Blogi

Verkosta lisää myyntiä
12.12.2018

Muistitko budjetoida markkinointiin?

Ulla Särkikangas

Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on puskettu ja ehkä käyty muutama kova kädenvääntökin. Lanseerausvaiheessa tilanne huipentuu ja vihdoin nähdään, mitä on saatu aikaiseksi. Mutta unohtuiko jotain?

Ammattiostaja juoksee kannettava kädessä
15.10.2018

Loppu verkkojuoksuttamiselle

Marko Rautakoura

Ammattiostaja, aloitatko ostamisen käyttämällä merkittävästi aikaa tuotevalintaan ja määrälaskelmien tekemiseen tuotteen valmistajan tai maahantuojan verkkosivuilla?

Mikko Särkikangas myyntijohtaja partneri e21
17.09.2018

Hyvä B2B-myyjä tietää kilpailijoiden hinnat - entä hyvä asiakas?

Mikko Särkikangas

Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisää.

Rakennusmies ja tabletti
16.04.2018

Tee Amazon-strategia – NYT

Marko Rautakoura

Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?

Tarjoaako yritys asiakkaille oston jälkeisiä palveluita verkossa? Vastaukset jaoteltuna yrityksen kasvuodotusten mukaan.
09.04.2018

Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla

Marko Rautakoura

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

B2B myyjä ostaa verkosta
19.03.2018

Tiedätkö, mihin myyjillä menee aikaa?

Mikko Särkikangas

Ennen digitalisaatiota myyjien työkaluja olivat salkullinen katalogeja, nippu tilauskaavakkeita ja auto. Mutta mitä nykyään hurmataan asiakas?

E21 asiakkaan ostopolku vastausten perusteella myynnin digiaste 2018 markkinakartoitus
26.02.2018

Mikä myynnin digitalisoimisessa pelottaa?

Mikko Särkikangas

Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.

E21 digiaste markkinakatsaus 2018 kansikuva
12.02.2018

Suuret odotukset, pienet panostukset

Marko Rautakoura

Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.

e21 konsultointi
16.01.2018

Myynti kasvaa vuonna 2018 - miten vastaat kysyntään?

Marko Rautakoura

Teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten myynti kasvaa ennusteiden mukaan myös tänä vuonna. Hienoa! Mutta miten vastaat kasvavaan kysyntään?

Liidinhankinta digitalisointi_blogikirjoitus
22.11.2017

Liidihankinnan digitalisointi tilausten kasvun moottorina

Huippumyyjä hakusessa? Tutustu liidihankinnan digitalisointiin!

Laadukasta tuotetietoa
20.11.2017

B2B-myyjän kuolema

Marko Rautakoura

B2B-myyjien työpaikat ovat vaarassa, etenkin rutiininomaista työtä tekevien keskuudessa.

e21 konsultointi
09.11.2017

Vältä virheitä asiakaspalvelun digitalisoinnin avulla

Mikko Särkikangas

Kun myyntiä ja asiakkuuden hoitoa tarkastelee kokonaisuutena ja määrittelee eri vaiheissa tarvittavan tiedon ja dokumentit, muodostuu mainio pohja ja perusta myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnille.

Teollisuuden ja teknisen kaupan verkkoratkaisut
06.11.2017

Riittääkö myyjien aika vastata kasvaneeseen kysyntään?

Marko Rautakoura

Tarjouspyyntöjen ja tilausten määrän ennustetaan lisääntyvän ensi vuoden aikana.

e21 Digitaalinen myyntisuppilo
20.10.2017

Optimoi myös digitaalista myyntisuppiloa

Yksi tärkeimpiä myynnin kasvattamisen työkaluja on myynnin suppilon optimointi: parempaa tunnettavuutta, lisää näkyvyyttä, lisää liidejä, enemmän tuloksellisia kontaktointeja, enemmän kauppaa ja asiakkuuden hoito sekä lisämyynti.

Adam Grang Nordic Business Forum 2017
03.10.2017

Digitalisaatiosta iso osa on uskallusta

Marko Rautakoura

Et enää pärjää sillä, että teet samaa kuin aina ennenkin. Asiakkaiden tapa toimia muuttuu, toimintaympäristö muuttuu ja kilpailijoiden toiminta muuttuu.

