Rudus verkkokauppa - myynti ja asiointi verkossa

Rudus Oy on johtava kivipohjaisia rakennusmateriaaleja valmistava yhtiö. Ruduksen laadukkaat ja kestävät tuotteet ovat mukana siellä, missä rakennetaan vastuullisesti pitkäikäistä ja viihtyisää ympäristöä, taloja ja infraa.

Rudus on kehittänyt verkkopalveluitaan ja myynnin työkalujaan pitkäjänteisesti yhdessä e21:n kanssa. Yhteistyön tulokset sekä helpottavat asiakkaiden ostamista että palvelevat Ruduksen omaa myyntipalvelua. Nyt betonia myydään jo onnistuneesti verkossa, vaikkei siihen alussa ihan uskottukaan.

Rudus_kivikauppa

"Halusimme luotettavan kumppanin"

Yhteistyö e21:n kanssa alkoi 2000-luvun alussa, kun Rudus etsi toimijaa, joka voisi tehdä yritykselle verkkosivut. Silloin etsittiin toimittajaa, joka olisi luotettava ja osaava kumppani. "Oma tietotaitomme ei ollut silloin riittävää", kertoo Ruduksen IT-osaston kehityspäällikkö Anette Patterson. Kumppaniksi valikoitui lopulta e21.

"Tämä on ollut erinomainen kumppaniliitto. Me puhumme avioliitosta, koska kehitämme yhteistyössä Ruduksen toimintaa. He ovat vähän niin kuin töissä täällä. Kontaktimme heihin on jo niin syvä", Patterson hymyilee.

Yksi alusta - useita verkkokauppoja

Verkkopalveluiden tavoitteena on, että sekä yritys- että yksityisasiakkaat voivat tilata tuotteita verkosta. Asiakkaan ei tarvitse olla betonin, kivien tai soran asiantuntija, vaan verkkokauppa on rakennettu niin, että se tarjoaa tarvittavan tiedon ja ohjaa asiakasta eteenpäin. Ruduksen verkkosivuilta voi ostaa niin soraa, kiveä kuin betoniakin. Yritykset voivat tehdä tilaukset verkkokaupan kautta ja ne toimitetaan suoraan työmaille.

Ruduksella on käytössä yksi SOLU kauppapaikka-alusta, jota eri liiketoimintayksiköt hyödyntävät. Samalla alustalla toimii betonikauppa, kivikauppa ja sorakauppa. Lisäksi alusta toimii yritysasiakkaiden tilausjärjestelmänä. Tilausjärjestelmässä pihaurakoitsija voi esimerkiksi tehdä tilauksia omilla sopimushinnoillaan ja siellä hän myös näkee laajemman valikoiman tuotteita, mukaanlukien korvaavat tuotteet.

Rudus kiviainekauppa ja muut kauppapaikat

Kiviaineslaskuri ja muita laskureita

Verkkopalveluiden lisäksi e21 on tuottanut Rudukselle myynnin työkaluja, kuten esimerkiksi laskureita, joilla voidaan laskea rahteja, tuotemääriä ja muuta vastaavaa. Ne helpottavat sekä asiakkaiden ostamista että auttavat Ruduksen omaa myyntipalvelua.

Kiviaineslaskuri muuntaa asiakkaan tarvitseman määrän kohteen pinta-alasta todellisiin myyntiyksiköihin, eli tonneiksi. Betonikaupan rahtilaskuri optimoi rahtitavan ja takaa jokaiselle toimitukselle aina edullisimman vaihtoehdon.

Rudus_kiviaineslaskuri_web mobile

Muita toteutettuja verkkopalveluita Rudukselle

Rudus_kotipolku

Kotipolku

Kotipolku-verkkopalvelussa annetaan ideoita kodin rakentajille erilaisten betoni- ja kivituotteiden oikeanlaiseen ja kestävään käyttöön.

Rudus Pro

Rudus Pro on ammattilaisten verkosto, jonne on koottuna Ruduksen referenssit ja jossa jaetaan tietoa rakentamisen ammattilaisten näkökulmasta.

Turvapuisto

Turvapuisto on Euroopan ensimmäinen rakennusalan työturvallisuuden koulutusrata. Turvapuistoon on rakennettu mm. ajanvarausmahdollisuus.

Tulokset

Rudukselle tehdyt verkkopalveluratkaisut ovat parantaneet asiakaskokemusta sekä tuoneet tehoja myyntiin.

 

  • Verkkoliiketoiminta tuo jatkuvaa lisämyyntiä.
  • Tilausjärjestelmän avulla päästiin eroon luottotappioista, jotka syntyivät kun ostoskorin laatija sai vapaasti tehdä ostoksia ilman maksajan hyväksyntää. Nyt maksaja voi laatia lukitun asiakashintaisen ostoskorin ja maksuaikataulun, jonka mukaan ostaja toimii.
  • Laskurit helpottavat ostamista ja vähentävät myyjien rutiinitöitä.
  • Ruduksen asiakaspalvelu on parantunut verkkopalveluiden ansioista.
  • Asiakastyytyväisyys verkosta ostaneiden asiakkaiden kesken on huikeat 4,7/5!

Yhteistyötä jo vuodesta 2000

Yhteistyö Ruduksen kanssa on jatkunut jo lähes 20 vuotta. Tässä ajassa Rudus on digitalisoinut yhä enemmän asiakaspalveluaan ja myyntiään, ja kasvanut alallaan edelläkävijäksi myynnin ja ostamisen digitalisoinnissa. Ruduksen verkkonäkyvyyden panostaminen on myös tuottanut tulosta - asiakkaiden on helppo ostaa verkosta niin kiviaineksia, betonituotteita kuin valmisbetoniakin.

Klikkaa ja kuuntele Anette Pattersonin kokemuksista yhteistyöstä e21:n kanssa.


Ota yhteyttä, niin kerron lisää

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi

Blogi

23.04.2019

Myyntijohtaja, älä unohda liidihankintaa

Ammattimainen, verkon kautta tapahtuva liidien hankinta vaatii työtä, osaamista, aikaa ja rahaa. Mutta sen tulokset saattavat yllättää hyvinkin positiivisesti. Kun pohjatyö on hyvin tehty ja koneisto alka....
Lue lisää

19.03.2019

Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa

Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!