Lining - verkosta tehoa myyntiin

Lining on erikoistunut puhdas- ja jätevesilinjojen sekä laitosten teknisiin ratkaisuihin. Lining on alan markkinajohtaja yli 50 %:n markkinaosuudella. Lining on osa Indutrade-konsernia, jolla on toimintaa kolmessatoista Euroopan maassa


B2B verkkokauppa ja sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmä

Lining verkkopalvelun vaatimuksena on valikoiman ja nimikkeiden päätelaiteriippumaton haku, selaus, valinta ja tilaaminen. Liningillä on useita tuotenimikkeitä, esimerkiksi verkostotekniikalla noin 2500, joiden valikoimatiedot, hinnat ja saatavuus tulee päivittyä automaattisesti Lining toiminnanohjausjärjestelmästä.

Liningille toteutettu verkkokauppa toimii myös sopimusasiakkaiden tilausjärjestelmänä. Lisäksi tuotevalintaa helpotettiin ennakoivalla hakutoiminnolla, joka tarjoaa automaattisesti hakutuloksia tuotenimellä tai tuotenumerolla.

  • Verkkopalvelussa voi jättää tarjouspyynnön valituista tuotteista.
  • Sopimusasiakkaille on tarjolla tilausjärjestelmä, joka on personoitu asiakaskohtaisesti hinnastojen ja toimitusprosessien osalta. 
  • Kenttämyynnille verkkokauppa tarjoaa työkalut asiakaskohtaiseen tuote-esittelyyn ja tuotteiden tilauksiin tien päällä.

Kuten kaikki ratkaisumme, myös Lining B2B-verkkokauppa suunniteltiin mobiilikäyttöön sopivaksi. Myyjän liikkuvassa työssä on erityisesti tabletilla kätevä esitellä tuotteita sekä tehdä tarjouksia asiakaskäynneillä.


Taiton automatisointi - tuotehinnasto

Lining Pag

Verkossa toimiva tuotetiedonhallintajärjestelmä toimii myös pohjana tuotehinnastolle.

Tuotehinnastot ovat voimassa Liningillä vuoden ajan, jonka jälkeen ne on taas helppo päivittää seuraavalle vuodelle päivitämällä vain esitteen kansikuvaa. Tuotteihiin tehtävät muutokset voidaan päivittää suoraan tuotetiedonhallintajärjestelmään pitkin vuotta.

Tulokset:

I) säästetty myyjien työaika: -20 h/viikko

II) ostoprosessin helpottuminen ja parempi asiakastyytyväisyys 

 

 

Ota yhteyttä, niin kerron lisää

Tapaus Lining on erinomainen esimerkki eri käyttäjäryhmät ja niiden tarpeet huomioon ottavasta verkkokaupasta. Myynnin digitalisoinnin avulla tehostui sekä myynnin prosessi että asiakaspalvelu. Kerron mielelläni lisää myös muista myynnin ja asioinnin digitalisointiin liittyvistä kehityshankkeista!

Mikko Särkikangas Sales Director, Partner +358 400 807 503 mikko@e21.fi

Blogi

12.04.2021

Mitä häiriökysyntä tarkoittaa B2B-myynnissä

Kun työntekijöiden aika menee palvelun tarjoamiseen liittyvien valuvikojen korjaamiseen, se nostaa palvelun tuottajan kustannuksia. Tätä kuvataan sanalla häiriökysyntä.
Lue lisää

11.03.2021

Kasvua jälkimarkkinoinnin digitalisoinnista

Tarjoatko asiakkaillesi palveluita myös tuotteen toimituksen jälkeen? Esimerkiksi tuotteiden huolto- ja/tai varaosapalvelua? Olisiko asiakassuhteen jälkimarkkinointi yrityksellesi alue, joka tukisi ja kas....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!