Lähtötilanne
Lindroosilla oli aiemmin käytössä yhdellä tietokoneella toimiva huoltojärjestelmä, joka mahdollisti vain yhden käyttäjän toiminnan kerrallaan. Koska Lindroosilla oli tarve asiakas- ja huoltotietojen tehokkaammalle hyödyntämiselle, paremmalle tietoturvallisuudelle sekä toiminnan joustavuudelle, kehitystyön tavoitteeksi asetettiin kokonaisvaltaisen huoltopalvelu-toiminnan tarjoaminen asiakkaille.
Ketterää kehittämistä yhdessä asiakkaan kanssa
Huolto-palvelun suunnittelu lähti liikkeelle asiakkaan omasta mallista, johon pääkäyttäjä oli mallintanut järjestelmän oleelliset osat sekä toiveet uusien toimintojen osalta. Mallinnuksen avulla suunnittelimme prototyypin, jota kehitettiin yhteistyössä asiakkaan kanssa. Kehityksessä huomioitiin huoltoprosessin eri vaiheet sekä tarvittavat näkymät ja toiminnot. Tiiviin yhteistyön vuoksi pystyimme ratkaisemaan liiketoiminnan kannalta oikeita asioita ja kehitystyö edistyi sujuvasti.
Uuden ”after sales” huoltopalvelun myötä kellosepät voivat täyttää kellojen huoltotiedot suoraan verkkoon, joka mahdollistaa huoltoprosessin aikataulun seuraamisen ja tarkemman kommunikoinnin asiakkaalle. Huoltopalvelu toteutettiin moderneilla käyttöliittymätekniikoilla (Angular) ja SOLU:n tietokantaratkaisuilla, jotka mahdollistavat hyvän käyttökokemuksen eri käyttäjäryhmille.