B2B-verkkosivuston uudistamisen lähtökohtia
Verkkosivujen uudistamisen yhteydessä on hyvä pysähtyä arvioimaan sivuston roolia yrityksen liiketoiminnassa ja etenkin myynnissä. Kenelle palvelu on kohdistettu ja mitä käyttäjien toivotaan siellä tekevän? Miten myynti käyttää verkkosivuja hyväkseen? Vai käyttääkö lainkaan?
B2B-alan yrityksillä on monia erilaisia kohderyhmiä tai asiakassegmenttejä, joita voidaan palvella eri tavoin. Verkkosivua kehittäessä kannattaakin määritellä verkkosivun rooli osana myyntiprosessia sekä asiakasryhmän ostoprosessia, jolloin sivustolle voidaan rakentaa myyntiprosessia tukevat toiminnot. Esimerkiksi oikeanlaisen tiedon määrittäminen ja asiakkaita palvelevien saapumissivujen toteuttaminen tehostavat merkittävästi yritysmyynnille tärkeää liidihankintaa.