Blogi

Ofa Case
11.12.2019

Voisiko myyjät vapauttaa ERP-stressistä?

Marko Rautakoura

ERP:iä ole rakennettu myynnin työkaluksi. Sen sijaan myynnin tarpeiden pohjalta rakennettava digitaalinen ratkaisu vapauttaisi myyjien aikaa siihen, mitä he haluavat oikeasti tehdä eli ratkoa asiakkaiden ongelmia ja keskustella heidän kanssaan. Se voisi myös vapauttaa myyjät ERP-stressin kahleista.

nainen ja ipad
29.10.2019

Virheellinen tuotetieto syö yrityksesi luotettavuutta

Mikko Särkikangas

Jos ostotilanteessa saat tuotteista vanhentunutta tai virheellistä tietoa, millaisen mielikuvan ja kokemuksen se sinulle jättää? Miten se vaikuttaa luottamukseesi yritystä kohtaan?

Marko Rautakoura
14.10.2019

Mitä digitalisaatio tuo tullessaan?

Marko Rautakoura

Tuo ihastuttava, vihastuttava digitalisaatio! Meillä jokaisella on siitä oma käsityksemme. Osaa meistä koko sana raivostuttaa, pelottaa tai ärsyttää kun taas toisille se kuvaa toiminnan automatisointia, rutiinityön poistumista, saavutettavuutta ja oppimista. Oli niin tai näin, nostan tässä esiin kolme merkittävää digitalisaation avulla saavutettavaa hyötyä.

Lataa maksuton Tuotevalitsin opas 200px
08.10.2019

Tuotekonfigurointi verkossa - myyjän lyömätön työkalu

Mikko Särkikangas

Kaikille räätälöitävien tuotteiden suunnitteluun ja myyntiin osallistuville tarjottava avoin tuotevalintatyökalu mahdollistaa tuotekokonaisuuden läpinäkyvyyden eri toimijoiden kesken. Se tehostaa merkittävästi tuotevalinnan prosessia ja vähentää virheiden määrää.

Löytyykö_yrityksesi_verkosta
01.10.2019

Kopioi tästä - verkkomyynnin helpot hedelmät

Mikko Särkikangas

Mitä sanoisit, jos kertoisin, että kymmenkertaistimme äskettäin asiakkaamme verkon kautta tulevan liidihankinnan työmäärällisesti melko pienillä muutoksilla? Mutta ajatuksena aika houkutteleva, eikö? Ettei tarvitsisi aina rakentaa pyörää uudelleen, vaan kunnostaa tai päivittää vanha.

Nainen työpöytä kannettava
27.08.2019

Tarjoa massaräätälöinti verkossa

Mikko Särkikangas

Ota massaräätälöinnin avuksi verkkopohjainen Tuotevalitsin-työkalu, joka ohjaa ja tehostaa tuotekonfigurointia sekä vähentää virheiden riskiä.

E21 digitalisaation muutos
20.08.2019

Datasta tuotetietoon - hyödynnä yrityksessä jo oleva tieto

Marko Rautakoura

Myynnin ja asioinnin digitalisoinnin yksi kulmakivistä on tuotetieto. Sen täytyy olla laadukasta ja oikeassa muodossa. Tähän harva Excel tiedosto tai ERP-ohjelmisto taipuu. Sen sijaan niissä oleva data tulisi kääntää tiedoksi, joka aidosti tukee yrityksen liiketoimintaa ja myyntiä.

04.06.2019

Mitä tarkoittaa liiketoimintamuotoilu? Entä ero palvelumuotoiluun?

Viime aikoina yrityksen ja palveluiden kehittämiseen liittyvät trendisanat ovat liiketoiminnan muotoilu ja palvelumuotoilu. Niitä käytetään yhdessä ja erikseen. Ristikkäin ja päällekkäin. Eri yhteyksissä eri lailla. Mutta miten ne eroavat?

Selecta optimointi tulokset e21 infograafi
23.04.2019

Myyntijohtaja, älä unohda liidihankintaa

Ammattimainen, verkon kautta tapahtuva liidien hankinta vaatii työtä, osaamista, aikaa ja rahaa. Mutta sen tulokset saattavat yllättää hyvinkin positiivisesti. Kun pohjatyö on hyvin tehty ja koneisto alkaa toimimaan, liidihankinnasta muodostuu yrityksen kasvun moottori ja väsymätön työmies.

Mikko Särkikangas
19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.

Rudus tietokone 3
11.03.2019

Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon

Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edellytys?

Ammattiostaja juoksee kannettava kädessä
04.03.2019

60 % ammattiostajista ei halua jutella myyjän kanssa

Herättikö otsikko kiinnostusta? Toivottavasti. Voi olla, että 60 % sinunkin asiakkaistasi hakee tietoa muualta kuin myyjiltä. Ja se, miten tietoa haetaan ja mistä sitä haetaan, on B2B-myynnin yksi tämän hetken tärkeimpiä kysymyksiä. Kun tiedät, mistä asiakkaat hakevat tietoa, voit rakentaa oikeat ratkaisut tavoittaaksesi myös ne asiakkaat, joita henkilökohtainen myynti ei tavoita.

2019
13.02.2019

Trendien metsästyksestä kohti tavoitteellista B2B-myynnin kehittämistä

Verkko on pullollaan tietoa vuoden 2019 trendeistä. Tee sitä, tee tätä, panosta siihen, opettele tätä. Konsultit koputtavat ovella saarnaamassa omia viestejään. Uutiskirjeitä solahtaa inboxiin ja sielläkin vilahtavat uudet termit ja perehtymistä vaativat työkalut. Myyntijohdolta vaaditaan jatkuvaa uusiutumista ja uuden opettelua, etenkin jos myynnissä keskitytään trendien metsästykseen.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!