Lining - verkosta tehoa myyntiin

Lining on erikoistunut puhdas- ja jätevesilinjojen sekä laitosten teknisiin ratkaisuihin. Lining on alan markkinajohtaja yli 50 %:n markkinaosuudella. Lining on osa Indutrade-konsernia, jolla on toimintaa kolmessatoista Euroopan maassa


Lining web mobile

B2B verkkokauppa ja sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmä

Lining B2B verkkokauppa tablet e21 Lining verkkokauppa tabletilla käytettynä

Lining verkkopalvelun vaatimuksena on valikoiman ja nimikkeiden päätelaiteriippumaton haku, selaus, valinta ja tilaaminen. Liningillä on useita tuotenimikkeitä, esimerkiksi verkostotekniikalla noin 2500, joiden valikoimatiedot, hinnat ja saatavuus tulee päivittyä automaattisesti Lining toiminnanohjausjärjestelmästä.

Liningille toteutettu verkkokauppa toimii myös sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmänä. Lisäksi tuotevalintaa helpotettiin ennakoivalla hakutoiminnolla, joka tarjoaa automaattisesti hakutuloksia tuotenimellä tai tuotenumerolla.

  • Verkkopalvelussa voi jättää tarjouspyynnön valituista tuotteista.
  • Sopimusasiakkaille on tarjolla tilausjärjestelmä, joka on personoitu asiakaskohtaisesti hinnastojen ja toimitusprosessien osalta. 
  • Kenttämyynnille verkkokauppa tarjoaa työkalut asiakaskohtaiseen tuote-esittelyyn ja tuotteiden tilauksiin tien päällä.

Kuten kaikki ratkaisumme, myös Lining B2B-verkkokauppa suunniteltiin mobiilikäyttöön sopivaksi. Myyjän liikkuvassa työssä on erityisesti tabletilla kätevä esitellä tuotteita sekä tehdä tarjouksia asiakaskäynneillä.

Taiton automatisointi - tuotehinnasto

Lining_hinnasto_web_to_print

Verkossa toimiva tuotetiedonhallintajärjestelmä toimii myös pohjana tuotehinnastolle.

Tuotehinnastot ovat voimassa Liningillä vuoden ajan, jonka jälkeen ne on taas helppo päivittää seuraavalle vuodelle päivitämällä vain esitteen kansikuvaa. Tuotteihiin tehtävät muutokset voidaan päivittää suoraan tuotetiedonhallintajärjestelmään pitkin vuotta.

Tulokset:

I) säästetty myyjien työaika: -20 h/viikko

II) ostoprosessin helpottuminen ja parempi asiakastyytyväisyys 

 

 

Ota yhteyttä, niin kerron lisää

Tapaus Lining on erinomainen esimerkki eri käyttäjäryhmät ja niiden tarpeet huomioon ottavasta verkkokaupasta. Myynnin digitalisoinnin avulla tehostui sekä myynnin prosessi että asiakaspalvelu. Kerron mielelläni lisää myös muista myynnin ja asioinnin digitalisointiin liittyvistä kehityshankkeista!

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

Blogi

27.08.2019

Tarjoa massaräätälöinti verkossa

Ota massaräätälöinnin avuksi verkkopohjainen Tuotevalitsin-työkalu, joka ohjaa ja tehostaa tuotekonfigurointia sekä vähentää virheiden riskiä.
Lue lisää

20.08.2019

Datasta tuotetietoon - hyödynnä yrityksessä jo oleva tieto

Myynnin ja asioinnin digitalisoinnin yksi kulmakivistä on tuotetieto. Sen täytyy olla laadukasta ja oikeassa muodossa. Tähän harva Excel tiedosto tai ERP-ohjelmisto taipuu. Sen sijaan niissä oleva data tu....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!