Case Fescon
Taiton automatisoinnin avulla Fescon tuottaa tuoteselosteet, hinnastot ja tuote-esitteet suoraan verkosta.

Taiton automatisointi - Tuotekatalogit ja hinnastot napin painalluksella

Tulosta helposti painokelpoisia pdf-hinnastoja, tuotekatalogeja ja esitteitä. Taiton automatisointi eli web-to-print (tai PDF-generointi) tarkoittaa verkossa automaattisesti tapahtuvaa taittamista, jonka avulla saat tuotettua kustannustehokkaasti erilaiset esitteet ja hinnastot vaikka jokaiselle asiakkaalle tai tuoteryhmälle erikseen. Pelkällä napin painalluksella!


Räätälöity ja ajantasainen myyntimateriaali suoraan verkosta

Taiton automatisointi on verkkopohjainen työkalu, jonka avulla myynti ja markkinointi voivat päivittää ja räätälöidä erilaisten tuotekatalogien, esitteiden, hinnastojen ja kuvastojen tietoja. Työkaluun määritellään haluttu materiaalin visuaalinen ilme, jolloin pelkkien tuotetietojen ja hintojen lisäämisen tai päivittämisen avulla voidaan helposti ja nopeasti tulostaa yrityksen brändin mukaisia tulosteita. Ratkaisulla voidaan tuottaa myös korkealaatuisia ja painokelpoisia aineistoja nappia painamalla.

Taiton automatisointia voi laajentaa asiakaskohtaisten materiaalien tuottamiseen. Myyjien arkea helpottaa esimerkiksi asiakaskäynnille asiakkaan hinnoilla varustetut hinnastot. Halutut materiaalit voi tarjota myös asiakkaiden ladattavaksi ja tulostettavaksi verkkosivustolta.

Taiton automatisoinnin hyödyt:

Fescon taiton automatisointi

Kustannussäästö
Perinteinen menetelmä painomateriaalien tuottamisessa edellyttää isojen määrien tuotantoa kerralla. Automaattitaitto mahdollistaa materiaalien tuottamisen pienemmissä erissä tai vaikka yksi kerrallaan - aina ajantasaisilla tuotetiedoilla.

Ajansäästö
Myyjien työ nopeutuu ja helpottuu kun ajantasaista tuotetietoa ja asiakaskohtaista hintatietoa ei tarvitse hakea eri lähteistä.

Ajantasainen tieto
Asiakastyyväisyys lisääntyy kun asiakkaat saavat aina laadukasta ja ajantasaista tietoa yrityksesi tuotteista, jokaisen kanavan kautta.

Vähemmän virheitä
Kun kaikki tuotetieto on keskitetty yhteen paikkaan, niiden ylläpito helpottuu ja virheiden määrä vähenee.

Personoidut katalogit
Myyjä voi itse tulostaa nopeasti asiakaskohtaiset tuoteluettelot, sopimushinnastot sekä niiden eri kieliversiot.

Ulkoasu yrityksen ilmeen mukaan
Työkaluun määritellään yrityksen oma visuaalinen ilme, jolloin yhdenmukaisuus säilyy kautta linjan.

Helppo jakaa sähköisesti
Myynti ja markkinointi voivat tulostaa joko printti- tai digiversion halutusta materiaalista. Digitaaliset versiot on helposti jaettavissa esimerkiksi sähköpostin välityksellä tai ladattavissa yrityksen verkkosivuilta.

Printti- ja painokelpoinen
Työkalu tuottaa automaattisesti hyvälaatuista printtikelpoista materiaalia sekä korkealaatuista painokelpoista materiaalia.

Sano jäähyväiset printtikatalogille

Laajojen tuoteluetteloiden tuottaminen perinteisin menetelmin on hidasta ja kallista. Lisäksi painotuoreen luettelon tiedot vanhenee viikoissa - joskus jopa muutamassa päivässä. Myös myyjien aikaa kuluu kohtuuttomasti tiedon etsimiseen, päivittämiseen ja asiakkaille toimittamiseen.

Printtikatalogien sijaan myyjälle voi pakata kaiken tuotetiedon kentälle mukaan päivittäin ylläpidettävänä verkkopohjaisena tuoteluettelona. Myyjä tarvitsee vain tabletin ja verkkoyhteyden palaveriin mukaan. Myyjälle voi räätälöidä oman näkymän tuotetietoon, kuten tiedot myyntiin tulevista tuotteista, tuotteiden katelaskelmat sekä varasto- ja toimitustilanne. Tuote-esittelyn yhteydessä myyjä voi lisätä tuotteet suoraan ostoskoriin tai muistilistaan. Tai lähettää tarjous asiakkaan sähköpostiin heti tapaamisen aikana. Näin ostoprosessi ottaa askeleen eteenpäin jo tapaamisen aikana.

Asiakkaiden kokemuksia taiton automatisoinnista

Asiakkaistamme esimerkiksi Fescon ja Specma ovat automatisoineet tuote-esitteiden taiton. Haluatko tietää, miten hyödyntää tätä SOLU:n lisäosaa sinun liiketoiminnassa? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

12.12.2018

Muistitko budjetoida markkinointiin?

Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on pusk....
Lue lisää

29.10.2018

Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun

Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!