Digitalisoinnin hyödyt myynnille

B2B-myynnin murros on ollut hurja. Asiakkaat vaativat aiempaa parempaa ja nopeampaa palvelua ajasta ja paikasta riippumatta. Toisaalta markkinoille on tullut paljon erilaisia työkaluja, jotka lisäävät liidejä, automatisoivat toimintaa ja parantavat palvelua.

Onnistuminen myynnin ja asioinnin digitalisoinnissa edellyttääkin ymmärrystä niin toimialan erityispiirteistä ja loppukäyttäjistä kuin digitaalisten ratkaisujen mahdollisuuksista ja soveltuvuudesta juuri sinun yrityksellesi. Hyvän ja luotettavan kumppanin kanssa saat digitalisoinnista monenlaisia hyötyjä, jotka voidaan saavuttaa yksi kerrallaan tai monta hyötyä kerrallal


Case Lining
Tilausjärjestelmä tehostaa myynnin ajankäyttöä
+20h
Säästetty myyjien aika / vko
 

Toiminnan tehostuminen

Meneekö suurin osa myyjien työajasta asiakaskohtaisten tarjousten tekemiseen exceleissä ja asiakaskyselyihin vastaamiseen sähköpostitse tai puhelimitse? Automatisoimalla tätä työllistävää prosessia voit helposti tehostaa myynnin ajankäyttöä. Esimerkisksi myyntikonfiguraattorin avulla myyjät pystyvät nopeasti ja virheettömästi rakentamaan asiakaskohtaiset tuotekokonaisuudet ja tehdä tarjouksia yhdellä työkalulla! Tarjousdokumentit voit liittää yhdessä huoltokirjan ja varaosalistojen kanssa sähköiselle myyjän työpöydälle (dealer desk), jolloin sekä myyjällä että asiakkaalla on aina ajantasaiset dokumentit yhdessä paikassa. 


Case JobMeal
Optimoimalla verkkopalvelua lisäsimme yhteydenottojen määrää
155%
Lisää liidejä verkosta
 

Myynnin kasvu

Miten saada lisää uusia asiakkaita ja lisätä myyntiä olemassa oleville asiakkaille? Parannamme tuotteittesi näkyvyyttä ja löydettävyyttä verkossa hakukoneoptimoinnilla (SEO) ja hakukonemarkkinoinnilla (SEM). Voimme analysoida verkkosivustosi liikennettä ja asiakasdataa, joka mahdollistaa verkkosivuston konversio-optimoinnin sekä liidien kasvattamisen. B2B verkkokaupan avulla voit palvella niin suuria kuin pieniä, kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita. Ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkoon tallentuvan asiakastiedon avulla voit kehittää uusia liiketoiminta-alueita ja laajentaa tarjontaasi esimerkiksi huolto- ja varaosamyynnin puolelle.


Case AquaClean Dealer Desk
Myynnin työpöytä kansainvälisen jälleenmyyjäverkoston käyttöön
24/7
globaali palvelu
 

Asioinnin helpottuminen ja asiakaskokemuksen paraneminen

Jälleenmyyjät ja loppuasiakkaat tarvitsevat palvelua myös silloin kun myyjä ei ole tavoitettavissa. Verkossa toimivat tuotevalinta-ratkaisut, tilausjärjestelmät ja verkkokaupat mahdollistavat 24/7 -palvelun ympäri maailmaa. Anna asiakkaallesi mahdollisuus tehdä tuotevertailuja ja -valintoja verkossa ja helpota ostopäätöksen tekoa visuaalisten esitysten avulla. Asiakkaan ostamista helpottavilla ratkaisuilla voit palvella hyvin myös pienempiä asiakkaita, jotka muuten jäisivät isompien asiakkuuksien varjoon. Kun asiakkaiden ostohistoria tallentuu verkkoon, voit tiedon pohjalta tarjota asiakkaalle esimerkiksi lisä- ja varaosia.


Näin kasvatat liiketoimintaa verkossa - lataa opas

Digitaalinen asiakassuhde -opas kertoo B2B-myynnin digitalisoinnista ja asiakassuhteen digitalisoinnin mahdollisuuksista. 

Lataa Digitaalinen asiakassuhde -opas

Blogi

12.04.2021

Mitä häiriökysyntä tarkoittaa B2B-myynnissä

Kun työntekijöiden aika menee palvelun tarjoamiseen liittyvien valuvikojen korjaamiseen, se nostaa palvelun tuottajan kustannuksia. Tätä kuvataan sanalla häiriökysyntä.
Lue lisää

11.03.2021

Kasvua jälkimarkkinoinnin digitalisoinnista

Tarjoatko asiakkaillesi palveluita myös tuotteen toimituksen jälkeen? Esimerkiksi tuotteiden huolto- ja/tai varaosapalvelua? Olisiko asiakassuhteen jälkimarkkinointi yrityksellesi alue, joka tukisi ja kas....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!