Uusi Tuotevalitsin-opas on julkaistu

e21 tuottaa ja julkaisee myynnin ja asioinnin digitalisointiin liittyviä oppaita ja markkinakartoituksia. Haluamme tuottaa laadukasta tietoa kaikille aiheesta kiinnostuneille tahoille. Julkaisumme ovatkin saaneet paljon hyvää palautetta.

Viimeisimpänä julkaisujemme joukossa on juuri julkaistu Tuotevalitsin-opas. Tuotevalitsin on erityisesti teknisten tuotteiden määrittelyyn ja konfigurointiin tarkoitettu työkalu. Se mahdollistaa räätälöitävien tuotteiden ja ratkaisujen tarjoamisen verkossa itsepalveluna. Tuotevalitsin ohjaa asiakkaan ostamista askel kerrallaan kohti haluttua ratkaisua. Lisäksi Tuotevalitsin toimii myynnin työkaluna esimerkiksi menekki- ja määrälaskennan apuvälineenä.

Tuotevalitsimen hyödyt B2B-myyntiin

Kun Tuotevalitsin rakennetaan myyjän työkaluksi, siihen sisällytetään kaikki tarjouspyynnön tekemiseen vaaditut vaiheet. Valitsin ohjaa vaihe vaiheelta myyjää lisäämään ratkaisuun tarvittavat osat ja määrät. Opastettu valinta sekä nopeuttaa tarjouksen tekemistä että vähentää virheiden riskiä, kun vaihtoehtona on vain yhteensopivat tuotteet.

Tuotevalitsin:

• Vähentää tuotevalintaan liittyviä virheitä.
  • Poistaa myyntiä työllistävät tuotekyselyt ja vapauttaa aikaa haastavampiin ratkaisutoimituksiin.
  • Nopeuttaa ja automatisoi tarjousten ja tilausten käsittelyä.
  • Sopii yrityksen omalle myynnille ja jälleenmyynnin palvelemiseen.
  • Kevyt ja helposti integroitava ratkaisu.

Tuotevalitsin toimii myyjän tarjous- ja hinnoittelutyökaluna ja korvaa monet turhat Excel-tiedostot. Myynti voi päättää, haluavatko he, että asiakas tekee tarjouspyynnön vai tilauksen verkossa. Tuotevalitsin sopii hyvin myös uusien myyjien koulutukseen ja perehdyttämiseen.

Lue lisää Tuotevalitsimesta tai lataa maksuton opas!

12.04.2021

Mitä häiriökysyntä tarkoittaa B2B-myynnissä

Kun työntekijöiden aika menee palvelun tarjoamiseen liittyvien valuvikojen korjaamiseen, se nostaa palvelun tuottajan kustannuksia. Tätä kuvataan sanalla häiriökysyntä.

11.03.2021

Kasvua jälkimarkkinoinnin digitalisoinnista

Tarjoatko asiakkaillesi palveluita myös tuotteen toimituksen jälkeen? Esimerkiksi tuotteiden huolto- ja/tai varaosapalvelua? Olisiko asiakassuhteen jälkimarkkinointi yrityksellesi alue, joka tukisi ja kas....