Onnistuneilla verkkoratkaisuilla enemmän tarjouspyyntöjä

Ergolift maahantuo ja markkinoi nosto- ja siirtolaitteita sekä työergonomiaa parantavia nostoapuvälineitä ja nostolaitteiden kokonaisuuksia. Heiltä löytyy kaikki johtavat merkit, kuten Translyft, Logitrans, Vaculex, Hovmand, Q-System, Tractel ja Premier Pallet Systems. Tuotevalikoimaan kuuluvat esimerkiksi nostopöydät, pinoamisvaunut, saksinostimet, haarukkavaunut, alipainenostimet sekä kevytnostovaunut. Lisäksi heidän tuotanto- ja suunnitteluyksiköt tarjoavat erikoisratkaisuja erikoistoivomusten mukaan.

Hakukoneoptimoinnilla ja -mainonnalla kohti myynnin kasvua

Ergolift panostaa markkinoinnissaan pääasiassa verkko- ja messunäkyvyyteen. Verkkopalvelun sisältöön ryhdyttiin aktiivisesti panostamaan jo viime vuonna ja jatkuvan optimoinnin ja kehittämisen avulla tuotteille on onnistuttu rakentamaan hyvä löydettävyys Googlen luonnollisissa hakutuloksissa sekä kustannustehokas näkvyvyys maksetun mainoinonnan avulla. Panostus hakukoneoptimointiin ja -mainontaan on tuonut sivuille paljon kävijöitä, joka on puolestaan kasvattanut Ergoliftin tarjouspyyntöjen määrää ja sitä kautta myyntiä. Ergoliftille toteutetut verkkosivuston optimointitoimenpiteet ovat lisänneet verkkosivuston kautta tulleita kuukausittaisia tarjouspyyntöjä 20% edelliseen vuoteen verrattuna.

SOLU Business Solution

Ergoliftin verkkopalvelu on rakennettu e21:n SOLU -alustalle. Solu soveltuu erityisen hyvin teollisuuden ja teknisen kaupan yrityksille ja sisältää helpot työkalut asiakastiedon hallintaan (CRM) sekä laajojen tuotetietojen ja -valikoimien käsittelyyn, ylläpitoon ja julkaisuun eri kanavissa. Optimointi-palvelumme avulla verkkopalvelut konversio-optimoidaan ja niistä rakennetaan niin haluattaessa tehokkaita liidigeneraattoreita.

B2B-verkkokauppa Tuotetiedon hallinta

Case: Pumppukärry eli haarukkavaunu

Ergoliftin tuotesivujen ja hakukonemainonnan sisällön toimivuutta seurataan ja parannetaan jatkuvasti. Google Ads'n avulla analysoidaan kävijöiden käyttämiä hakusanoja, joiden kautta Ergoliftin tuotteet löytyvät joko luonnollisissa hakutuloksissa tai mainonnan kautta. 

Esimerkiksi keväällä 2018 huomattiin, että haarukkavaunu sivulle tuli paljon kävijöitä hakusanalla pumppukärry. Googlen hauissa pumppukärry-sanaa haetaan nimittäin useammin kuin haarukkavaunu -sanaa*. Tämän johdosta pumppukärry sana lisättiin Ergoliftin haarukkavaunujen tuoteryhmä- ja tuotesivuille sekä AdWords hakusanamainontaan, jolloin tuotesivut saivat entistä paremman sijoituksen Googlen haussa.

Pumppukärry on kuukausittain -mukana noin 1300 haussa kun haarukkavaunu on vain noin 320 haussa mukana kuukaudessa. Lähde Google AdWords.

Optimointi

Olemme olleet erityisen tyytyväisiä e21:n tekemään verkkopalvelu-uudistukseen sekä heidän työhönsä verkkonäkyvyyden parantamisessa. Lisäksi e21:n osaaminen oli suureksi avuksi GDPR vaatimusten täyttämisessä.

- Niklas Ahlblad, Toimitusjohtaja, Ergolift

e21 Avainhenkilöt

Mikko Särkikangas
Myyntijohtaja, partneri
Theo Martin
Palvelumuotoilija
Petri Vehviläinen
Kehittäjä

Lisäkysymyksiä? Mikko vastaa mielellään!

Ota yhteyttä Mikkoon