Blogi

remu rummuttaja
17.12.2015

Lahjoitimme Itämeren hyväksi

Liityimme BSAG:n merelliseen orkesteriin ja lahjoitimme joulutervehdyksiin varatut rahat Baltic Sea Action Groupin Itämeri-työhön.

hakukonemarkkinointi
09.12.2015

Saako asiakkaasi saman tuotetiedon julkaisukanavasta riippumatta?

Mikko Särkikangas

Yksi markkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on tuottaa asiakkaille laadukasta, hyödyllistä ja houkuttelevaa tietoa yrityksen tuotteista. Usein tuotetietoa tuotetaan, rikastetaan ja julkaistaan moninaisilla eri tavoilla, valituista markkinointikanavista riippuen. Tiedon laatu ja muoto vaihtelevat ja käytössä olevia järjestelmiä sekä tallennusmuotoja on useita. Tällöin myös virheiden mahdollisuus on suuri.

tuotetiedonhallinta e21 reunoilla
01.12.2015

Miksi myynnin pitäisi ymmärtää tuotetiedon hallintaa?

Mikko Särkikangas

81% päättäjistä aloittaa ostoprosessin verkkohaulla. 60% päättäjistä sanoo itse löytävänsä toimittajavaihtoehdot. Miten sinä olet varmistanut sen, että päättäjä löytää sinun tuotteesi?

25.11.2015

Kerää tuotetietoa keskitetysti idean syntymisestä lähtien

Mikko Särkikangas

Liiketoiminnalle tärkeän tuotetiedon muodostuminen alkaa usein jo vuosia ennenkuin tuote lanseerataan markkinoille. Tieto kehittyy, laajentuu, muuttuu ja täydentyy tuotekehitysprosessin eri vaiheissa. Myös tuotetiedon kanssa työskentelevät henkilöt vaihtuvat ja prosessiin voi liittyä yrityksen ulkopuolisia henkilöitä. Tiedon ja siihen liittyvän muutosprosessin hallinta käy yrityksille sitä haasteellisemmaksi mitä enemmän liiketoiminta verkostoituu ja siirtyy kohti verkkoliiketoimintaa.

tuotetiedonhallinta reunoilla ilman ukkoa
17.11.2015

Sähköinen tuotetiedon hallinta tehostaa prosesseja ja vähentää kustannuksia

Mikko Särkikangas

Tuotetiedon hallinnasta (product information management, PIM) onkin tullut yksi yrityksen tärkeimpiä kehitysprosesseja ja sen merkitys vain kasvaa verkkoliiketoimintaan siirryttäessä.

tuotetiedonhallinta opas e21
03.11.2015

Tee sähköisestä tuotetiedon hallinnasta kilpailuetu!

Marko Rautakoura

Olemme viimeisen kolmen vuoden aikana tavanneet yli 200 teollisuuden ja teknisen kaupan alan yritystä. Ja lähes säännöllisesti hämmästyneet siitä, miten hienoja tuotteita tässä maassa on. Kilpailukykyisiä, teknisesti ylivoimaisia, ehdottomasti kansainvälisillä markkinoilla pärjääviä tuotteita. Miksi niitä ei sitten myydä verkossa? Miksi niitä ei viedä ulkomaille?

Leima 150x150
13.10.2015

Asiakastyytyväisyyskyselyn tärkein viesti: Keskittyminen kannattaa!

Tämän vuoden asiakastyytyväisyyskysely on nyt saatu pakettiin ja viesti meille on selvä: keskittyminen kannattaa. Taitaa olla niin, että oli se sitten urheilusuoritus, budjetin laatiminen tai verkkopalvelun rakentaminen, niin keskittyminen omaan osaamiseen ja osaamisen jalostaminen niin hyväksi kuin mahdollista, on menestymisen kannalta yksi tärkeimpiä tekijöitä. Ainakin jos on asiakkaisiin uskomista. Ja mehän uskomme!

dynaaminen_pdf
30.09.2015

Tulosta sopimushinnasto suoraan verkosta

Marko Rautakoura

Tyylitelty pdf-dokumentti yhdellä klikkauksella. e21:n ratkaisun avulla asiakaskohtaisen hinnaston tulostaminen suoraan netistä on yksinkertaista ja nopeaa. Dynaaminen PDF –ratkaisumme antaa niin myyjän kuin asiakkaan tulostaa personoidun tuoteluettelon, asiakaskohtaisilla hinnoilla. Ratkaisumme automatisoi eri painotuotteiden kuten tuotekorttien, tuoteluetteloiden ja hinnastojen taittoprosessin verkkopalveluun syötettyä tietoa hyväksi käyttäen.

Vapaasti valittava budjetti
08.09.2015

Kuinka kauan sinulla on varaa olla myymättä verkossa?

Marko Rautakoura

Verkkoliiketoiminta tuo yritykselle lisämyyntiä. Todistetusti.

e21_b2bverkkokauppa
27.08.2015

B2B Verkkokauppakoulutus alkaa 20.10.2015 – Tule mukaan!

Koulutuksessa käydään järjestelmällisesti läpi kaikki B2B verkkokaupan osa-alueet – strategiasta toteutukseen ja markkinointiin.

Adela Sail Racing
18.08.2015

Selkeä visio ja toimintasuunnitelma ajaa muutosta, ei teknologia

Mikko Särkikangas

Osallistuin männä viikolla purjehduksen ORC luokan EM-kisoihin Pärnussa. Vastassa oli Pohjoisen-Euroopan parhaat veneet ja purjehtijat. Edustimme kisoissa samalla Suomea Offshore Racing Team Finlandin nimissä.

