Case AquaClean Dealer Desk
Myynnin työpöytä kansainvälisen jälleenmyyjäverkoston käyttöön
24/7
globaali palvelu

Myyjän työpöytä eli Sales Desk - tehosta myynnin prosesseja

Myyjän työpöytä on myynnin työtä tehostava verkkopohjainen ratkaisu, joka mahdollistaa tarjousten tekemisen ja hallinnoinnin koko myyntiprosessin ajan. Työpöytä rakennetaan aina yrityksen myyntiprosessin vaatimusten mukaan ja siinä voidaan huomioida niin jälleenmyyjien kuin rahtikumppaneiden palveluiden vaikutus hinnoitteluun ja toimitukseen.

Ratkaisu voidaan toteuttaa joko loppuasiakkaan palvelun parantamiseksi, mutta myös kansainvälisen jälleenmyyntiverkoston palvelemiseksi. Tällöin se mahdollistaa ympärivuorokautisen tuen eri puolilla maailmaa sijaitseville jälleenmyyntiverkostoille.

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadTutkimus: B2B-myynnin Digiaste

Miten teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään nyt ja tulevaisuudessa? Lataa maksuton markkinakartoitus ja lue alan toimitus- ja myyntijohtajien näkemyksiä myynnin digitalisoinnista.

 

Ajantasaiset ja asiakaskohtaiset tarjoukset

Myyjän työpöytä on yrityksen sisäinen myynnin työkalu, jonka avulla myyjät voivat helposti ja nopeasti rakentaa tarjouksen, oli kysymyksessä uusi tai vanha asiakas. Myyjä valitsee palvelusta tarjottavat tuotteet ja määrät sekä mahdolliset asiakaskohtaiset hinnat tai muut alennukset. Työpöydän "sisään" voidaan rakentaa erilaisia laskureita, jotka automatisoivat määrän tai hinnan laskemisen ja vähentävät virheiden määrää. Lopuksi myyjä lähettää tarjouksen asiakkaan sähköpostiin PDF-versiona ja/tai linkin ostoskoriin. Asiakkaalle voidaan tarjota mahdollisuus muokata tuotteita tai niiden määrää, tai pelkästään hyväksyä / hylätä tarjous.

Koska työpöydän tärkein tehtävä on tukea myynnin työtä, sen toiminta on suunniteltu myynnin prosessien mukaan. Tarjousten tekeminen on nopeaa ja niiden eri versioiden hallinta yksinkertaista. Sekä myyjä että asiakas ovat koko ajan tietoisia, mistä tarjousversiosta on kysymys. Myyjä voi seurata avoimena olevien tarjousten tilannetta ja asettaa vaikka muistutuksia itselleen tarjouksen seurannan helpottamiseksi.

Nopea reagointi tarjouspyyntöihin - sekä yrityksen omille myyjille että jälleenmyyjille

Myyjän työpöydän voidaan kytkeä verkkokauppaan tai tilausjärjestelmään niin, että asiakas voi itse valita itse tuotteet ja määrät, joiden pohjalta hän voi tehdä tarjouspyynnön. Verkossa tehty tarjouspyyntö menee myyjän sähköpostiin, jolloin myyjän on mahdollista reagoida tarjouspyyntöön nopeasti. 

Myynnin työpöytä -ratkaisua voivat käyttää niin yrityksen omat myyjät kuin jälleenmyyjätkin. Jälleenmyyjät näkevät työpöydän avulla omat hintansa (ja mahdolliset muut kulut) ja voivat sen pohjalta tarjota tuotteita haluamallaan hinnalla eteenpäin omille asiakkaille.

Blogi

29.10.2019

Virheellinen tuotetieto syö yrityksesi luotettavuutta

Jos ostotilanteessa saat tuotteista vanhentunutta tai virheellistä tietoa, millaisen mielikuvan ja kokemuksen se sinulle jättää? Miten se vaikuttaa luottamukseesi yritystä kohtaan?
Lue lisää

14.10.2019

Mitä digitalisaatio tuo tullessaan?

Tuo ihastuttava, vihastuttava digitalisaatio! Meillä jokaisella on siitä oma käsityksemme. Osaa meistä koko sana raivostuttaa, pelottaa tai ärsyttää kun taas toisille se kuvaa toiminnan automatisointia, r....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!