Palvelua 24/7 B2B-verkkokaupan avulla

Thinkflow Oy on erikoistunut hygieenisen nesteenkäsittelyprosessin optimointiin ja tarjoaa maailman johtavien laitevalmistajien tuotteita elintarvike-, juoma-, bioteknologia- ja lääketeollisuuden tarpeisiin. Asiakkaina ovat muun muassa ruokatalot, meijerit ja panimot.

Thinkflow Oy:llä kulutus- ja varaosakauppa on merkittävä osa myyntiä ja asiakaspalvelua. Säännöllisesti tilauksia tekeviä asiakkaita on satoja ja tilauksia tehdään ympäri vuorokauden. Eli myös silloin, kun yrityksen henkilökohtainen myynti ja asiakaspalvelu eivät ole tavoitettavissa. Thinkflow halusikin parantaa asiakkaiden palvelua ja tarjota mahdollisuuden tehdä tilauksia ajasta ja paikasta riippumatta, kellon ympäri.

Projektin lähtötilanne

Projektin lähtötilanteessa silloinen verkkosivusto tarjosi asiakkaille tuotetietoa tuoteryhmittäin, mutta varsinaiset myytävät nimikkeet eivät sieltä löytyneet. Voidakseen tilata tuotteita, asiakkailla oli oltava nimiketiedot itsellään muistissa tai tallennettuna johonkin toiseen järjestelmään. Tilaukset tehtiin sähköpostilla tai puhelimitse ja niiden käsittely vaati jatkuvaa henkilöresurssointia. Asiakkailla ei myöskään ollut näkymää omiin sopimushintoihinsa tai tuotteiden toimitusaikoihin.

Koska verkkopalvelussa ei ollut tuotteiden nimiketietoja, se ei myöskään tukenut tuotteiden hakukonelöydettävyyttä. Eli hakukoneen kautta oli vaikea löytää Thinkflown tuotevalikoimaa.

Thinkflow Case

Tavoitteena parempi palvelu

Thinkflow halusi parantaa tuotteiden löydettävyyttä sekä asiakkaidensa palvelua verkossa. Palveluksi määriteltiin muun muassa helppo ja nopea asiointi tehokkaan tilaus-toimitusketjun avulla. Lisäksi Thinkflow halusi tukea myyntityötä tarjoamalla verkkopohjaiset työkalut niin tuote-esittelyyn kuin tilausten tekoon aika- ja paikkariippumattomasti.

e21 toteutti Thinkflow Oy:lle erityisesti sopimusasiakkaita palvelevan verkkopalvelun, jossa asiakkaat näkevät omat tilaustietonsa, omat suosikkituotteensa sekä sopimushintansa. Verkkopalvelun kautta asiakkaat voivat tehdä tilauksia silloinkin, kun Thinkflown asiakaspalvelu on kiinni. Uusi b2b-verkkokauppa tukee ammattiostajien tarpeita ja tarjoaa muun muassa Pikatilaus-mahdollisuuden, jonka kautta tuotteiden tilaus on nopeaa pelkän tuotenumeron avulla.

Verkkokauppaan rakennettiin työkalut myös myynnille, joka voi nyt tehdä asiakkaan kanssa yhdessä tai asiakkaan puolesta tarvittavat tilaukset suoraan verkkopalvelun kautta.

Asiakashyödyt

  • 24/7-palvelu!
  • Näkyvyys omaan tilaushistoriaan sekä sopimushintoihin
  • Parantunut tuotteiden löydettävyys
  • Nopeutunut tilaus-toimitusketju.

Hyödyt Thinkflow:lle

  • Kulutus- ja varaosatuotteiden julkaisun helpottuminen
  • Tuotteiden parantunut hakukonelöydettävyys
  • Myynnin tehostuminen: valikoiman selaaminen ja tilausten tekeminen asiakkaan puolesta.

e21 Avainhenkilöt

Mikko Särkikangas
Myyntijohtaja, partneri
Theo Martin
Palvelumuotoilija
Yves Garcia
Kehittäjä

Lisäkysymyksiä? Mikko vastaa mielellään!

Ota yhteyttä Mikkoon