Tositarinoita siitä miten onnistut verkossa

Napakymppi
4 x 15 seminaarimme keskiviikkona 28.4.Verkkopalvelut ja b-to-b-myynnin johtaminen onnistui palautteen mukaan erinomaisesti. Tilaisuus juhlisti samalla e21:n 10-vuotista alkumatkaa.

Olemme hyvällä tuulella, koska eilinen seminaarimme Verkkopalvelut ja b-to-b-myynnin johtaminen onnistui palautteen mukaan erinomaisesti. Tilaisuus juhlisti samalla e21:n 10-vuotista alkumatkaa täällä digitaliassa.

Tässä muutama keskeinen ajatus ja näkökulma puhujiltamme, jotka olivat asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme:

Johtaminen ja päätöksenteko edellyttävät todellista, luotettavaa tietoa. Ja mieluummin nopeasti. Se onnistuu verkon tutkimuspalveluilla. Digiumin myyntijohtaja Niclas Reijosen mukaan jokaisen yrityksen kannattaa selvittää kriittisiä perusasioita – kuten onnistuuko uusmyynnin ensivaikutelma, teemmekö ostamisen helpoksi tai onko asiakastuki oikeasti asiakkaan mieleen. Vastauksen saa asiakkaalta, kun uskaltaa kysyä.

Järvenpääläisen Auto-Aritan toimitusjohtaja Tomi Orava halusi poistaa myynnin esteitä ja loi työvälineitä, joilla tehdään asiointi autokaupassa helpommaksi. Ratkaisu sovelsi Toyotan yritysfilosofiaa ja e21:n verkko-osaamista, ja toimii: kun kynnys myymälään on matalampi, tehdään herkemmin heräteostoksia. Kotiin kurvataan sitten uusilla renkailla tai suksiboxi katolla. Tomi pitikin tuloksensa mukavasti plussalla myös viime vuonna, kun autokauppa muuten mentiin pikkuvaihteella.

Rakennustiedon järjestelmäasiantuntija Jussi Kaskia antoi meille kokeneen verkkopalvelun tilaajan TOP 5 –ohjeet:

  1. tiedä mitä olet tekemässä,
  2. tunnista perusasiat,
  3. organisoi oikein,
  4. varo turnausväsymystä ja
  5. valmis ei ole vielä valmis.

Saimme aiheelliset varoitukset myös ongelmista, joihin voi joutua, jos projektia ei johdeta jämäkästi.

 

Seminaarin päätteeksi Marko Rautakoura toi uusia näkökulmia kuumaan käsitteeseen sosiaalinen media. Markon teesi on, että kaupallisia mahdollisuuksia on tarjolla myös b-to-b-yrityksille. Esimerkkinä katsottiin YouTubesta järkyttävän hauska murskauslaitevalmistaja SSI:n video Watch It Shred. Kurkkaa huviksesi.

Opimme siis, että hyvin toteutettu verkkopalvelu palvelee paitsi asiakasta, myös yritysjohtoa, lisää myyntiä ja kerää ystäviä. Päätöksenteko on varmalla pohjalla tutkitun tiedon avulla.

Kiitokset kaikille e21:n aamuseminaarin osallistujille, puhujille ja järjestäjille. Seuraava seminaari järjestetään syksyllä ajankohtaisista aiheista. Ja hauskaa vappua kaikille,

e21 Solutions Oy

Julkaistu: 16.01.2010