Googlen hakukoneoptimointi (SEO) ja hakukonemainonta (SEM) erityisesti B2B yrityksille

Olemme virallinen Google partner-toimisto ja tarjoamme monipuolisesti Google-palveluihin liittyvää konsultointia. 

81% B2B päättäjistä

aloittaa ostoprosessin web-haulla.

Joka viides B2B päättäjistä

valitsee maksullisen hakutuloksen.

90% B2B päättäjistä

löytää itse toimittajavaihtoehdot

60% B2B päättäjistä

sanoo tietävänsä etukäteen mistä aikoo tilata.

81 prosenttia

B2B hankkijoista aloittaa www-haulla

Sekä normaalien hakutuloksien että hakukonemainonnan tärkeys korostuu jatkuvasti, kun yhä useampi B2B-hankkija aloittaa hankkimisprosessin www-haulla. Google SEO Auditilla tehdään tutkimus, miten hyvin sivusto löytyy luonnollisissa hakutuloksissa ja siihen liittyy toimenpide-ehdotukset näkyvyyden parantamiseksi.

Lue lisää SEO Auditista: www.e21.fi/ratkaisut/Google-palvelut/SEO-Audit

18 prosenttia päättäjistä valitsee maksullisen hakutuloksen

Joka viides B2B-päättäjä ilmoitti menevänsä sivuille myös hakukonemainosten kautta.

Google Ads (ent. AdWords) hakukonemainonta on nopea tapa päästä hyvälle näkyvyydelle Googlen hauissa ja budjetti on vapaasti säädettävissä, joten kokeileminen on edullista. Tyypillisesti Google Ads kampanjoiden mainostuotto on B2B liiketoiminnassa erittäin hyvä suhteessa kuluihin. Lue lisää Google Ads hakukonemainonnasta.

90 prosenttia B2B päättäjistä sanoo itse löytävänsä toimittajavaihtoehdot

B2B päättäjistä sanoo itse löytävänsä toimittajavaihtoehdot

Yhdeksän kymmenestä B2B hankkijasta ja päättäjästä kertoi tietävänsä jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa toimittajavaihtoehdot ja ottavansa itse yhteyttä toimittajiin. Tässä korostuu näkyvyys verkossa, jota pystyy lisäämään Google Display Network mainonnalla. Display-mainonta lisää myös hakukonemainonnan tehokkuutta 22% Lue lisää Google Display mainonnasta.

60 prosentin potentiaalisten yhteydenottojen taustalla hyvä löydettävyys ja sisältö

Potentiaalisten yhteydenottojen taustalla hyvä löydettävyys ja sisältö

Sisältömarkkinointi ja löytyvyys Googlen hakutuloksissa tuottaa verkossa lähes 60-prosenttia potentiaalisista yhteydenotoista. Hakukoneoptimointi (SEO) ja sisällön monipuolisuus ovat merkittävässä osassa.

75%päättäjistä katsoo videoita liiketoimintaan liittyvillä sivustoilla viikoittain. 89% B2B päättäjistä piti www-sivujen tärkeimpänä sisältönä asiakaskokemuksien esittelyjä. WWW-sivustot, joilla on blogi tuottavat 67% enemmän potentiaalisia yhteydenottoja.


 * Lähteet:
http://www.onlinemarketinginstitute.org Creating B2B Strategy for the Google Display Network
http://www.webmarketing123.com 2014 Sate of Digital Marketing
http://www.vitbergllc.com 2013-2014 Survey of CPA Firm Best Lead Generation Practices
http://www.pinnacle-marketing.com SEO Climate Report


Maksuttomat pikaoppaat

Syvennä ymmärrystä aihepiiristä tuotetiedonhallinnan ja B2B verkkokaupan pikaoppailla.

Lataa e21:n maksuttomat oppaat!

Blogi

11.12.2019

Voisiko myyjät vapauttaa ERP-stressistä?

ERP:iä ole rakennettu myynnin työkaluksi. Sen sijaan myynnin tarpeiden pohjalta rakennettava digitaalinen ratkaisu vapauttaisi myyjien aikaa siihen, mitä he haluavat oikeasti tehdä eli ratkoa asiakkaiden ....
Lue lisää

29.10.2019

Virheellinen tuotetieto syö yrityksesi luotettavuutta

Jos ostotilanteessa saat tuotteista vanhentunutta tai virheellistä tietoa, millaisen mielikuvan ja kokemuksen se sinulle jättää? Miten se vaikuttaa luottamukseesi yritystä kohtaan?
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!