Diagno-logo

Diagno - Lisää tarjouspyyntöjä verkosta

Diagno Finland Oy autokorjaamoalan moniosaaja, joka myy, asentaa ja huoltaa laadukkaita laitteita. Samalla Diagno on Suomen johtava autotekniikan ja diagnostiikan kouluttaja. Yhdessä e21:n kanssa rakennettu B2B-verkkokauppa on lisännyt verkon kautta tulevien tarjouspyyntöjen määrää ja helpottanut samalla myös monien Diagnon työntekijöiden työtä. Tavoitteena on rakentaa tulevaisuudessa koko palvelukokonaisuuden kattava verkkoportaali.

Diagnon liiketoiminta voidaan jakaa karkeasti kolmeen osaan: huoltoliiketoimintaan, tekniseen koulutukseen ja tukipalveluun sekä korjaamolaitemyyntiin. Toimintaan kuuluvat myös erilaiset projektiluonteiset työt. Diagno on usein mukana korjaamoiden rakentamisessa aivan alusta loppuun saakka.

Ajatus B2B-verkkokaupan perustamisesta ja laitemyynnin verkkoon viemisestä oli ollut jo jonkin aikaa Diagnon suunnitelmissa. Kun globaali koronaviruspandemia vauhditti palveluiden digitalisoitumista entisestään, päätti myös Diagno avata oman verkkokauppansa korjaamolaitteilleen.

Onhan se tietysti tätä päivää, että verkossa pitää ollaDiagno Finland Oy:n operatiivinen johtaja Frans Malmari toteaa. 

e21:n kokemus vakuutti

Ennen verkkokaupan rakentamisen aloittamista Diagno kävi alustavia keskusteluja useamman eri toimijan kanssa ja päätyi lopulta valitsemaan kumppanikseen e21:n. 

Ensimmäiseksi meidät vakuutti se, että he tuntuivat alusta asti olevan hyvin perillä siitä, mitä me teemme. Teemme pelkästään B2B-kauppaa ja heillä oli selkeästi kokemusta niin alan toimintamalleista kuin B2B-verkkokauppojen toteuttamisesta, Malmari muistelee. 

Keskustellessamme e21:n kanssa on viesti ollut pitkälti sellainen, että kaikki se pystytään tekemään, mitä olemme toivoneet, Malmari kiittelee.

Tarjouspyyntöjen määrä kasvaa tasaisesti

Tällä hetkellä valmis verkkokauppa on ehtinyt olla toiminnassa jo tovin. Tulevaisuudessa yhdessä e21:n kanssa on tarkoitus rakentaa laajempi verkkoportaali, joka kattaa koko Diagnon palvelukokonaisuuden. 

Verkon kautta tulevien tarjouspyyntöjen määrä kasvaa nyt tasaisesti koko ajan, Malmari iloitsee ja jatkaa, iso merkitys on myös sillä, että nyt kenttäihmisemme pääsevät tuotteisiin kiinni suoraan itse. Aikaisemmin he joutuivat aina soittamaan myyjillemme ja kysymään saatavuuksia ja hintoja. Nyt he näkevät kaiken tämän itse suoraan verkosta.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin kerron lisää!

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi

Tutustu asiakasprojektiin liittyviin ratkaisuihin:

Blogi

02.05.2022

Minne menet B2B-verkkokauppa?

Viimeiset kaksi vuotta ovat moukaroineet B2B-myyntiä pakottaen sitä reagoimaan nopeasti uusiin tilanteisiin. Miten tiivis muutostahti on vaikuttanut B2B-verkkokauppaan ja myyntiin yleisesti?
Lue lisää

14.03.2022

Miten valita sopiva verkkokauppa-alusta?

Keskeinen vaihe verkkomyynnin kehittämisessä on alustan valinta. Vaikka päätös on tärkeä, älä lähde vertailemaan verkkokauppa-alustoja ennen kuin tiedät yrityksesi ja loppukäyttäjien tarpeet. Alusta on va....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!