Tilausjärjestelmä optimoi B2B-ostoprosessia
Sähköisellä tilausjärjestelmällä tavoitellaan yleensä B2B-ostoprosessin nopeuttamista ja automatisointia. Asiakkaalle verkon kautta tapahtuva tilaus mahdollistaa tilausten tekemisen ajasta ja paikasta riippumattomasti, sillä hän saa kirjautumalla näkyviin sopimuksessa sovitut asiakashinnat, tuotteet ja toimitusehdot.
Tilausjärjestelmä helpottaa myös myynnin työtä, kun asiakas pystyy helposti lähettämään tilaus- ja/tai tarjouspyynnöt verkon kautta. Tiedot pysyvät ajantasalla ja mahdolliset virheet on helppo korjata.
Suljetusta tilausjärjestelmästä avoimeen järjestelmään
Suljettu tilausjärjestelmä tarkoittaa sitä, että sisään pääsee vain annettujen tunnusten kautta. Kun haluat palvella myös potentiaalisia asiakkaita, voit rakentaa tilausjärjestelmään kaikille avoimen osan, jossa tuotteesi ovat näkyvillä ja haettavissa ovh-hinnoilla. Antamalla mahdollisuuden yhteydenottoon ja tarjouspyyntöön, pääset palvelemaan myös potentiaalisia asiakkaita. Tarjouspyynnön ja tilauksen myötä potentiaalisesta asiakkaasta tuleekin asiakas, jolle voit tarjota sopimushintoja ja tunnukset suljetun tilausjärjestelmän käyttöön.
Mikäli haluat tarjota asiakkaallesi monipuolisemman ratkaisun ja verkko-ostamisen, lue lisää B2B-verkkokaupparatkaisustamme.