Lining - verkosta tehoa myyntiin

Lining on erikoistunut puhdas- ja jätevesilinjojen sekä laitosten teknisiin ratkaisuihin. Lining on alan markkinajohtaja yli 50 %:n markkinaosuudella. Lining on osa Indutrade-konsernia, jolla on toimintaa kolmessatoista Euroopan maassa


B2B verkkokauppa ja sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmä

Lining verkkopalvelun vaatimuksena on valikoiman ja nimikkeiden päätelaiteriippumaton haku, selaus, valinta ja tilaaminen. Liningillä on useita tuotenimikkeitä, esimerkiksi verkostotekniikalla noin 2500, joiden valikoimatiedot, hinnat ja saatavuus tulee päivittyä automaattisesti Lining toiminnanohjausjärjestelmästä.

Liningille toteutettu verkkokauppa toimii myös sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmänä. Lisäksi tuotevalintaa helpotettiin ennakoivalla hakutoiminnolla, joka tarjoaa automaattisesti hakutuloksia tuotenimellä tai tuotenumerolla.

  • Verkkopalvelussa voi jättää tarjouspyynnön valituista tuotteista.
  • Sopimusasiakkaille on tarjolla tilausjärjestelmä, joka on personoitu asiakaskohtaisesti hinnastojen ja toimitusprosessien osalta. 
  • Kenttämyynnille verkkokauppa tarjoaa työkalut asiakaskohtaiseen tuote-esittelyyn ja tuotteiden tilauksiin tien päällä.

Kuten kaikki ratkaisumme, myös Lining B2B-verkkokauppa suunniteltiin mobiilikäyttöön sopivaksi. Myyjän liikkuvassa työssä on erityisesti tabletilla kätevä esitellä tuotteita sekä tehdä tarjouksia asiakaskäynneillä.


Taiton automatisointi - tuotehinnasto

Lining Pag

Verkossa toimiva tuotetiedonhallintajärjestelmä toimii myös pohjana tuotehinnastolle.

Tuotehinnastot ovat voimassa Liningillä vuoden ajan, jonka jälkeen ne on taas helppo päivittää seuraavalle vuodelle päivitämällä vain esitteen kansikuvaa. Tuotteihiin tehtävät muutokset voidaan päivittää suoraan tuotetiedonhallintajärjestelmään pitkin vuotta.

Tulokset:

I) säästetty myyjien työaika: -20 h/viikko

II) ostoprosessin helpottuminen ja parempi asiakastyytyväisyys 

 

 

Ota yhteyttä, niin kerron lisää

Tapaus Lining on erinomainen esimerkki eri käyttäjäryhmät ja niiden tarpeet huomioon ottavasta verkkokaupasta. Myynnin digitalisoinnin avulla tehostui sekä myynnin prosessi että asiakaspalvelu. Kerron mielelläni lisää myös muista myynnin ja asioinnin digitalisointiin liittyvistä kehityshankkeista!

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

Blogi

19.03.2020

"Speedo-hetki" tuli yllättäen ja pyytämättä

Koronaviruksella on merkittävät vaikutukset henkilökohtaiseen myyntityöhön painottuvien B2B-yritysten liiketoiminnassa. Kun asiakkaat suosivat myyntitapaamisten sijaan etätapaamisia ja verkko-ostamisia, j....
Lue lisää

27.02.2020

Päätitkö tilit myös verkkopalveluiden osalta?

Mitäs jos yksittäiselle verkkopalvelulle tekisi vuosittain oman tilinpäätöksensä? Kuinka monelta löytyisi asetetut tavoitteet ja seuranta? Miten kannattavuutta mitattaisiin? Aihe on mielenkiintoinen, jote....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!