Konseptisuunnittelu

Konseptisuunnittelu tarkoittaa suunnitelman tekemistä siitä, mitä halutaan toteuttaa. Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kun lähdemme suunnittelemaan liiketoiminnan digitalisointia yhdessä asiakkaan kanssa, käymme läpi liiketoiminnalliset tavoitteet ja loppukäyttäjän tarpeet. Näiden pohjalta voimme yhdessä miettiä, millainen haluttu ratkaisu voisi olla ja millaisilla toiminnoilla voisimme esimerkiksi helpottaa loppukäyttäjän ostoprosessia.

Konseptisuunnittelu voi sisältää esimerkiksi tuotetiedon rakenteen suunnittelua, eri toiminnallisuuksien ideointia, sisällön rakentamista ja käyttöliittymäsuunnittelua. Siksi mukana on moniammatillinen osaajaporukka, joka yhdessä rakentaa parhaan mahdollisen suunnitelman.

Yksi loistava esimerkki onnistuneesta konseptisuunnittelusta on Icopalin kattolaskuri, jossa hyödynnettiin niin teknisen kaupan ostoprosessin syvää osaamista kuin digitalisaation rajattomia mahdollisuuksia. Siitä tulikin niin helppokäyttöinen, että sen käyttö laajeni yllättäen aivan uusiin käyttäjäryhmiin. Konseptisuunnittelua parhaimmillaan.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

12.12.2018

Muistitko budjetoida markkinointiin?

Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on pusk....
Lue lisää

29.10.2018

Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun

Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!