Kuinka kauan sinulla on varaa olla myymättä verkossa?

Marko Rautakoura

Syksy on alkanut melkoisella digikohinalla. Miksi kaikki eivät jo ole verkkokaupassa mukana?

Verkkoliiketoiminta tuo yritykselle lisämyyntiä. Todistetusti. Asiakkaamme ovat järjestäen yllättyneitä siitä, miten paljon he saavat uusia asiakkaita verkon kautta. Niin Suomesta kuin ulkomailta. Pohdinkin eräänä päivänä, että olisiko mahdollista laskea yrityksille, kuinka paljon he menettävät rahaa, koska he eivät ole verkossa? Olisi todella kiinnostavaa tietää.

Myönnän, että verkkoliiketoiminta vaatii tietoa ja investointeja, mutta kuten ensimmäisessä kappaleessa mainitsin, tietoa ja palveluita on tarjolla. Ja kaikki uuden rakentaminen maksaa – on se sitten tehdas tai verkkokauppa. Mutta uuden jakelukanavan rakentaminen, oman liiketoiminnan kehittäminen ja uusien markkinoiden valloittaminen ei ole koskaan ollut näin tuettua, hallitusta myöten.

Myynti siirtyy verkkoon, olet sitten mukana tai et. Jos sinä et ole siellä, se on sinulta pois. Sitä kannattaa miettiä kun asiakkaasi valitsee kilpailijasi tuotteen verkosta, ehkä iltamyöhään kun sinun myyjäsi ei ole enää tavoitettavissa. Kilpailu on muuttunut aidosti globaaliksi, suurimmat yllätykset tuskin tulevat kotimarkkinoilta tutuilta toimijoilta. Kun suuri globaali toimija rantautuu aikaisemmin niin rauhallisille markkinoillesi, on jo liian myöhäistä aloittaa digitalisaation opettelu. 

Jos vielä pohdit investoinnin järkevyyttä, niin voin paljastaa, että asiakkaidemme keskimääräinen ROI tuottamillemme verkkomyyntihankkeille on alle 6 kk.

Kauanko sinulla on varaa olla myymättä verkossa?

 

Yhteistyöterveisin,

 

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi
08.09.2015

Aiheet

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!