Verkkokauppa yrityksille
Yritysasiakkaat, jotka usein ovat ammattiostajia, tekevät tilauksia 24/7/365 - mieluiten omasta valikoimastaan ja omilla hinnoillaan. Sopimusasiakkailla on merkittävä rooli B2B-liiketoiminnassa ja heille tuleekin tarjota helppo tapa selata omaan asiakkuuteensa liittyviä tuote-, ostohistoria- ja sopimustietoja suoraan verkkokaupasta. Myös uusintaostosten teko tulee mahdollistaa tilaushistorian ja oman tuotevalikoiman näyttämisen avulla.
Tuotetieto on etenkin satoja tai tuhansia tuotenimikkeitä tarjoavan yrityksen verkkomyynnin kulmakivi ja merkittävä ostopäätökseen vaikuttava asia. Varmista siis, että verkkokauppa rakentuu B2B-myyntiin suunnitellun tuotetiedon hallintajärjestelmän päälle. Tällöin päivität asiakaskohtaista tietoa yhdestä paikasta ja varmistat ajantasaisen tiedon tarjonnan niin myynnille kuin asiakkaillekin. Myös verkkokaupassa tarjottavat laskurit ja erilaiset asiointipalvelut parantavat asiakaskokemusta ja sitouttavat asiakkaita.