Case: Pumppukärry eli haarukkavaunu
Ergoliftin tuotesivujen ja hakukonemainonnan sisällön toimivuutta seurataan ja parannetaan jatkuvasti. Google Ads'n avulla analysoidaan kävijöiden käyttämiä hakusanoja, joiden kautta Ergoliftin tuotteet löytyvät joko luonnollisissa hakutuloksissa tai mainonnan kautta.
Esimerkiksi keväällä 2018 huomattiin, että haarukkavaunu sivulle tuli paljon kävijöitä hakusanalla pumppukärry. Googlen hauissa pumppukärry-sanaa haetaan nimittäin useammin kuin haarukkavaunu -sanaa*. Tämän johdosta pumppukärry sana lisättiin Ergoliftin haarukkavaunujen tuoteryhmä- ja tuotesivuille sekä AdWords hakusanamainontaan, jolloin tuotesivut saivat entistä paremman sijoituksen Googlen haussa.
* Pumppukärry on kuukausittain -mukana noin 1300 haussa kun haarukkavaunu on vain noin 320 haussa mukana kuukaudessa. Lähde Google AdWords.