Myynnin kasvu digitaalisilla menetelmillä

Case Selecta
Optimoimalla verkkopalvelua lisäsimme yhteydenottojen määrää
155%
Lisää liidejä verkosta

Myynnin kasvua voidaan hakea monilla menetelmillä. Tehokas vaihtoehto on tehdä verkkopalveluun konversio-optimointia, jolla tavoitellaan lisää liidejä verkkopalvelusta. Toinen vaihtoehto on rakentaa oma B2B tai B2C verkkokaupan myynnin kasvattamiseen. Tai näiden yhdistelmän, joka on myös varsin järkevä ratkaisu ja voi paljastaa uusia, yllättäviä asiakasryhmiä. Verkkokauppaa suunniteltaessa kannattaa huomioida oman alan erityispiirteet sekä etenkin ammattiostajien vaatimukset.

Lisää liidejä konversio-optimoinnilla

Selectan tapauksessa panostettiin erityisesti myynnin lisäliidien saamiseen verkkopalvelusta. Eri menetelmiä testaamalla ja lopulta hyväksi havaittuja toimenpiteitä käyttöönottamalla saatiin liidien määrä kaksinkertaistettua.

Myynnin tehostaminen digitaalisilla menetelmillä

Loppuasiakas on usein paljon valmiimpi itsepalveluun kuin moni yritys osaa kuvitella. Kun näkyvyys ja löydettävyys on kunnossa, asiakkaalle voi tarjota Tuotevalitsimen, jonka avulla onnistuu myös massaräätälöitävien tuotteiden konfigurointi, materiaalien ja määrien valitseminen ja haluttaessa myös tilaaminen. Lisäksi myyjien tarjousten hallintaa voi tehostaa myyjän työpöytä -ratkaisulla.

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadTutkimus: B2B-myynnin Digiaste

Miten teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään nyt ja tulevaisuudessa? Lataa maksuton markkinakartoitus ja lue alan toimitus- ja myyntijohtajien näkemyksiä myynnin digitalisoinnista.

 

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.
Lue lisää

11.03.2019

Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon

Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edel....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!