Konversio
13.03.2017

Mitä markkinoinnin automaatio tarkoittaa?

Ulla Särkikangas

Markkinoinnin automaatiossa on kyse paljon muustakin kuin teknologiasta.

Teollisuuden graafi test
02.02.2017

Tuotevalitsimella tehoa myyntiin

Mikko Särkikangas

Teknisten tuotteiden myynnin haaste on se, että jokainen tarjous pitää räätälöidä jokaisen asiakastarpeen, käyttökohteen ja haluttujen ominaisuuksien mukaan.

Rakennuslehti
28.11.2016

Liiketoiminnan digitalisoinnissa onnistuminen vaatii muutosta - kuinka valmis sinä olet?

Digitalisaatio kutsuu kaikkia muutokseen. Asiakas – kuluttaja tai ammattiostaja – haluaa ostaa ja saada palvelua uusilla tavoilla. Toimittajan on syytä luoda nahkansa uusiksi tarjotakseen asiakaskokemuksen, jota muiden on vaikea kopioida. Asiakaskokemuksen johtaminen onkin yrityksen merkittävin prosessi, joka on syytä osata digiajassa erityisen hyvin.

Google partner badge
30.09.2016

Google AdWords B2B-liiketoiminnassa

Tiesithän, että Google AdWordsin kautta voidaan tehdä tehokkaasti sekä hakukonemainontaa että bannerimainontaa Googlen mainosverkostoon liittyneille verkkosivuille. Kaikissa AdWords-mainoksissa maksetaan mainoksen klikkauksista huutokauppamenetelmällä oman maksimitarjouksen pohjalta. Eli pelkistä mainosnäyttökerroista ei makseta mitään!

Rean fi
31.08.2016

Keräätkö tietoa vai hyödynnätkö tietoa?

Verkkoliiketoiminnan optimointi ja tavoitteiden mittaaminen ei jää kiinni järjestelmien puutteesta. Päinvastoin, järjestelmät ovat tietoa pullollaan. Mutta aikaa tiedon analysointiin ja tietoon pohjautuvaan päätöksentekoon on yhä vähemmän. Mikä siis avuksi?

hakukonemarkkinointi
03.06.2015

Näin onnistut hakukonemarkkinoinnissa

Mikko Särkikangas

Edellisessä blogi-kirjoituksessamme korostimme hakukonemarkkinoinnin tärkeyttä osana B2B verkkomyyntiä. Onnistunut hakukonemarkkinointi varmistaa yrityksesi/tuotteittesi näkyvyyden kun toimialaasi liittyviä hakuja tehdään. Ja niitähän tehdään etenkin ostoprosessin ensi askeleilla!

08.05.2015

Älä unohda hakukonenäkyvyyttä!

B2B verkkokauppa nähdään usein pelkkänä tilausjärjestelmänä olemassa oleville asiakkaille (linkki edelliseen blogikirjoitukseen). Yrityksissä saatetaan myös edelleen ajatella, että “meidän myynti tehdään myyjien neuvotellessa asiakkaan luona”. Kuitenkin yhä enemmän myös B2B puolella ostajat etsivät itse myyjät ja ostoprosessi lähtee liikkeelle Google-haulla. Myyjän tullessa myyntineuvotteluun ostaja tyypillisesti tietää jo myyntikandidaatit verkkohaun pohjalta.

29.04.2015

B2B verkkokauppa on enemmän kuin sähköinen tilausjärjestelmä

Olen kevään aikana tavannut jälleen kymmenien PK-yritysten johtoa ja keskustellut verkkokaupan haasteista, mahdollisuuksista ja toteutustavoista. Useissa keskusteluissa lähdetään liikkeelle B2C verkkokaupan toimintamallista ja sen ongelmista B2B liiketoiminnassa. Nopeasti voidaankin yleensä todeta, että B2C verkkokaupan logiikka (listahinnoitellun tuotteen ostaminen verkkomaksulla ennen tuotteen toimitusta) toimii vain harvoin B2B kauppaan.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!