Hakukonelöydettävyys SEO
Hakukonelöydettävyys on tehokkainta, sillä tutkitusti luonnollisiin hakutuloksiin luotetaan eniten ja lähes kaikki myös B2B-ostajista aloittaa ostoprosessin Googlettamalla.
Hakukoneoptiointi (SEO) on pitäjänteistä työtä, jonka tulokset tulevat usein pitkänkin aikavälin kuluessa. Teknisten asioiden lisäksi pitää huolehtia hyvästä ja monipuolisesta www-sivujen sisällöstä, tuotekuvauksista, sisällön päivittämisestä, esilläolosta ja linkkauksista hyviltä ww-sivuilta sekä nykyään jatkuvasti enemmän myös aktiivisuudesta sosiaalisessa mediassa.
Hakukonemainonta AdWords
Hakukonemainonnalla saadaan nopeasti kävijöitä halutuilla avainsanoilla sivustolle. Kuitenkin tyypillisesti hakukonemainonnan tuoma liikenne lähtee nopeammin pois välittömästi (korkeampi bounce rate) ja tekee tilauksia (konvertoituu) vähemmän kuin luonnollisten hakutuloksien kautta tulleet. Hyvä hakukonemainonta voi kuitenkin teollisuuden ja teknisen kaupan toimialalla kokemuksemme perusteella tuoda jopa 30% lisää kävijöitä!
Google AdWords on tehokas hakukonemainonnan väline, jolla voi saada omat hakutulokset haluamillaan avainsanoilla Google haun kärkeen. AdWords hakukonemainonnassa maksetaan vain klikkauksista eli sivustolle saapuneista kävijöistä. Päiväbudjetin voi määritellä itse ja alkuun pääsee usein pienelläkin budjetilla, muutaman sadan euron investoinnilla voi saada jo paljon käyntejä.