B2B-myynnin digitalisointi on koko asiakassuhteen kehittämistä

Digitaalinen asiakassuhde 2021 opas

B2B-liiketoiminta ja yritysmyynti digitalisoituvat vauhdilla. Myynnin ja asiakassuhteen digitalisoinnista onkin tullut yrityksille kilpailutekijä ja monille merkittävä liiketoiminnan kasvun mahdollistaja. Digitaalinen asiakassuhde -oppaan avulla saat kokonaisvaltaisen käsityksen digitalisoinnin mahdollisuuksista. Saat myös konkreettisia esimerkkejä niin B2B-verkkokaupan kuin koko myyntiprosessin kehittämiseen. 

Lataa Digitaalinen asiakassuhde -opas


Pallo erityisesti asiakassuhteiden

Digitaalinen asiakaspolku on enemmän kuin verkkokauppa

B2B-myynnin digitalisointi tarkoitta koko myynti- ja asiointiprosessin kehittämistä. Eli käytännössä ymmärrystä ja keinoja siitä, miten ammattiostajia tavoitellaan ja palvellaan verkossa. Ei riitä, että puhumme B2B-verkkokaupan rakentamisesta vaan kyse on kokonaisvaltaisesta asiakassuhteen hallinnasta ja kehittämisestä: miten asiakassuhde luodaan, miten sitä hoidetaan digitaalisissa ympäristöissä ja millä keinoin asiakasta palvellaan.

Jopa 80% ammattiostajista ja päättäjistä haluaa hoitaa asioita etäyhteyksien ja digitaalisten palveluiden kautta (McKinsey 2020). Ostajat haluavat tehdä tiedon haun lisäksi tuotevertailua, toimittajien arviointia ja karsintaa sekä ostamisen etänä ja/tai itsepalveluna. Tämä edellyttää myynniltä digitaalisen asiakaspolun rakentamista.

Lataa maksuton opas

e21 vuorovaikutus myyntiedustajan kanssa graafi

Asiakassuhteen digitalisoinnin hyödyt

Myynnin kasvu

Verkkoasiointi mahdollistaa myynnin kasvun: tavoitat uusia asiakkaita ja helpotat toistuvia ostoksia. Verkossa olemattomuus voi johtaa myynnin menetykseen.

Ajan säästö

Digitaaliset myynnin työkalut vapauttavat aikaa asiakaspalveluun. ERP-integroidut työkalut poistavat manuaalisen työn määrää ja vähentävät merkittävästi virheitä.

Mittaamisen paraneminen

Verkkoasiointi mahdollistaa asiakkaan toiminnan seurannan ja mittaamisen. Seurannan avulla voit optimoida asiointia, parantaa asiakaskokemusta ja koko yrityksen kilpailukykyä.

Markkinoinnin tehostuminen

Hakukoneoptimoitu sisältö ja markkinointi rakentavat kuvaa läsnäolevasta ja palvelevasta yrityksestä. Verkoasiointi helpottaa asiakassuhteen ylläpitoa ja tehostaa viestintää.


 

Näin kasvatat B2B-liiketoimintaa! Lataa maksuton opas

Digitaalinen asiakassuhde 2021 opas

Tämä opas auttaa sinua ymmärtämään B2B-myynnin ja asiakassuhteen digitalisoitumista monesta eri näkökulmasta.

Oppaan luettuasi ymmärrät:

  • miten ja miksi B2B-myynti digitalisoituu
  • B2B-myynti on muutakin kuin verkkokauppaa
  • myynnin ja asioinnin kehittämisen mahdollisuuksista
  • digitaalisen asiakassuhteen hyödyistä.

 

Täytä lomake ja lataa opas maksutta! Lataus ei velvoita sinua mihinkään.

Täytä lomake ja lataa opas

Blogi

12.04.2021

Mitä häiriökysyntä tarkoittaa B2B-myynnissä

Kun työntekijöiden aika menee palvelun tarjoamiseen liittyvien valuvikojen korjaamiseen, se nostaa palvelun tuottajan kustannuksia. Tätä kuvataan sanalla häiriökysyntä.
Lue lisää

11.03.2021

Kasvua jälkimarkkinoinnin digitalisoinnista

Tarjoatko asiakkaillesi palveluita myös tuotteen toimituksen jälkeen? Esimerkiksi tuotteiden huolto- ja/tai varaosapalvelua? Olisiko asiakassuhteen jälkimarkkinointi yrityksellesi alue, joka tukisi ja kas....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!