-
15.10.2018
Ammattiostaja, aloitatko ostamisen käyttämällä merkittävästi aikaa tuotevalintaan ja määrälaskelmien tekemiseen tuotteen valmistajan tai maahantuojan verkkosivuilla?
-
08.10.2018
FinnBuild 2018 -messut on tulossa! Siellä mekin odotamme tapaavamme monia kiinnostavia rakennusalan yrityksiä.
-
17.09.2018
Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisää.
-
16.04.2018
Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?
-
09.04.2018
Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?
-
19.03.2018
Ennen digitalisaatiota myyjien työkaluja olivat salkullinen katalogeja, nippu tilauskaavakkeita ja auto. Mutta mitä nykyään hurmataan asiakas?
-
05.03.2018
Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?
-
26.02.2018
Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.
-
12.02.2018
Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.
-
26.01.2018
Pääsin kutsuttuna katsomaan Nordic Business Forum Swedenin live streamia 24.1. Kiitos siitä Intotalo Oy:lle.
Aiheena oli Lead LEAN. Hyviä alustuksia siitä miten mm. nopeuttamalla tuotekehitystä ja protoilemalla voidaan hankkeista saada nopemmin taloudellista hyötyä, parantaa laatua löytämällä virheet heti ja ennen kaikkea motivoida kaikkia projektin parissa työskenteleviä.
-
16.01.2018
Teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten myynti kasvaa ennusteiden mukaan myös tänä vuonna. Hienoa! Mutta miten vastaat kasvavaan kysyntään?
-
29.11.2017
Miksi suunnitella gigalomaanisia digiprojekteja, kun liiketoimintaa voidaan kehittää jatkuvasti kevyillä muutoksilla?
-
07.11.2017
Onhan siellä netissä tilaa, mutta joidenkin asioiden vieminen verkkoon on vaikeaa. Yksi niistä on asiakaskeskeisyys.
-
17.10.2017
Teollisuuteen ja teknisen kaupan alalle ennustetaan kasvua. Miten varmistat, että myyjien aika riittää kaikkien asiakkuuksien hoitamiseen?
-
03.10.2017
Et enää pärjää sillä, että teet samaa kuin aina ennenkin. Asiakkaiden tapa toimia muuttuu, toimintaympäristö muuttuu ja kilpailijoiden toiminta muuttuu.
-
25.08.2017
Myynnin tehostamiseen liittyvän hankkeen ei tarvitse olla valtava, koko johtoryhmän huomion vaativa hanke. Riittää, että lähdetään liikkeelle pienin askelin.
-
06.03.2017
Ohjattu ostaminen erilaisten tuotekonfiguraatoreiden avulla helpottaa asiakkaiden ostamista.
-
02.02.2017
Teknisten tuotteiden myynnin haaste on se, että jokainen tarjous pitää räätälöidä jokaisen asiakastarpeen, käyttökohteen ja haluttujen ominaisuuksien mukaan.
-
12.12.2016
Kartoitimme lokakuussa myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnin tärkeimmiksi koettuja liiketoimintahyötyjä*. Tutkimukseen osallistui teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten ylin johto.
-
12.12.2016
Yrityksissä tuntuu olevan haastavaa kuvata omaa tarvetta tai tahtotilaa, koska ei oikein tiedetä mitä kilpailijat tai naapuritoimialan yritykset tekevät. Onko toisten benchmarkkaus tai kopioiminen kuitenkaan oikotie onneen?
-
28.11.2016
Digitalisaatio kutsuu kaikkia muutokseen. Asiakas – kuluttaja tai ammattiostaja – haluaa ostaa ja saada palvelua uusilla tavoilla. Toimittajan on syytä luoda nahkansa uusiksi tarjotakseen asiakaskokemuksen, jota muiden on vaikea kopioida. Asiakaskokemuksen johtaminen onkin yrityksen merkittävin prosessi, joka on syytä osata digiajassa erityisen hyvin.
-
21.11.2016
Erottautuminen on tärkeä osa jokaisen yrityksen liiketoimintaa. Selvitimme syys-lokakuussa tehdyssä päättäjäkartoituksessa, mitkä ovat yritysten tärkeimmät erottautumistekijät. Kartoitukseen vastasi 51 teollisuuden ja teknisen kaupan yrityksen päättäjää.
-
05.10.2016
"Mitä tämä digitalisaatio oikein merkitsee? Ollaan juuri uusittu webbisivut ja tehdään erilaisia markkinointiponnistuksia jatkuvasti. Sitten meillä on toi erppihanke, joka vie melkein kaiken energian seuraavan vuoden ajan. Mutta…"
-
12.09.2016
"Haluaisinkin sälyttää digitaalisesti kyvykkään organisaation muotoilemisen henkilöstöjohdon tontille, poistavan rakenteista pelon ilmapiirin muutoksen pullonkaulana ja luovan henkilökohtaisen kasvun palikoita kaikille uuden tekijöille"
-
25.08.2016
Digitalisaatio on melkoinen koetinkivi koko organisaatiolle. Strategiat ja visiot tuppaavat olemaan löysähköä höpinää ja ”siniset meret” on löydettävä kokeilemalla ja tekemällä. Toimitusjohtajan on huolehdittava yrityksen muutoskyvystä ja integroitava kaikki ymmärtämään asiakasta. Väliportaan johtajat joutuvat yhtälailla miettimään digitaalisuuden vaikutuksia toiminnoissaan ja kaiken keskellä on huolehdittava siitä, että työntekijät tuntevat merkityksellisyytensä muutoksentekijöinä.
-
11.08.2016
Luin kesälomamatkalla McKinsey’n erinomaisen artikkelin siitä, mitä digitalisaatio oikeastaan tarkoittaa. Moni alan asiantuntija määrittelee sen omalla tavallaan, poliitikot luottavat sen kykyyn tehostaa toimintaa ja vähentää kustannuksia ja jokainen yritys ja yksilö näkee ja kokee sen ympärillään...
-
06.06.2016
Aloitan tällä kirjoituksella blogisarjan, jossa jaan digitalisaatioon liittyviä kokemuksiani suomalaisten yritysten kanssa. Annan esimerkkejä hyvistä onnistumisista ja varoitan mahdollisista sudenkuopista. Olen tavannut satoja digitalisaatiosta kiinnostuneita yritysjohtajia, vetänyt työpajoja, rakentanut koulutuksia, ideoinut uusia palvelukonsepteja ja auttanut yrityksiä liikkeelle, osaamaan itse. Kuvailen melko tyypillisen suomalaisen organisaation lähtökohtia ja kerron, miten Sinunkin kannattaa lähteä kilpailuedun ääreen!
-
17.03.2016
Kuten me kaikki tiedämme, ostajat ovat jo verkossa. Ne hakevat sieltä tuotteisiin ja toimittajiin liittyvää tietoa ja tekevät vertailuja. Pian 50% ostajista hoitaa koko ostoprosessin verkossa.
-
23.02.2016
Digitalisaatio auttaa B2B-yrityksiä tavoittamaan uusia asiakkaita, myymään enemmän, palvelemaan paremmin ja toimimaan tehokkaammin. Digitaalinen transformaatio ei kuitenkaan tapahdu itsestään, vaan sitä täytyy mitata ja johtaa aktiivisesti.