Myynnin kasvu digitaalisilla menetelmillä

Case Selecta
Optimoimalla verkkopalvelua lisäsimme yhteydenottojen määrää
155%
Lisää liidejä verkosta

Myynnin kasvua voidaan hakea monilla menetelmillä. Tehokas vaihtoehto on tehdä verkkopalveluun konversio-optimointia, jolla tavoitellaan lisää liidejä verkkopalvelusta. Toinen vaihtoehto on rakentaa oma B2B tai B2C verkkokaupan myynnin kasvattamiseen. Tai näiden yhdistelmän, joka on myös varsin järkevä ratkaisu ja voi paljastaa uusia, yllättäviä asiakasryhmiä. Verkkokauppaa suunniteltaessa kannattaa huomioida oman alan erityispiirteet sekä etenkin ammattiostajien vaatimukset.

Lisää liidejä konversio-optimoinnilla

Selectan tapauksessa panostettiin erityisesti myynnin lisäliidien saamiseen verkkopalvelusta. Eri menetelmiä testaamalla ja lopulta hyväksi havaittuja toimenpiteitä käyttöönottamalla saatiin liidien määrä kaksinkertaistettua.

Myynnin tehostaminen digitaalisilla menetelmillä

Loppuasiakas on usein paljon valmiimpi itsepalveluun kuin moni yritys osaa kuvitella. Kun näkyvyys ja löydettävyys on kunnossa, asiakkaalle voi tarjota Tuotevalitsimen, jonka avulla onnistuu myös massaräätälöitävien tuotteiden konfigurointi, materiaalien ja määrien valitseminen ja haluttaessa myös tilaaminen. Lisäksi myyjien tarjousten hallintaa voi tehostaa myyjän työpöytä -ratkaisulla.

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadUusi Myynnin digiaste 2018 -markkinakartoitus

Lue kuinka teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään vuonna 2018. Lataa maksuton markkinakartoitus ja lue millaisia näkemyksiä on alan toimitus- ja myyntijohtajilla.

 

Blogi

24.09.2018

Asiakaskohtainen tuoteluettelo napin painalluksella

Nythän on se aika vuodesta kun teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset painivat erilaisten hinnastojen, tuoteluetteloiden, esitteiden ja muiden printtimateriaalien suunnittelun ja tuotannon kanssa.
Lue lisää

17.09.2018

Hyvä B2B-myyjä tietää kilpailijoiden hinnat - entä hyvä asiakas?

Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisä....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!