Digitaalisin keinoin kohti uutta normaalia

Marko Rautakoura
B2B-myynti muuttui räjähdysmäisesti viime keväänä. Asiakkaiden ovet sulkeutuivat ja myyjille oli rakennettava pikaisesti uusia työkaluja ja toimintamalleja asiakkaiden tavoittamiseen. Eikä tilanne ole juuri muuttunut kevään myllerryksen jälkeen. Tapaamisen järjestyminen edellyttää tällä hetkellä hyviä etäyhteyksiä tai pullollista käsidesiä salkun pohjalle.

Mielenkiintoista tässä muutoksessa on se, että sekä asiakkaat että myös myyjät tuntuvat hyväksyvän ja jopa pitävän muuttuneesta toimintamallista. Harvoin näin nopea toimintamallin muutos saa yhtä laajaa hyväksyntää. Tästä toimintamallista on tulossa uusi normaali.

Toimitusjohtajamme Marko Rautakoura kirjoitti aiheesta paljon kiitosta ja kiinnostusta herättäneen blogikirjoituksen, jossa hän pohtii sekä muuttuneita asioita että sitä, miten varustautua tähän uuteen normaaliin. Lue blogikirjoitus "B2B-ostamisen uusi normaali".

Julkaistu: 17.08.2020