Jälkimarkkinointi ja markkinoinnin automatisointi

e21 optimointipalvelu

Verkon kautta tulevat liidit tulee hoitaa yhtä huolellisesti kuin mikä tahansa asiakkuus. Eikä asiakkuutta voi unohtaa ensimmäisen kaupan jälkeen. Siksi liiden hallinta tulee ottaa osaksi myyntiprosessia ja varmistaa, että kylmätkin liidit osataan hyödyntää.

Liidien hallinta (lead nurturing)

Järjestelmällinen liidien hallinta varmistaa sen, että myynti voi keskittyä oleelliseen eli niiden kaikkein lämpimimpien liidien hoitamiseen ja kaupan varmistamiseen. Liidien hallinta edellyttää sen, että osaat pisteyttää ja segmentoida liidit ja suunnitella hoitoprosessin (nurturing).

Ensimmäinen askel liidien hallintaa, on hyödyntää Soluun rakennettua eCRM työkalua asiakastiedon hallintaan. Solu voidaan toki myös integroida muihin CRM-järjestelmiin kuten PipeDriveen.

WEB-liidit CRM:ään ja osaksi myyntiprosessia

Kun verkosta tulee yhteydenottoja ja ne on otettu hoitoon, niin liidit tulee myös viedä CRM-järjestelmän kautta osaksi normaalia myynti- ja markkinointityötä. WEB-liidit kannattaa tallentaa CRM:ssä selkeästi sen mukaan, mitä kiinnostuksenkohteita yhteydenottajalla on yrityksen tarjontaan.

Tarvitsetko ammattitaitoista B2B-myynnin ja -markkinoinnin kumppania?

Ota yhteyttä!

Remarketing: myynti ja markkinointi kontaktin jälkeen

Vain harva yhteydenotto johtaa kauppaan heti. On tärkeää ymmärtää asiakkaan arvo koko asiakkuuden elinkaaren ajalta. Kun saadaan tietoon kiinnostuneita kävijöitä sivustolla, on heihin järkevää pitää yhteyttä vaikkei olisi tarjouksesta tullut kauppaa, koska asiakkuus saattaa syntyä vasta paljon myöhemmin kuin ensimmäinen tarjouspyyntö tai muu kiinnostuksenosoitus on tullut.

Lisäksi on järkevää tehdä uudelleenmarkkinointia (remarketing) sivustolla käyneille tai esim. yrityksen youtube-videon katsoneille. Tämä onnistuu helposti Google AdWordsin Displaymainosverkostossa. Sivustolla käyneille voidaan näyttää banneria tarjouksista, kampanjoista tai ihan vain yrityksen brändistä muistutuksena yrityksen olemassaolosta. Kuten aina AdWordsissä maksetaan mainonnassa vain banneria klikanneista, eli sivustolle tulleista kävijöistä. Pienelläkin budjetilla voi saada kymmeniätuhansia näyttökertoja eri www-sivustoilla.

Markkinoinnin automatisointi

Solu voidaan valjastaa myös automatisoituun email-markkinointiin ja integroida ulkoisiin järjestelmiin kuten MAilChimpiin. Web liideille voidaan käynnistää automatisoitu email-markkinointi tai vaikkapa lähettää keskenjätetty ostoskori asiakkaalle, jos ostosprosessissa pyydetään asiakkaan email ja suostumus.

e21:n maksuttomat oppaat tuotetiedon hallintaan ja B2B verkkokauppaan.

Lataa maksuttomat oppaat

Blogi

07.10.2020

Voisiko B2B-verkkokaupan heittää roskiin?

Välillä tekisi mieli heittää koko verkkokauppa-sana roskiin ja puhua mielummin verkkoasioinnista. Kauppa-sana viittaa usein fyysiseen tilaan, jossa on neljä seinää, hyllyjä ja ovi. Sen sijaan asiointi ei ....
Lue lisää

22.09.2020

Prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa

Merkityksellisintä palvelumuotoilua pystyn mielestäni tuottamaan silloin kun saan asiakkaat mahdollisimman aikaisessa vaiheessa konkreettisesti mukaan suunnitteluun. Siksi protoilu on mielestäni ylivoimai....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!