Tiesithän, että myös rakennustuotteita haetaan verkosta ja yhä enenevissä määrin myös tarjouspyyntöjä lähetetään verkon kautta? Tutkimustemme mukaan rakennustuotteita myyvien yritysten verkkosivuilla käyneistä henkilöistä yli 80% etsii tuotetietoa. Siksi tuotetiedon näkyvyys hakukoneissa sekä laadukkaan tuotetiedon tarjoaminen verkkosivuilla on ratkaisevan tärkeää.
Verkkoliiketoiminnan optimointi ja tavoitteiden mittaaminen ei jää kiinni järjestelmien puutteesta. Päinvastoin, järjestelmät ovat tietoa pullollaan. Mutta aikaa tiedon analysointiin ja tietoon pohjautuvaan päätöksentekoon on yhä vähemmän. Mikä siis avuksi?
”Luulimme, että hakukonenäkyvyytemme on heikko, koska emme saaneet verkon kautta tarpeeksi yhteydenottoja”, kertoo Perttu Laitsaari, JOBmealin toimitusjohtaja. Näin usein ajatellaankin, mutta me päätimme selvittää todelliset syyt siihen, miksi liidejä ei tule.