Blogi

Nainen mies tietokone
01.09.2020

Digitaalisilla työkaluilla vauhtia myyntiin

Digitaalisten työkalujen ja ratkaisujen avulla voidaan nopeuttaa myyjien rutiininomaisia tehtäviä. Parhaimmassa tapauksessa ne voidaan osin siirtää pois myyntitapahtumasta, jolloin myynniltä vapautuu aikaa ja resursseja varsinaisille kasvokkain tapahtuville asiakaskohtaamisille.

Marko Rautakoura e21
17.08.2020

B2B-ostamisen uusi normaali

Digitaaliset kanavat ja työkalut ovat keskeisessä roolissa B2B-ostamisessa. Asiakkaat odottavat toimittajilta helppokäyttöisiä ja ostamisen prosesseihin suunniteltuja työkaluja. Digitaalisten kanavien ja työkalujen avulla suomalaiset yritykset ovat entistä kilpailukykyisempiä kansainvälisille markkinoille.

Ofa Case
11.12.2019

Voisiko myyjät vapauttaa ERP-stressistä?

Marko Rautakoura

ERP:iä ole rakennettu myynnin työkaluksi. Sen sijaan myynnin tarpeiden pohjalta rakennettava digitaalinen ratkaisu vapauttaisi myyjien aikaa siihen, mitä he haluavat oikeasti tehdä eli ratkoa asiakkaiden ongelmia ja keskustella heidän kanssaan. Se voisi myös vapauttaa myyjät ERP-stressin kahleista.

nainen ja ipad
29.10.2019

Virheellinen tuotetieto syö yrityksesi luotettavuutta

Mikko Särkikangas

Jos ostotilanteessa saat tuotteista vanhentunutta tai virheellistä tietoa, millaisen mielikuvan ja kokemuksen se sinulle jättää? Miten se vaikuttaa luottamukseesi yritystä kohtaan?

Lataa maksuton Tuotevalitsin opas 200px
08.10.2019

Tuotekonfigurointi verkossa - myyjän lyömätön työkalu

Mikko Särkikangas

Kaikille räätälöitävien tuotteiden suunnitteluun ja myyntiin osallistuville tarjottava avoin tuotevalintatyökalu mahdollistaa tuotekokonaisuuden läpinäkyvyyden eri toimijoiden kesken. Se tehostaa merkittävästi tuotevalinnan prosessia ja vähentää virheiden määrää.

Nainen työpöytä kannettava
27.08.2019

Tarjoa massaräätälöinti verkossa

Mikko Särkikangas

Ota massaräätälöinnin avuksi verkkopohjainen Tuotevalitsin-työkalu, joka ohjaa ja tehostaa tuotekonfigurointia sekä vähentää virheiden riskiä.

E21 digitalisaation muutos
20.08.2019

Datasta tuotetietoon - hyödynnä yrityksessä jo oleva tieto

Marko Rautakoura

Myynnin ja asioinnin digitalisoinnin yksi kulmakivistä on tuotetieto. Sen täytyy olla laadukasta ja oikeassa muodossa. Tähän harva Excel tiedosto tai ERP-ohjelmisto taipuu. Sen sijaan niissä oleva data tulisi kääntää tiedoksi, joka aidosti tukee yrityksen liiketoimintaa ja myyntiä.

Mikko Särkikangas
19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.

Purso Tuotevalitsin valinta
29.10.2018

Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun

Mikko Särkikangas

Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.

Laadukasta tuotetietoa
23.04.2018

Onko tuotetiedon hallinta B2B-myynnin piilevä työsyöppö?

Mikko Särkikangas

Mitä paremmin ja tehokkaammin tuotetietoa hyödynnetään, sitä tehokkaampaa (=kannattavampaa) myynti on.

B2B myyjä ostaa verkosta
19.03.2018

Tiedätkö, mihin myyjillä menee aikaa?

Mikko Särkikangas

Ennen digitalisaatiota myyjien työkaluja olivat salkullinen katalogeja, nippu tilauskaavakkeita ja auto. Mutta mitä nykyään hurmataan asiakas?

Sahkoinen tuotetiedon hallinta
17.01.2018

Mitä termit PLM, PDM, PIM ja PCM tarkoittavat?

Marko Rautakoura

Tuotetiedonhallintaa kutsutaan yrityksessä usein eri nimillä, riippuen mistä näkökulmasta ja kuinka laajasti asiaa tarkastelee. Lue blogikirjoituksestamme, mitä tuotetiedonhallintaan liittyvät lyhenteet tarkoittavat.

B2b verkkokauppa
03.11.2017

Kaikkea voidaan myydä verkossa - jopa valmisbetonia

Marko Rautakoura

Muutama vuosi sitten kuulin lausahduksen ”betonia ei tulla ikinä myymään verkossa”. Miten sitten tapahtui?

Rakennuslehti
15.11.2016

Näin teet tuloksellista hakukonemainontaa

Tiesithän, että myös rakennustuotteita haetaan verkosta ja yhä enenevissä määrin myös tarjouspyyntöjä lähetetään verkon kautta? Tutkimustemme mukaan rakennustuotteita myyvien yritysten verkkosivuilla käyneistä henkilöistä yli 80% etsii tuotetietoa. Siksi tuotetiedon näkyvyys hakukoneissa sekä laadukkaan tuotetiedon tarjoaminen verkkosivuilla on ratkaisevan tärkeää.

e21 Solu product information management system
17.03.2016

Uuden kasvun ytimet - tuotetiedon hyödyntäminen myynnissä

Kuten me kaikki tiedämme, ostajat ovat jo verkossa. Ne hakevat sieltä tuotteisiin ja toimittajiin liittyvää tietoa ja tekevät vertailuja. Pian 50% ostajista hoitaa koko ostoprosessin verkossa.

tuotetiedonhallinta e21 reunoilla
01.12.2015

Miksi myynnin pitäisi ymmärtää tuotetiedon hallintaa?

Mikko Särkikangas

81% päättäjistä aloittaa ostoprosessin verkkohaulla. 60% päättäjistä sanoo itse löytävänsä toimittajavaihtoehdot. Miten sinä olet varmistanut sen, että päättäjä löytää sinun tuotteesi?

tuotetiedonhallinta reunoilla ilman ukkoa
17.11.2015

Sähköinen tuotetiedon hallinta tehostaa prosesseja ja vähentää kustannuksia

Mikko Särkikangas

Tuotetiedon hallinnasta (product information management, PIM) onkin tullut yksi yrityksen tärkeimpiä kehitysprosesseja ja sen merkitys vain kasvaa verkkoliiketoimintaan siirryttäessä.

dynaaminen_pdf
30.09.2015

Tulosta sopimushinnasto suoraan verkosta

Marko Rautakoura

Tyylitelty pdf-dokumentti yhdellä klikkauksella. e21:n ratkaisun avulla asiakaskohtaisen hinnaston tulostaminen suoraan netistä on yksinkertaista ja nopeaa. Dynaaminen PDF –ratkaisumme antaa niin myyjän kuin asiakkaan tulostaa personoidun tuoteluettelon, asiakaskohtaisilla hinnoilla. Ratkaisumme automatisoi eri painotuotteiden kuten tuotekorttien, tuoteluetteloiden ja hinnastojen taittoprosessin verkkopalveluun syötettyä tietoa hyväksi käyttäen.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!