Liidien hallinta (lead nurturing)
Järjestelmällinen liidien hallinta varmistaa sen, että myynti voi keskittyä oleelliseen eli niiden kaikkein lämpimimpien liidien hoitamiseen ja kaupan varmistamiseen. Liidien hallinta edellyttää sen, että osaat pisteyttää ja segmentoida liidit ja suunnitella hoitoprosessin (nurturing).
Ensimmäinen askel liidien hallintaa, on hyödyntää Soluun rakennettua eCRM työkalua asiakastiedon hallintaan. Solu voidaan toki myös integroida muihin CRM-järjestelmiin kuten PipeDriveen.
WEB-liidit CRM:ään ja osaksi myyntiprosessia
Kun verkosta tulee yhteydenottoja ja ne on otettu hoitoon, niin liidit tulee myös viedä CRM-järjestelmän kautta osaksi normaalia myynti- ja markkinointityötä. WEB-liidit kannattaa tallentaa CRM:ssä selkeästi sen mukaan, mitä kiinnostuksenkohteita yhteydenottajalla on yrityksen tarjontaan.
Remarketing: myynti ja markkinointi kontaktin jälkeen
Vain harva yhteydenotto johtaa kauppaan heti. On tärkeää ymmärtää asiakkaan arvo koko asiakkuuden elinkaaren ajalta. Kun saadaan tietoon kiinnostuneita kävijöitä sivustolla, on heihin järkevää pitää yhteyttä vaikkei olisi tarjouksesta tullut kauppaa, koska asiakkuus saattaa syntyä vasta paljon myöhemmin kuin ensimmäinen tarjouspyyntö tai muu kiinnostuksenosoitus on tullut.
Lisäksi on järkevää tehdä uudelleenmarkkinointia (remarketing) sivustolla käyneille tai esim. yrityksen youtube-videon katsoneille. Tämä onnistuu helposti Google AdWordsin Displaymainosverkostossa. Sivustolla käyneille voidaan näyttää banneria tarjouksista, kampanjoista tai ihan vain yrityksen brändistä muistutuksena yrityksen olemassaolosta. Kuten aina AdWordsissä maksetaan mainonnassa vain banneria klikanneista, eli sivustolle tulleista kävijöistä. Pienelläkin budjetilla voi saada kymmeniätuhansia näyttökertoja eri www-sivustoilla.
Markkinoinnin automatisointi
Solu voidaan valjastaa myös automatisoituun email-markkinointiin ja integroida ulkoisiin järjestelmiin kuten MAilChimpiin. Web liideille voidaan käynnistää automatisoitu email-markkinointi tai vaikkapa lähettää keskenjätetty ostoskori asiakkaalle, jos ostosprosessissa pyydetään asiakkaan email ja suostumus.