Kattavaa ja ammattitaitoista palvelua verkossa
Koko uudistus-projektin kantavana teemana oli asiakaslähtöisyys. Tilatukku haluaa erottua palvelulla, jonka vuoksi määrittelimme aluksi mitä palvelu tarkoittaa Tilatukun asiakkaille. Toteutukseen liittyvät ratkaisut pohjautuivat näihin määrityksiin.
Koska asiakkaat tarvitsevat laadukasta ja ajankohtaista tuotetietoa, keräsimme Tilatukun toimittajilta suuren määrän tuotteisiin liittyvää tietoa. Käsittelemällä ja muokkaamalla monimuotoista dataa saimme rakennettua kattavan tuotetiedon itse verkkopalveluun, mutta myös kätevät työkalut tuotevalikoiman ja tiedon hallintaan.
Asiakkaille uudistus näkyy selkeänä ja kattavana tuote-esittelynä sekä helppona tuotteiden hakuna. Tuotteiden esittelyn yhteyteen liitettiin ostoskori-toiminta, joka mahdollistaa nopean tarjouspyynnön lähettämisen. Rikas ja laadukas tuotetieto parantaa merkittävästi myös tuotteiden hakukonelöydettävyyttä.
Verkkopalvelussa panostettiin erityisesti yrityksen tarjoamien ratkaisujen konkretisointiin ja viestintään. Lisäksi palvelusta löytyy selkeästi myynnin yhteystiedot sekä yhteydenottomahdollisuus. Näin tarjotaan uusille asiakkaille matalan kynnyksen kontaktointi-mahdollisuus.