Tuotetiedonhallinta ja myynnin digitalisoituminen herättää kiinnostusta

B2B-liiketoiminta seuraa pikku hiljaa kuluttajaliiketoiminnan digitalisoitumista. Viime vuonna julkaistu Myynnin digiaste -tutkimus on onneksemme herättänyt paljon mielenkiintoista keskustelua ja yhteydenottoja. Myös media nostaa aiheen tasaisin väliajoin esiin ja Amazonin pohjoismaita koskevat suunnitelmat pohdituttaa laajalla rintamalla.

Erityisesti keskitetty tuotetiedonhallinta tiedostetaan monen digihankkeen tärkeäksi mahdollistajaksi ja sellaisen olemme toteuttaneet viime aikoina mm. Knorring Oy:lle. Myynnin digitalisoinnilla voidaan tarkoittaa B2B-verkkokaupan lisäksi erilaisia asiakkaan ostamista helpottavia ratkaisuja. Näitä ovat mm. verkkopohjainen tuotevalinta ja myyjien työtä helpottava tilaustenhallinta- ja tarjoustyökalu. Myyntiä helpottavan tuotekonfiguraattorin toteutimme esimerkiksi Pursolle. Muita toteutuksia löydät meidän Asiakkaat-sivulta.

Vuosi 2019 on lähtenyt käyntiin vahvasti samojen teemojen ympärillä. Tulemme julkaisemaan tämän vuoden aikana mm. Tuotevalinta-oppaan sekä tarkempia kuvauksia ja videoita onnistuneista myynnin ja asioinnin digitalisaation liittyvistä projekteista.

Erinomaista vuoden jatkoa toivottaen,

 

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

Blogi

19.03.2020

"Speedo-hetki" tuli yllättäen ja pyytämättä

Koronaviruksella on merkittävät vaikutukset henkilökohtaiseen myyntityöhön painottuvien B2B-yritysten liiketoiminnassa. Kun asiakkaat suosivat myyntitapaamisten sijaan etätapaamisia ja verkko-ostamisia, j....
Lue lisää

27.02.2020

Päätitkö tilit myös verkkopalveluiden osalta?

Mitäs jos yksittäiselle verkkopalvelulle tekisi vuosittain oman tilinpäätöksensä? Kuinka monelta löytyisi asetetut tavoitteet ja seuranta? Miten kannattavuutta mitattaisiin? Aihe on mielenkiintoinen, jote....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!