Myynnin kasvu digitaalisilla menetelmillä

Case JobMeal
Optimoimalla verkkopalvelua lisäsimme yhteydenottojen määrää
155%
Lisää liidejä verkosta

Myynnin kasvua voidaan hakea monilla menetelmillä. Tehokas vaihtoehto on tehdä verkkopalveluun konversio-optimointia, jolla tavoitellaan lisää liidejä verkkopalvelusta. Toinen vaihtoehto on rakentaa oma B2B tai B2C verkkokaupan myynnin kasvattamiseen. Tai näiden yhdistelmän, joka on myös varsin järkevä ratkaisu ja voi paljastaa uusia, yllättäviä asiakasryhmiä. Verkkokauppaa suunniteltaessa kannattaa huomioida oman alan erityispiirteet sekä etenkin ammattiostajien vaatimukset.

Lisää liidejä konversio-optimoinnilla

Selectan tapauksessa panostettiin erityisesti myynnin lisäliidien saamiseen verkkopalvelusta. Eri menetelmiä testaamalla ja lopulta hyväksi havaittuja toimenpiteitä käyttöönottamalla saatiin liidien määrä kaksinkertaistettua.

Myynnin tehostaminen digitaalisilla menetelmillä

Loppuasiakas on usein paljon valmiimpi itsepalveluun kuin moni yritys osaa kuvitella. Kun näkyvyys ja löydettävyys on kunnossa, asiakkaalle voi tarjota Tuotevalitsimen, jonka avulla onnistuu myös massaräätälöitävien tuotteiden konfigurointi, materiaalien ja määrien valitseminen ja haluttaessa myös tilaaminen. Lisäksi myyjien tarjousten hallintaa voi tehostaa myyjän työpöytä -ratkaisulla.

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadTutkimus: B2B-myynnin Digiaste

Miten teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään nyt ja tulevaisuudessa? Lataa maksuton markkinakartoitus ja lue alan toimitus- ja myyntijohtajien näkemyksiä myynnin digitalisoinnista.

 

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

19.03.2020

"Speedo-hetki" tuli yllättäen ja pyytämättä

Koronaviruksella on merkittävät vaikutukset henkilökohtaiseen myyntityöhön painottuvien B2B-yritysten liiketoiminnassa. Kun asiakkaat suosivat myyntitapaamisten sijaan etätapaamisia ja verkko-ostamisia, j....
Lue lisää

27.02.2020

Päätitkö tilit myös verkkopalveluiden osalta?

Mitäs jos yksittäiselle verkkopalvelulle tekisi vuosittain oman tilinpäätöksensä? Kuinka monelta löytyisi asetetut tavoitteet ja seuranta? Miten kannattavuutta mitattaisiin? Aihe on mielenkiintoinen, jote....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!