Ammattilaiselle juuri oikea tieto - heti
”Asiakkaan näkökulmasta sivuston tärkeimpiä ominaisuuksia ovat selkeys ja tarvittavan tiedon nopea saanti sekä se, että sivusto on meidän näköisemme. Meidän omasta näkökulmasta tärkeimpiä asioita ovat helppo päivitettävyys ja joustavuus niin, että sivustoa voidaan kaiken aikaa päivittää ja ylläpitää. Se toimii meidän ulkoisena markkinointikanavana”, Eriksson ynnää.
Tecalemitin sähköisiä palveluita määrittävä tekijä on se, että ammattilaisasiakkaat ovat valveutuneita ja heidän lähtötietonsa ovat hyvällä tasolla. Heitä täytyy kyetä palvelemaan selkeästi ja tiiviisti. Laadukkaan ja ajankohtaisen tiedon tarjoamisen mahdollistaa keskitetty ja muihin järjestelmiin integroitu tuotetiedon hallintaratkaisu. Sen avulla varmistetaan, että kaikilla henkilöillä, myyjästä asiakkaaseen, on sama tieto saatavilla kanavasta riippumatta. Sopimusasiakkaat näkevät omat sopimushintansa, saatavuuden ja tilaushistoriansa suoraan verkosta ja he voivat tehdä siellä myös suoria tilauksia.
”Paremmuuden perustelu korostuu ’right on spot’ -ajattelussa eli meidän pitää pystyä yksinkertaisesti ja nopeasti kertomaan, miksi olemme asiakkaalle juuri se oikea valinta. Sivusto on ponnahduslauta, ensi kontakti kaupankäyntiin – se joko kiinnostaa tai ei.”
Toimiva verkkokauppa on parasta asiakaspalvelua ja toimitusketjun hallintaa
Tecalemit verkkokaupan e21 suunnitteli ja toteutti jo muutama vuosi sitten. Aiemmat Tecalemit-verkkosivut sen sijaan olivat toisen kumppanin huostassa, mutta synergiasyyt ja ylläpidolliset näkökohdat puolsivat niidenkin siirtoa e21:n haltuun. Kaikkien asioiden hoitamiseen on nyt yksi ja sama kontaktipiste.
”Tulevaisuudessa näemme verkkokaupan olevan työkalu, jolla ulkopuoliset toiminnot voidaan integroida meidän järjestelmiimme asti. Tilatessaan verkkokaupasta asiakas ikään kuin ui osaksi meidän järjestelmäämme, mikä helpottaa asiakkuuden hallintaa ja myyntiprosessia”, Eriksson kuvailee.