Kattava asiakastiedon hallinta

SOLU Business Solution

SOLUn asiakastiedonhallinta sisältää helpot työkalut verkkopalvelun käyttäjien tunnistamiseen, yritys- ja asiakastietojen hallintaan ja käyttäjien profilointiin. Profilointi-työkalun avulla voit kohdentaa palvelun sisältöä valitulle kohderyhmälle.

SOLU:n asiakashallinnan ehkä käytetyin ominaisuus on tuoteluettelon personointi asiakaskohtaiseksi hinnastoksi tai tilausjärjestelmäksi. Ensin SOLUun tallennetaan asiakaskohtaiset tiedot (valikoima, hinnat, saatavuus, historia). Sitten, kun asiakas kirjautuu sisään www-palveluun, tilausjärjestelmään tai extranettiin hän näkee oman valikoiman, sopimushinnat, tuotteiden saatavuuden ja ostohistorian. 

SOLU:n asiakashallinta sisältää myös ns. eMailer -työkalun, jonka avulla kohdennetun viestinnän lähettäminen asiakkaille, käyttäjille ja muille sidosryhmille on helppoa ja hallittua. Viestinnän seurantaan SOLU tarjoaa raportointityökaluja, joiden avulla voidaan nähdä kuinka moni on vastaanottamansa viestin avannut.

Myynnin ja jälleenmyyjäverkoston yhteystiedot voidaan myös hallinnoida SOLUn tietokannan avulla. Myynnin ja jakelukanavien yhteystiedot on helposti liitettävissä tuotetietokantaan eli esim. eri tuoteryhmistä vastaavat myyjät voidaan yhdistää oikeisiin tuotteisiin. Näin yhteydenotot tulevat suoraan oikealle myyjälle.

Erilaiset hakutoiminteet kuten "Näytä lähin jälleenmyyjäsi" ovat helposti toteutettavissa SOLU:n avulla, myös erilaiset Google Maps-toiminteet ovat tässä hyödyksi. Yhteystiedoista voidaan muodostaa yritys- tai yhteystietokortteja, joita voidaan julkaisujärjestelmässä lisätä sivuille esimerkiksi jonkun tietyn tuotteen yhteyteen.

Maksuttomat pikaoppaat

Syvennä ymmärrystä aihepiiristä tuotetiedonhallinnan ja B2B verkkokaupan pikaoppailla.

Lataa e21:n maksuttomat oppaat!

Blogi

19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.
Lue lisää

11.03.2019

Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon

Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edel....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!