Tuotetiedonhallinta ja myynnin digitalisoituminen herättää kiinnostusta

B2B-liiketoiminta seuraa pikku hiljaa kuluttajaliiketoiminnan digitalisoitumista. Viime vuonna julkaistu Myynnin digiaste -tutkimus on onneksemme herättänyt paljon mielenkiintoista keskustelua ja yhteydenottoja. Myös media nostaa aiheen tasaisin väliajoin esiin ja Amazonin pohjoismaita koskevat suunnitelmat pohdituttaa laajalla rintamalla.

Erityisesti keskitetty tuotetiedonhallinta tiedostetaan monen digihankkeen tärkeäksi mahdollistajaksi ja sellaisen olemme toteuttaneet viime aikoina mm. Knorring Oy:lle. Myynnin digitalisoinnilla voidaan tarkoittaa B2B-verkkokaupan lisäksi erilaisia asiakkaan ostamista helpottavia ratkaisuja. Näitä ovat mm. verkkopohjainen tuotevalinta ja myyjien työtä helpottava tilaustenhallinta- ja tarjoustyökalu. Myyntiä helpottavan tuotekonfiguraattorin toteutimme esimerkiksi Pursolle. Muita toteutuksia löydät meidän Asiakkaat-sivulta.

Vuosi 2019 on lähtenyt käyntiin vahvasti samojen teemojen ympärillä. Tulemme julkaisemaan tämän vuoden aikana mm. Tuotevalinta-oppaan sekä tarkempia kuvauksia ja videoita onnistuneista myynnin ja asioinnin digitalisaation liittyvistä projekteista.

Erinomaista vuoden jatkoa toivottaen,

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

15.02.2021

Asiakassuhteet digitalisoituvat vauhdilla

Asioinnin ja asiakassuhteen siirtyminen verkkoon vaatii uusia toimintamalleja niin myynniltä kuin koko yrityksen johdolta. Pelkkä soittokertojen lisääminen tuskin tuo lisäarvoa, vaan panokset kannattaa la....

02.12.2020

Etämyynti ja digitaalisen asiakassuhteen rakentaminen

Luottamus eli asiakkaan tunne ja kokemus siitä, että myyjä kuuntelee ja on läsnä asiakkaan ongelmien ratkomisessa ja tulevaisuuden suunnittelussa, on tänä päivänä osattava luoda digitaalisesti.