Parempaa palvelua huoltopalvelu-ratkaisun avulla
Kolmeks Oy:llä oli lähtötilanteessa kaksi tavoitetta: huoltoliiketoiminnan kasvattaminen ja myynnin tehostaminen. Huoltoliiketoiminnan haasteena oli se, että pumppuja myytiin jälleenmyyjien kautta ympäri Suomea, mutta tieto pumppujen loppupaikasta tai –käyttäjästä ei tallentunut minnekään. Kun pumpulle oli aika tilata huolto tai varaosa, huoltoyhtiö ryhtyi selvittämään pumpun merkkiä ja siihen sopivaa huoltoa tai varaosaa puhelimitse, kuormittaen näin merkittävästi Kolmeksin myyntiä ja asiakaspalvelua.
Kolmeksille toteutettiin Kolmeks Care –palvelu, josta huoltoyhtiön tai jälleenmyyjän on nyt helppo hakea pumpun tiedot syöttämällä pumpun kyljessä olevan sarjanumero verkkopalveluun. Palvelun suunnittelussa kiinnitettiinkin erityistä huomiota pumppujen teknisten tietojen helppoon ylläpidettävyyteen, jotta palvelussa on aina ajantasainen ja laadukas tieto. Palvelusta löytyy myös pumppujen huoltopalvelut.
Varaosat suoraan verkkokaupasta
Kolmeks Oy:n verkkopalveluun rakennettiin myös varaosa-kauppapaikka, joka on lähtökohtaisesti kaikille avoin verkkokauppa. Kirjautumalla palveluun jälleenmyyjät näkevät omat sopimushinnat ja tilaushistorian, joten heidän on helppo tehdä ostokset silloin kuin heille sopii. Tai tilata varaosat suoraan loppuasiakkaalle.
Tuotteiden haku tapahtuu pumpun mallin mukaan, jolla varmistetaan oikean varaosan valinta ja rakennetaan parempaa asiakastyytyväisyyttä luotettavilla toimituksilla.
Tulokset
I) Palvelutaso parantui - jälleenmyyjät voivat itsenäisesti hoitaa tilauksen ajasta ja paikasta riippumatta
II) Kustannustehokkuua kasvoi - myyjien ja asiakaspalvelun aika vapautui lisäarvoa tuottavaan työhön
II) Uusi lisämyyntikanava: varaosa-verkkokaupasta tuli kustannustehokas lisämyyntikanava.
Ota yhteyttä, niin kerron lisää!