Blogi

Raksamies ihminen
02.12.2020

Etämyynti ja digitaalisen asiakassuhteen rakentaminen

Luottamus eli asiakkaan tunne ja kokemus siitä, että myyjä kuuntelee ja on läsnä asiakkaan ongelmien ratkomisessa ja tulevaisuuden suunnittelussa, on tänä päivänä osattava luoda digitaalisesti.

Mies ja nainen
07.10.2020

Voisiko B2B-verkkokaupan heittää roskiin?

Välillä tekisi mieli heittää koko verkkokauppa-sana roskiin ja puhua mielummin verkkoasioinnista. Kauppa-sana viittaa usein fyysiseen tilaan, jossa on neljä seinää, hyllyjä ja ovi. Sen sijaan asiointi ei ole niin suoraviivaista, vaan haastaa pohtimaan laajemmin, mistä tuotteen tai palvelun ostamisesta on kyse.

Theo Martin
15.09.2020

Palvelumuotoilulla kehitetään yrityksen vahvuuksia

Palvelumuotoilun avulla voidaan kehittää eteenpäin yritykseltä jo löytyviä toimintamalleja, mutta myös luoda uutta liiketoimintaa. Palvelumuotoilun keinoin luodaan kokonaiskuva todellisesta tarpeesta sekä suunnitellaan siihen sopiva ratkaisu tai ratkaisukokonaisuus. Kokonaisuus palastellaan tarvittaessa osakokonaisuuksiin ja kehitetään niitä yksi kerrallaan eteenpäin.

Titiu Rajanto neliö
07.09.2020

Titiu suunnittelee yritysterapeutin ottein

Zoomin, Skypen tai muiden digikanavien kanssa käytävä työpalaveri ei aina mahdollista aitoa tutustumista toiseen saati syvällistä ajatusten vaihtoa. Siksi päätimme tehdä blogisarjan, joiden kirjoituksissa esittelemme haastattelumaisesti e21:n tekijöitä. Tässä valokeilaan astuu Titiu Rajanto.

Nainen mies tietokone
01.09.2020

Digitaalisilla työkaluilla vauhtia myyntiin

Digitaalisten työkalujen ja ratkaisujen avulla voidaan nopeuttaa myyjien rutiininomaisia tehtäviä. Parhaimmassa tapauksessa ne voidaan osin siirtää pois myyntitapahtumasta, jolloin myynniltä vapautuu aikaa ja resursseja varsinaisille kasvokkain tapahtuville asiakaskohtaamisille.

Marko Rautakoura e21
17.08.2020

B2B-ostamisen uusi normaali

Digitaaliset kanavat ja työkalut ovat keskeisessä roolissa B2B-ostamisessa. Asiakkaat odottavat toimittajilta helppokäyttöisiä ja ostamisen prosesseihin suunniteltuja työkaluja. Digitaalisten kanavien ja työkalujen avulla suomalaiset yritykset ovat entistä kilpailukykyisempiä kansainvälisille markkinoille.

Speedo mies ui
19.03.2020

"Speedo-hetki" tuli yllättäen ja pyytämättä

Koronaviruksella on merkittävät vaikutukset henkilökohtaiseen myyntityöhön painottuvien B2B-yritysten liiketoiminnassa. Kun asiakkaat suosivat myyntitapaamisten sijaan etätapaamisia ja verkko-ostamisia, joutuvat yritysten digivalmiudet todelliseen happotestiin.

Marko Rautakoura
14.10.2019

Mitä digitalisaatio tuo tullessaan?

Marko Rautakoura

Tuo ihastuttava, vihastuttava digitalisaatio! Meillä jokaisella on siitä oma käsityksemme. Osaa meistä koko sana raivostuttaa, pelottaa tai ärsyttää kun taas toisille se kuvaa toiminnan automatisointia, rutiinityön poistumista, saavutettavuutta ja oppimista. Oli niin tai näin, nostan tässä esiin kolme merkittävää digitalisaation avulla saavutettavaa hyötyä.

04.06.2019

Mitä tarkoittaa liiketoimintamuotoilu? Entä ero palvelumuotoiluun?

Viime aikoina yrityksen ja palveluiden kehittämiseen liittyvät trendisanat ovat liiketoiminnan muotoilu ja palvelumuotoilu. Niitä käytetään yhdessä ja erikseen. Ristikkäin ja päällekkäin. Eri yhteyksissä eri lailla. Mutta miten ne eroavat?

Rudus tietokone 3
11.03.2019

Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon

Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edellytys?

e21 konsultointi
07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Ulla Särkikangas

Mutta mitä asiakaskokemus tarkoittaa?

Testaus
06.03.2017

Miten parantaa asiakaskokemusta verkossa?

Mikko Särkikangas

Ohjattu ostaminen erilaisten tuotekonfiguraatoreiden avulla helpottaa asiakkaiden ostamista.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!