02.07.2015

On taas aika katsoa peiliin ja mitata yrityksemme asiakastyytyväisyys

Meillä ihmisillä on kummallinen tapa ottaa itselle tutut ja jokapäiväiset asiat monesti itsestäänselvyytenä. Sorrumme kaikki siihen niin kotona kuin työelämässäkin. Monesti sitä pyörii ympyrää oman erinomaisuutensa ympärillä eikä tule paljon kyseltyä muilta, että olisiko tässä nyt jotain parantamisen varaa. Siksihän tätä hommaa ryhdyttiin alunperin tekemään, että olemme tässä parempia kuin monet muut. Ja minkäs sille voi, että olemme vaan niin hyviä jossain.

digimittari
09.06.2015

Mikä ihmeen Digitaalinen Polku?

Jos et vielä tiedä mikä Digitaalinen Polku on, niin nyt kannattaa pysähtyä ja lukea aiheesta. Etenkin jos aiot seuraavien vuosien aikana kasvaa, lisätä myyntiä ja/tai tehostaa toimintaa.

hakukonemarkkinointi
03.06.2015

Näin onnistut hakukonemarkkinoinnissa

Mikko Särkikangas

Edellisessä blogi-kirjoituksessamme korostimme hakukonemarkkinoinnin tärkeyttä osana B2B verkkomyyntiä. Onnistunut hakukonemarkkinointi varmistaa yrityksesi/tuotteittesi näkyvyyden kun toimialaasi liittyviä hakuja tehdään. Ja niitähän tehdään etenkin ostoprosessin ensi askeleilla!

08.05.2015

Älä unohda hakukonenäkyvyyttä!

B2B verkkokauppa nähdään usein pelkkänä tilausjärjestelmänä olemassa oleville asiakkaille (linkki edelliseen blogikirjoitukseen). Yrityksissä saatetaan myös edelleen ajatella, että “meidän myynti tehdään myyjien neuvotellessa asiakkaan luona”. Kuitenkin yhä enemmän myös B2B puolella ostajat etsivät itse myyjät ja ostoprosessi lähtee liikkeelle Google-haulla. Myyjän tullessa myyntineuvotteluun ostaja tyypillisesti tietää jo myyntikandidaatit verkkohaun pohjalta.

29.04.2015

B2B verkkokauppa on enemmän kuin sähköinen tilausjärjestelmä

Olen kevään aikana tavannut jälleen kymmenien PK-yritysten johtoa ja keskustellut verkkokaupan haasteista, mahdollisuuksista ja toteutustavoista. Useissa keskusteluissa lähdetään liikkeelle B2C verkkokaupan toimintamallista ja sen ongelmista B2B liiketoiminnassa. Nopeasti voidaankin yleensä todeta, että B2C verkkokaupan logiikka (listahinnoitellun tuotteen ostaminen verkkomaksulla ennen tuotteen toimitusta) toimii vain harvoin B2B kauppaan.

Liune mobiili responsiivinen e21 www-sivu
31.03.2015

Poistuuko verkkopalvelusi Googlen mobiilihausta?

Huhtikuun 21. päivä Google päivittää hakualgoritminsa siten, että mobiiliystävälliset sivustot sijoittuvat hakutuloksissa paremmin kuin sivustot, joita ei ole optimoitu mobiilikäyttöön. Muutos koskee luonnollisesti vain mobiilisti (eli kännykällä tai tabletilla) tehtyjä hakuja.

10.03.2015

Mitä tulee huomioida B2B verkkokaupan suunnittelussa?

Mikko Särkikangas

Kun B2B yrityksessä suunnitellaan verkkokaupan rakentamista, keskustelu toivottavasti alkaa sillä, että miten yritys haluaa palvella asiakkaitaan entistä paremmin.

05.03.2015

Uusimmat B2B verkkomyynnin ratkaisut

Lyhyt talvi on ollut aktiivista aikaa uusien B2B verkkopalveluiden toteutuksessa. Tässä muutamia uusimpia..

10.02.2015

Tee tuotetiedon hallinnasta kilpailutekijä B2B myyntiin

Mikko Särkikangas

Milloin viimeksi hait Googlesta omia tuotteitasi? Kuinka moni tuotenimike nousi hakutuloksen kärkeen? Tai edes ensimmäiselle sivulle? Jo yli 70% B2B päättäjistä käyttää Googlea ostamisen apuna, joten voit kuvitella kuinka moni sinunkin asiakkaista aloittaa ostoprosessin googlettamalla.

B2B verkkokauppa
30.01.2015

Kiivasta keskustelua B2B verkkokaupan kehityksestä e21:n aamiaisella

Markoa pyydettiin kertomaan Kauppakamarin johtajaklubilaisille B2B verkkokaupan mahdollisuuksista ja haasteista. Siispä järjestimme aamiaisseminariin tästä niin ajankohtaisesta ja tunteita herättävästä aiheesta!

e21 logo
19.01.2015

Käyttöliittymäsuunnittelija / UI Designer

Etsimme käyttöliittymäsuunnittelijaa b2b-verkkokauppojen ja tuotetiedonhallinnan ratkaisuiden suunnitteluun ja toteutukseen.

12.01.2015

B2B verkkokauppa esillä CEO2015 julkaisussa

Suomalaisille päättäjille suunnattu CEO2015 –verkkosivusto on juuri julkaistu!

Aiheet

Arkisto

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!