Design ja käytettävyyssuunnittelu

Visuaalinen suunnittelu ja käytettävyyssuunnittelu alkavat jo konseptoinnin yhteydessä, mutta jatkuvat toteutukseen ja testaamiseen saakka. Nämä ovat yleensä projektin näkyvimpiä osia, joihin organisaation eri toimijat ottavat mielellään kantaa. Siksi yksi haasteellisimmista päätöksistä onkin visuaalisesta ilmeestä päättäminen.

Visuaalinen suunnittelu tarkoittaa tietenkin sitä, miltä palvelu näyttää ulospäin; millainen on palvelun ulkoasu ja mitä se viestii yrityksestä. Käytettävyyssuunnittelussa tehdään valintoja eri toiminnoista ja niiden suhteesta toisiinsa. Siinä päätetään palvelun rakenne ja eri elementit. Tässä vaiheessa meillä mietitään myös sitä, miten ratkaisu soveltuu mobiiliin ja muihin päätelaitteisiin. Lisäksi käytettävyyssuunnittelussa pohditaan millaisen käyttökokemuksen palvelu tarjoaa loppukäyttäjälle: tarjotaanko mahdollisimman paljon tietoa, kuvia ja videoita ostopäätöksen tueksi vai tyydytäänkö laittamaan linkki jälleenmyyjän sivulle. Tätä viimeistä emme tietenkään suosittele.

Käytettävyyssuunnittelussa korostuu toimialan erityispiirteiden ja loppukäyttäjän ostoprosessin ymmärtämisen tärkeys. Esimerkiksi teollisuudessa ja teknisessä kaupassa erilaisilla dokumenteilla ja manuaaleilla on suuri merkitys. Ne pitää osata tarjota loppukäyttäjälle juuri oikeassa kohdassa ostoprosessia. Ja laittaa vaikka vielä automaattisesti sähköpostilla perään kaupan jälkeen. Onnistuneella suunnittelulla luot parempaa asiakaskokemusta, nopeutat ostoprosessia ja tehostat toimintaa.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

24.09.2018

Asiakaskohtainen tuoteluettelo napin painalluksella

Nythän on se aika vuodesta kun teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset painivat erilaisten hinnastojen, tuoteluetteloiden, esitteiden ja muiden printtimateriaalien suunnittelun ja tuotannon kanssa.
Lue lisää

17.09.2018

Hyvä B2B-myyjä tietää kilpailijoiden hinnat - entä hyvä asiakas?

Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisä....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!