Blogi

joulubanneri neliö
18.12.2018

Happirikasta joulua ja eloisaa uutta vuotta 2019!

Marko Rautakoura

Annoimme Itämerelle lahjaksi ilmaa ja ohjasimme joulurahamme Baltic Sea Action Groupille Itämeren pelastustyöhön. Happirikasta joulua!

Verkosta lisää myyntiä
12.12.2018

Muistitko budjetoida markkinointiin?

Ulla Särkikangas

Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on puskettu ja ehkä käyty muutama kova kädenvääntökin. Lanseerausvaiheessa tilanne huipentuu ja vihdoin nähdään, mitä on saatu aikaiseksi. Mutta unohtuiko jotain?

Purso Tuotevalitsin valinta
29.10.2018

Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun

Mikko Särkikangas

Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.

B2b liiketoiminta
25.10.2018

Kasvata myyntiä jälkimarkkinoinnilla eli after sales -palvelulla

Mikko Särkikangas

After sales -palveluissa piilee valtava kasvupotentiaali. Kerron tästä pari konkreettista esimerkkiä.

Ammattiostaja juoksee kannettava kädessä
15.10.2018

Loppu verkkojuoksuttamiselle

Marko Rautakoura

Ammattiostaja, aloitatko ostamisen käyttämällä merkittävästi aikaa tuotevalintaan ja määrälaskelmien tekemiseen tuotteen valmistajan tai maahantuojan verkkosivuilla?

Rakennusmies ja tabletti
08.10.2018

Kasvata messutapaamisten ja liidien määrää digitaalisin keinoin

Mikko Särkikangas

FinnBuild 2018 -messut on tulossa! Siellä mekin odotamme tapaavamme monia kiinnostavia rakennusalan yrityksiä.

Fescon taiton automatisointi
24.09.2018

Asiakaskohtainen tuoteluettelo napin painalluksella

Mikko Särkikangas

Nythän on se aika vuodesta kun yritykset painivat erilaisten hinnastojen, tuoteluetteloiden, esitteiden ja muiden printtimateriaalien suunnittelun ja tuotannon kanssa.

Mikko Särkikangas
17.09.2018

Hyvä B2B-myyjä tietää kilpailijoiden hinnat - entä hyvä asiakas?

Mikko Särkikangas

Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisää.

e21 raketti
10.09.2018

Rakettiöljyä henkilökohtaisen myynnin rattaisiin

Mikko Särkikangas

Miten vauhdittaa B2B asiakkaiden ostoprosessia jopa kaksi viikkoa? Lue B2B asiakkaiden erilaisista ostokokemuksista.

Laadukasta tuotetietoa
23.04.2018

Onko tuotetiedon hallinta B2B-myynnin piilevä työsyöppö?

Mikko Särkikangas

Mitä paremmin ja tehokkaammin tuotetietoa hyödynnetään, sitä tehokkaampaa (=kannattavampaa) myynti on.

Rakennusmies ja tabletti
16.04.2018

Tee Amazon-strategia – NYT

Marko Rautakoura

Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?

Tarjoaako yritys asiakkaille oston jälkeisiä palveluita verkossa? Vastaukset jaoteltuna yrityksen kasvuodotusten mukaan.
09.04.2018

Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla

Marko Rautakoura

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

B2B myyjä ostaa verkosta
19.03.2018

Tiedätkö, mihin myyjillä menee aikaa?

Mikko Särkikangas

Ennen digitalisaatiota myyjien työkaluja olivat salkullinen katalogeja, nippu tilauskaavakkeita ja auto. Mutta mitä nykyään hurmataan asiakas?

E21 digiaste markkinakatsaus 2018 kansikuva
05.03.2018

Syitä vai tekosyitä – myynnin digitalisoinnin neljä estettä

Marko Rautakoura

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

E21 asiakkaan ostopolku vastausten perusteella myynnin digiaste 2018 markkinakartoitus
26.02.2018

Mikä myynnin digitalisoimisessa pelottaa?

Mikko Särkikangas

Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.

Marko Rautakoura alustaa Teknisen kaupan aamiaistilaisuutta 8.2.2018 e21 Solutions
15.02.2018

Teknisen kaupan yritykset odottavat kasvua, mutta vain harvat muuttavat myyntiprosesseja

Marko Rautakoura

Teknisessä kaupan aamiaistilaisuudessa esittelin eri ratkaisuja, kuinka teknisen kaupan yritykset voivat automatisoida myyntiä.

E21 digiaste markkinakatsaus 2018 kansikuva
12.02.2018

Suuret odotukset, pienet panostukset

Marko Rautakoura

Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.

e21 konsultointi
26.01.2018

Ennustaminen huijausta?

Marko Rautakoura

Pääsin kutsuttuna katsomaan Nordic Business Forum Swedenin live streamia 24.1. Kiitos siitä Intotalo Oy:lle. Aiheena oli Lead LEAN. Hyviä alustuksia siitä miten mm. nopeuttamalla tuotekehitystä ja protoilemalla voidaan hankkeista saada nopemmin taloudellista hyötyä, parantaa laatua löytämällä virheet heti ja ennen kaikkea motivoida kaikkia projektin parissa työskenteleviä.

Sahkoinen tuotetiedon hallinta
17.01.2018

Mitä termit PLM, PDM, PIM ja PCM tarkoittavat?

Marko Rautakoura

Tuotetiedonhallintaa kutsutaan yrityksessä usein eri nimillä, riippuen mistä näkökulmasta ja kuinka laajasti asiaa tarkastelee. Lue blogikirjoituksestamme, mitä tuotetiedonhallintaan liittyvät lyhenteet tarkoittavat.

e21 konsultointi
16.01.2018

Myynti kasvaa vuonna 2018 - miten vastaat kysyntään?

Marko Rautakoura

Teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten myynti kasvaa ennusteiden mukaan myös tänä vuonna. Hienoa! Mutta miten vastaat kasvavaan kysyntään?

Aiheet

Arkisto

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!