta, että B2C verkkokaupan logiikka (listahinnoitellun tuotteen ostaminen verkkomaksulla ennen tuotteen toimitusta) toimii vain harvoin B2B kauppaan.
29.04.2015
Mitä tulee huomioida B2B verkkokaupan suunnittelussa?
Kun B2B yrityksessä suunnitellaan verkkokaupan rakentamista, keskustelu toivottavasti alkaa sillä, että miten yritys haluaa palvella asiakkaitaan entistä paremmin.
10.03.2015
Tee tuotetiedon hallinnasta kilpailutekijä B2B myyntiin
Milloin viimeksi hait Googlesta omia tuotteitasi? Kuinka moni tuotenimike nousi hakutuloksen kärkeen? Tai edes ensimmäiselle sivulle? Jo yli 70% B2B päättäjistä käyttää Googlea ostamisen apuna, joten voit kuvitella kuinka moni sinunkin asiakkaista aloittaa ostoprosessin googlettamalla.
10.02.2015
Kiivasta keskustelua B2B verkkokaupan kehityksestä e21:n aamiaisella
Markoa pyydettiin kertomaan Kauppakamarin johtajaklubilaisille B2B verkkokaupan mahdollisuuksista ja haasteista. Siispä järjestimme aamiaisseminariin tästä niin ajankohtaisesta ja tunteita herättävästä aiheesta!
30.01.2015
Aiheet
Asiakaskokemus
B2B-myynnin digitalisointi
B2B-verkkokauppa
Digistrategia
Digitaalinen asiakassuhde
e21 Ajankohtaista
Hakukoneoptimointi (SEO)
Jälkimarkkinointi
Ketterä kehitys
Liiketoiminnan digitalisointi
Nosto
Optimointi
Palvelumuotoilu
SOLU
Tarjoustyökalu
Tiedotteet
Tuotetiedon hallinta
Tuotevalinta ja konfigurointi
Arkisto
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
joulukuu
(3)
marraskuu
(3)
lokakuu
(1)
syyskuu
(2)
elokuu
(1)
heinäkuu
(1)
kesäkuu
(1)
toukokuu
(1)
huhtikuu
(1)
maaliskuu
(1)
helmikuu
(1)
tammikuu
(1)
2014
2013
2011
2010
Tilaa RSS
Jätä yhteydenottopyyntö!
Palaamme asiaan mahdollisimman pian.
×
Nimi *
Yritys
Sähköposti *
Puhelin
Viesti
Hyväksyn sivuston käyttöehtojen mukaisen henkilötietojen tallentamisen ja käytön.
Lue lisää
.
Tallennamme tiedot yrityksen omaa käyttöä varten. Voit milloin vain pyytää tietojesi poistamista. Emme jaa yhteystietoja kolmansille osapuolille. Lue tarkemmin
käyttöehdot
ja
tietosuojakäytäntömme.
Virhe lomakkeen lähetyksessä.
Subject title
×
Nimi *
Yritys
Sähköposti *
Puhelin
Viesti
Hyväksyn sivuston käyttöehtojen mukaisen henkilötietojen tallentamisen ja käytön.
Lue lisää.
Tallennamme tiedot yrityksen omaa käyttöä varten. Voit milloin vain pyytää tietojesi poistamista. Emme jaa yhteystietoja kolmansille osapuolille. Lue tarkemmin
käyttöehdot
ja
tietosuojakäytäntömme.
Virhe lomakkeen lähetyksessä.