Hyödyt Myynnille
Kaikki tuote- ja asiakastiedot
aina käsillä
vapauttaen aikaa rutiinikyselyistä asiakkaan palvelemiseen

Tehosta myyntiä

Kuluuko myyjien työaika asiakaskohtaisten tarjousten tekemiseen Excelissä ja tilauksiin liittyvien kyselyiden vastaamiseen? Automatisoimalla rutiinitöitä myyjillä jää enemmän aikaa todelliseen myyntityöhön ja yksilölliseen asiakaspalveluun.

Toteutimme Meconetille ERP-integroidun Jousikauppa-palvelun, jossa asiakas voi helposti valita tarvitsemansa tuotteet jousihaku-toiminnan avulla. Sopimusasiakkaille on tarjolla myös projektihankintaa helpottavia toimintoja sekä myynnille oma näkymä ja liittymä työskentelyyn asiakkaiden kanssa. Koska tilauksiin liittyvä tiedonvälitys on automatisoitu palvelun ja ERP:n välillä, tilausten käsittelyssä säästetään merkittävästi myyjien aikaa.

 

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadTutkimus: B2B-myynnin Digiaste

Miten teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään nyt ja tulevaisuudessa? Lataa maksuton markkinakartoitus ja lue alan toimitus- ja myyntijohtajien näkemyksiä myynnin digitalisoinnista.

 

Myynnin tehostamiseen liittyvät ratkaisut

Myynnin prosesseja ja toimintaa voi tehostaa monin eri keinoin. Esimerkiksi myyntikonfiguraattorin avulla sekä myyjät että tarvittaessa asiakkaat itse pystyvät nopeasti ja virheettömästi rakentamaan monimutkaisetkin tuotekokonaisuudet ja -ratkaisut verkossa.

Sähköiselle myyjän työpöydälle (dealer desk) voidaan liittää asiakaskohtaiset tarjoukset yhdessä muiden dokumenttien, kuten huoltokirjan ja varaosalistojen kanssa. Keskitetyn dokumentinhallinnan avulla sekä myyjällä että asiakkaalla on aina ajantasaiset dokumentit yhdessä paikassa ja sama tieto käytettävissään.

B2B-myynnissä erilaiset esitteet ja asiakaskohtaiset hinnastot painetaan tai tulostetaan usein asiakkaalle annettavaksi. Taitoin automatisointi eli web-to-print toiminto mahdollistaa verkossa tapahtuvan automaattisen taittotyön, jonka avulla myyjät voivat tulostaa tarvitsemansa tiedot asiakas- tai tuotekohtaisesti napin painalluksella.

Lue lisää aiheista:

"Tarjoamme runsaasti ratkaisuja myynnin tehostamiseen. Esimerkiksi erilaiset laskurit ja tuotevalintatyökalut helpottavat ja nopeuttavat asiakkaan ostamista ja poistavat turhat kyselyt myynniltä. B2B- ja B2C- verkkokauppatoimintojen yhdistely on myös varsin järkevä ratkaisu ja voi paljastaa uusia, yllättäviä asiakasryhmiä. Verkkokauppaa suunniteltaessa kannattaa kuitenkin huomioida oman alan erityispiirteet sekä ammattiostajien vaatimukset." kertoo e21:n myyntijohtaja Mikko Särkikangas.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

07.10.2020

Voisiko B2B-verkkokaupan heittää roskiin?

Välillä tekisi mieli heittää koko verkkokauppa-sana roskiin ja puhua mielummin verkkoasioinnista. Kauppa-sana viittaa usein fyysiseen tilaan, jossa on neljä seinää, hyllyjä ja ovi. Sen sijaan asiointi ei ....
Lue lisää

22.09.2020

Prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa

Merkityksellisintä palvelumuotoilua pystyn mielestäni tuottamaan silloin kun saan asiakkaat mahdollisimman aikaisessa vaiheessa konkreettisesti mukaan suunnitteluun. Siksi protoilu on mielestäni ylivoimai....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!