Tuotetiedonhallinta ja myynnin digitalisoituminen herättää kiinnostusta

B2B-liiketoiminta seuraa pikku hiljaa kuluttajaliiketoiminnan digitalisoitumista. Viime vuonna julkaistu Myynnin digiaste -tutkimus on onneksemme herättänyt paljon mielenkiintoista keskustelua ja yhteydenottoja. Myös media nostaa aiheen tasaisin väliajoin esiin ja Amazonin pohjoismaita koskevat suunnitelmat pohdituttaa laajalla rintamalla.

Erityisesti keskitetty tuotetiedonhallinta tiedostetaan monen digihankkeen tärkeäksi mahdollistajaksi ja sellaisen olemme toteuttaneet viime aikoina mm. Knorring Oy:lle. Myynnin digitalisoinnilla voidaan tarkoittaa B2B-verkkokaupan lisäksi erilaisia asiakkaan ostamista helpottavia ratkaisuja. Näitä ovat mm. verkkopohjainen tuotevalinta ja myyjien työtä helpottava tilaustenhallinta- ja tarjoustyökalu. Myyntiä helpottavan tuotekonfiguraattorin toteutimme esimerkiksi Pursolle. Muita toteutuksia löydät meidän Asiakkaat-sivulta.

Vuosi 2019 on lähtenyt käyntiin vahvasti samojen teemojen ympärillä. Tulemme julkaisemaan tämän vuoden aikana mm. Tuotevalinta-oppaan sekä tarkempia kuvauksia ja videoita onnistuneista myynnin ja asioinnin digitalisaation liittyvistä projekteista.

Erinomaista vuoden jatkoa toivottaen,

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

13.02.2019

Trendien metsästyksestä kohti tavoitteellista B2B-myynnin kehittämistä

Verkko on pullollaan tietoa vuoden 2019 trendeistä. Tee sitä, tee tätä, panosta siihen, opettele tätä. Konsultit koputtavat ovella saarnaamassa omia viestejään. Uutiskirjeitä solahtaa inboxiin ja sielläki....

18.12.2018

Happirikasta joulua ja eloisaa uutta vuotta 2019!

Annoimme Itämerelle lahjaksi ilmaa ja ohjasimme joulurahamme Baltic Sea Action Groupille Itämeren pelastustyöhön. Happirikasta joulua!