Design ja käytettävyyssuunnittelu

Visuaalinen suunnittelu ja käytettävyyssuunnittelu alkavat jo konseptoinnin yhteydessä, mutta jatkuvat toteutukseen ja testaamiseen saakka. Nämä ovat yleensä projektin näkyvimpiä osia, joihin organisaation eri toimijat ottavat mielellään kantaa. Siksi yksi haasteellisimmista päätöksistä onkin visuaalisesta ilmeestä päättäminen.

Visuaalinen suunnittelu tarkoittaa tietenkin sitä, miltä palvelu näyttää ulospäin; millainen on palvelun ulkoasu ja mitä se viestii yrityksestä. Käytettävyyssuunnittelussa tehdään valintoja eri toiminnoista ja niiden suhteesta toisiinsa. Siinä päätetään palvelun rakenne ja eri elementit. Tässä vaiheessa meillä mietitään myös sitä, miten ratkaisu soveltuu mobiiliin ja muihin päätelaitteisiin. Lisäksi käytettävyyssuunnittelussa pohditaan millaisen käyttökokemuksen palvelu tarjoaa loppukäyttäjälle: tarjotaanko mahdollisimman paljon tietoa, kuvia ja videoita ostopäätöksen tueksi vai tyydytäänkö laittamaan linkki jälleenmyyjän sivulle. Tätä viimeistä emme tietenkään suosittele.

Käytettävyyssuunnittelussa korostuu toimialan erityispiirteiden ja loppukäyttäjän ostoprosessin ymmärtämisen tärkeys. Esimerkiksi teollisuudessa ja teknisessä kaupassa erilaisilla dokumenteilla ja manuaaleilla on suuri merkitys. Ne pitää osata tarjota loppukäyttäjälle juuri oikeassa kohdassa ostoprosessia. Ja laittaa vaikka vielä automaattisesti sähköpostilla perään kaupan jälkeen. Onnistuneella suunnittelulla luot parempaa asiakaskokemusta, nopeutat ostoprosessia ja tehostat toimintaa.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

12.12.2018

Muistitko budjetoida markkinointiin?

Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on pusk....
Lue lisää

29.10.2018

Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun

Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!