Tavoitteena parempi palvelu, nopeampi myynti ja tehokkaammat prosessit
Uudistetulla Jousikaupalla oli kolmenlaisia tavoitteita. Ensisijaisesti tavoitteena oli helpottaa asiakkaiden tuotevalintaa sekä parantaa palvelua tarjoamalla tilausmahdollisuus asiakkaan omilla hinnoilla. Lisäksi Meconet halusi uudistaa myyjien tilaustenkäsittelyyn liittyviä työkaluja, jotta myyjillä vapautuu aikaa asiakkaan palvelemiseen. Yrityksen sisäisen toiminnan tehostamisen tavoitteena oli puolestaan automatisoida tuote-, asiakas- ja tilaustietojen kulku ERP-toiminnanohjausjärjestelmän ja rakennettavan verkkoratkaisun välillä.
Joustavin Jousikauppa ammattiostajille!
Jousikaupan suunnittelussa ja toteutuksessa panostettiin erityisesti ostajien tuotevalintaan. Palvelumuotoilun menetelmin määriteltiin asiakkaan tarpeet sekä tuotevalintaan liittyvät askeleet ja toiminta. Yhdessä tuoteryhmässä saattaa olla jopa yli 2000 nimikettä, joten ostajan tapa hakea ja hahmottaa tuotevalinta nousi kriittiseksi tekijäksi. Koska asiakas lähestyy valikoimaa teknisten vaatimusten kautta, kehitimme tuotevalintaan jousihaku-toiminnon, jonka avulla ostaja voi hakea jousia yhtä aikaa usealla eri teknisellä ominaisuudella. Näin tuotevalinnasta saatiin ostajan ostoprosessia tukeva palvelu.
Sopimusasiakkaille luotiin lisäksi päivittäistä asiointia helpottavia toimintoja. Toteutimme muun muassa projektihankintaa helpottavan ostoskorin tallennuksen sekä mahdollisuuden lähettää ostoehdotus oman organisaation hankintaan. Toiminnoilla tuetaan ammattiostajien moniportaista ostoprosessia.
Myyjille rakennettiin oma näkymä ja liittymä Jousikauppaan. Sen kautta myyjät voivat käyttää palvelua kentällä asiakkaan kanssa. Myyjä voi esitellä tuotevalikoimaa asiakkaan hinnoilla sekä tehdä valmiin ostoehdotuksen asiakkaalle suoraan palvelusta.