Kun tuotedatan hierarkia tehdään kerralla kuntoon, sitä ei ihan heti tarvitse olla muuttamassa. Sen sijaan sen pohjalta on mahdollista edistää niin myynnin kuin asioinnin digitalisointia. Data on helposti otettavissa käyttöön osaksi myynnin työkaluja, kuten osaksi tarjouslaskennan prosessia. Tuotetieto on myös kätevästi hyödynnettävissä markkinoinnin eri kanavissa, kuten verkkosivujen sisällöntuotannossa. Keskitetyn järjestelmän avulla kaikilla organisaation työntekijöillä on sama tieto käytössä, eikä ole epäselvyyksiä siitä, mikä versio on uusin.
Rikastettu tuotetieto kasvattaa löydettävyyttä
Vaikka yritys ei tarjoaisi suoranaista verkkotilausmahdollisuutta on hakukonelöydettävyyden kannalta tärkeää että edustettujen tuotteiden tieto on hyvin esillä verkossa. Esimerkisi laitteen huoltoa etsivä aloittaa kirjoittamalla tuoteen kyljestä löytyvän mallinmerkinnän tai tuotenumeron verkkoon. Jos yritys ei tule vastaan haussa, menee kauppa sivu suun.
Meillä on 20 vuoden kokemus tuotetiedon hyödyntämisestä B2B-liiketoiminnassa. Olemme tuottaneet monimutkaisista Excel-tiedostoista toimivia ja helposti hallittavia datahierarkioita ja rikastettavia tuotetietoja. Näiden pohjalta olemme rakentaneet myynnin ja asioinnin digitaalisia ratkaisuja. Kurkkaa täältä esimerkkejä toteutetuista projekteista!
Lataa myös maksuton opas
Yhteistyöterveisin,
Marko Rautakoura
CEO, Senior Consultant, Partner
+358 400 426 864
marko@e21.fi