Diagnon liiketoiminta voidaan jakaa karkeasti kolmeen osaan: huoltoliiketoimintaan, tekniseen koulutukseen ja tukipalveluun sekä korjaamolaitemyyntiin. Toimintaan kuuluvat myös erilaiset projektiluonteiset työt. Diagno on usein mukana korjaamoiden rakentamisessa aivan alusta loppuun saakka.
Ajatus B2B-verkkokaupan perustamisesta ja laitemyynnin verkkoon viemisestä oli ollut jo jonkin aikaa Diagnon suunnitelmissa. Kun globaali koronaviruspandemia vauhditti palveluiden digitalisoitumista entisestään, päätti myös Diagno avata oman verkkokauppansa korjaamolaitteilleen.
"Onhan se tietysti tätä päivää, että verkossa pitää olla", Diagno Finland Oy:n operatiivinen johtaja Frans Malmari toteaa.
e21:n kokemus vakuutti
Ennen verkkokaupan rakentamisen aloittamista Diagno kävi alustavia keskusteluja useamman eri toimijan kanssa ja päätyi lopulta valitsemaan kumppanikseen e21:n.
"Ensimmäiseksi meidät vakuutti se, että he tuntuivat alusta asti olevan hyvin perillä siitä, mitä me teemme. Teemme pelkästään B2B-kauppaa ja heillä oli selkeästi kokemusta niin alan toimintamalleista kuin B2B-verkkokauppojen toteuttamisesta", Malmari muistelee. "Keskustellessamme e21:n kanssa on viesti ollut pitkälti sellainen, että kaikki se pystytään tekemään, mitä olemme toivoneet.", Malmari kiittelee.