Blogi

Rakennusmies ja tabletti
08.10.2018

Kasvata messutapaamisten ja liidien määrää digitaalisin keinoin

Mikko Särkikangas

FinnBuild 2018 -messut on tulossa! Siellä mekin odotamme tapaavamme monia kiinnostavia rakennusalan yrityksiä.

Laadukasta tuotetietoa
23.04.2018

Onko tuotetiedon hallinta B2B-myynnin piilevä työsyöppö?

Mikko Särkikangas

Mitä paremmin ja tehokkaammin tuotetietoa hyödynnetään, sitä tehokkaampaa (=kannattavampaa) myynti on.

Tarjoaako yritys asiakkaille oston jälkeisiä palveluita verkossa? Vastaukset jaoteltuna yrityksen kasvuodotusten mukaan.
09.04.2018

Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla

Marko Rautakoura

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

E21 digiaste markkinakatsaus 2018 kansikuva
05.03.2018

Syitä vai tekosyitä – myynnin digitalisoinnin neljä estettä

Marko Rautakoura

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

E21 digiaste markkinakatsaus 2018 kansikuva
12.02.2018

Suuret odotukset, pienet panostukset

Marko Rautakoura

Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.

e21 konsultointi
16.01.2018

Myynti kasvaa vuonna 2018 - miten vastaat kysyntään?

Marko Rautakoura

Teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten myynti kasvaa ennusteiden mukaan myös tänä vuonna. Hienoa! Mutta miten vastaat kasvavaan kysyntään?

e21 konsultointi
09.11.2017

Vältä virheitä asiakaspalvelun digitalisoinnin avulla

Mikko Särkikangas

Kun myyntiä ja asiakkuuden hoitoa tarkastelee kokonaisuutena ja määrittelee eri vaiheissa tarvittavan tiedon ja dokumentit, muodostuu mainio pohja ja perusta myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnille.

Sahkoinen tuotetiedon hallinta
07.11.2017

Mahtuuko asiakaskeskeisyys verkkoon?

Mikko Särkikangas

Onhan siellä netissä tilaa, mutta joidenkin asioiden vieminen verkkoon on vaikeaa. Yksi niistä on asiakaskeskeisyys.

Teollisuuden ja teknisen kaupan verkkoratkaisut
06.11.2017

Riittääkö myyjien aika vastata kasvaneeseen kysyntään?

Marko Rautakoura

Tarjouspyyntöjen ja tilausten määrän ennustetaan lisääntyvän ensi vuoden aikana.

e21 Digitaalinen myyntisuppilo
20.10.2017

Optimoi myös digitaalista myyntisuppiloa

Yksi tärkeimpiä myynnin kasvattamisen työkaluja on myynnin suppilon optimointi: parempaa tunnettavuutta, lisää näkyvyyttä, lisää liidejä, enemmän tuloksellisia kontaktointeja, enemmän kauppaa ja asiakkuuden hoito sekä lisämyynti.

Konversio
17.10.2017

Vapauta myyjät kannattavaan myyntityöhön

Mikko Särkikangas

Teollisuuteen ja teknisen kaupan alalle ennustetaan kasvua. Miten varmistat, että myyjien aika riittää kaikkien asiakkuuksien hoitamiseen?

Adam Grang Nordic Business Forum 2017
03.10.2017

Digitalisaatiosta iso osa on uskallusta

Marko Rautakoura

Et enää pärjää sillä, että teet samaa kuin aina ennenkin. Asiakkaiden tapa toimia muuttuu, toimintaympäristö muuttuu ja kilpailijoiden toiminta muuttuu.

Konversio
13.03.2017

Mitä markkinoinnin automaatio tarkoittaa?

Ulla Särkikangas

Markkinoinnin automaatiossa on kyse paljon muustakin kuin teknologiasta.

Rakennuslehti
12.12.2016

Älä kopioi! Rakenna omaa kilpailuetuasi verkossa.

Mikko Särkikangas

Yrityksissä tuntuu olevan haastavaa kuvata omaa tarvetta tai tahtotilaa, koska ei oikein tiedetä mitä kilpailijat tai naapuritoimialan yritykset tekevät. Onko toisten benchmarkkaus tai kopioiminen kuitenkaan oikotie onneen?

Rakennuslehti
28.11.2016

Liiketoiminnan digitalisoinnissa onnistuminen vaatii muutosta - kuinka valmis sinä olet?

Digitalisaatio kutsuu kaikkia muutokseen. Asiakas – kuluttaja tai ammattiostaja – haluaa ostaa ja saada palvelua uusilla tavoilla. Toimittajan on syytä luoda nahkansa uusiksi tarjotakseen asiakaskokemuksen, jota muiden on vaikea kopioida. Asiakaskokemuksen johtaminen onkin yrityksen merkittävin prosessi, joka on syytä osata digiajassa erityisen hyvin.

Rakennuslehti
21.11.2016

Näin voit tuoda yrityksesi kilpailuedun verkkoon!

Erottautuminen on tärkeä osa jokaisen yrityksen liiketoimintaa. Selvitimme syys-lokakuussa tehdyssä päättäjäkartoituksessa, mitkä ovat yritysten tärkeimmät erottautumistekijät. Kartoitukseen vastasi 51 teollisuuden ja teknisen kaupan yrityksen päättäjää.

Rakennuslehti
15.11.2016

Näin teet tuloksellista hakukonemainontaa

Tiesithän, että myös rakennustuotteita haetaan verkosta ja yhä enenevissä määrin myös tarjouspyyntöjä lähetetään verkon kautta? Tutkimustemme mukaan rakennustuotteita myyvien yritysten verkkosivuilla käyneistä henkilöistä yli 80% etsii tuotetietoa. Siksi tuotetiedon näkyvyys hakukoneissa sekä laadukkaan tuotetiedon tarjoaminen verkkosivuilla on ratkaisevan tärkeää.

Rakennuslehti
05.10.2016

Mitä toimitusjohtaja haluaa tietää digitalisaatiosta?

"Mitä tämä digitalisaatio oikein merkitsee? Ollaan juuri uusittu webbisivut ja tehdään erilaisia markkinointiponnistuksia jatkuvasti. Sitten meillä on toi erppihanke, joka vie melkein kaiken energian seuraavan vuoden ajan. Mutta…"

Rean fi
31.08.2016

Keräätkö tietoa vai hyödynnätkö tietoa?

Verkkoliiketoiminnan optimointi ja tavoitteiden mittaaminen ei jää kiinni järjestelmien puutteesta. Päinvastoin, järjestelmät ovat tietoa pullollaan. Mutta aikaa tiedon analysointiin ja tietoon pohjautuvaan päätöksentekoon on yhä vähemmän. Mikä siis avuksi?

Jobmeal logo
12.05.2016

Analyysi mahdollisti oikeiden asioiden optimoinnin – Case JOBmeal.fi

”Luulimme, että hakukonenäkyvyytemme on heikko, koska emme saaneet verkon kautta tarpeeksi yhteydenottoja”, kertoo Perttu Laitsaari, JOBmealin toimitusjohtaja. Näin usein ajatellaankin, mutta me päätimme selvittää todelliset syyt siihen, miksi liidejä ei tule.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!