Projektin lähtötilanne
Projektin lähtötilanteessa silloinen verkkosivusto tarjosi asiakkaille tuotetietoa tuoteryhmittäin, mutta varsinaiset myytävät nimikkeet eivät sieltä löytyneet. Voidakseen tilata tuotteita, asiakkailla oli oltava nimiketiedot itsellään muistissa tai tallennettuna johonkin toiseen järjestelmään. Tilaukset tehtiin sähköpostilla tai puhelimitse ja niiden käsittely vaati jatkuvaa henkilöresurssointia. Asiakkailla ei myöskään ollut näkymää omiin sopimushintoihinsa tai tuotteiden toimitusaikoihin.
Koska verkkopalvelussa ei ollut tuotteiden nimiketietoja, se ei myöskään tukenut tuotteiden hakukonelöydettävyyttä. Eli hakukoneen kautta oli vaikea löytää Thinkflown tuotevalikoimaa.
Tavoitteena parempi palvelu
Thinkflow halusi parantaa tuotteiden löydettävyyttä sekä asiakkaidensa palvelua verkossa. Palveluksi määriteltiin muun muassa helppo ja nopea asiointi tehokkaan tilaus-toimitusketjun avulla. Lisäksi Thinkflow halusi tukea myyntityötä tarjoamalla verkkopohjaiset työkalut niin tuote-esittelyyn kuin tilausten tekoon aika- ja paikkariippumattomasti.
e21 toteutti Thinkflow Oy:lle erityisesti sopimusasiakkaita palvelevan verkkopalvelun, jossa asiakkaat näkevät omat tilaustietonsa, omat suosikkituotteensa sekä sopimushintansa. Verkkopalvelun kautta asiakkaat voivat tehdä tilauksia silloinkin, kun Thinkflown asiakaspalvelu on kiinni. Uusi b2b-verkkokauppa tukee ammattiostajien tarpeita ja tarjoaa muun muassa Pikatilaus-mahdollisuuden, jonka kautta tuotteiden tilaus on nopeaa pelkän tuotenumeron avulla.
Verkkokauppaan rakennettiin työkalut myös myynnille, joka voi nyt tehdä asiakkaan kanssa yhdessä tai asiakkaan puolesta tarvittavat tilaukset suoraan verkkopalvelun kautta.