Tuotetiedonhallinta ja myynnin digitalisoituminen herättää kiinnostusta

B2B-liiketoiminta seuraa pikku hiljaa kuluttajaliiketoiminnan digitalisoitumista. Viime vuonna julkaistu Myynnin digiaste -tutkimus on onneksemme herättänyt paljon mielenkiintoista keskustelua ja yhteydenottoja. Myös media nostaa aiheen tasaisin väliajoin esiin ja Amazonin pohjoismaita koskevat suunnitelmat pohdituttaa laajalla rintamalla.

Erityisesti keskitetty tuotetiedonhallinta tiedostetaan monen digihankkeen tärkeäksi mahdollistajaksi ja sellaisen olemme toteuttaneet viime aikoina mm. Knorring Oy:lle. Myynnin digitalisoinnilla voidaan tarkoittaa B2B-verkkokaupan lisäksi erilaisia asiakkaan ostamista helpottavia ratkaisuja. Näitä ovat mm. verkkopohjainen tuotevalinta ja myyjien työtä helpottava tilaustenhallinta- ja tarjoustyökalu. Myyntiä helpottavan tuotekonfiguraattorin toteutimme esimerkiksi Pursolle. Muita toteutuksia löydät meidän Asiakkaat-sivulta.

Vuosi 2019 on lähtenyt käyntiin vahvasti samojen teemojen ympärillä. Tulemme julkaisemaan tämän vuoden aikana mm. Tuotevalinta-oppaan sekä tarkempia kuvauksia ja videoita onnistuneista myynnin ja asioinnin digitalisaation liittyvistä projekteista.

Erinomaista vuoden jatkoa toivottaen,

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.

11.03.2019

Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon

Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edel....