BMI logo

BMI - kattolaskuri ostamisen avuksi

BMI on Euroopaan johtava kate- ja vedeneristysmateriaalien valmistaja sekä katto-urakoinnin ja kattohuoltopalvelujen markkinajohtaja Pohjoismaissa. Päätuotteita ovat kate- ja vedeneristämismateriaalit ja niihin liittyvät rakennusmateriaalit. Tunnetuimmat tuoteryhmät ovat bitumikatteissa Icopal ja kattotiilissä Ormax.


Parempaa palvelua Kattolaskurin avulla

Kun teollisuuden ja teknisten tuotteiden myynti tapahtuu urakoitsijoiden ja vaikka rautakauppojen kautta, haasteena on usein menekin laskenta tarjousvaiheessa. Laskenta on työlästä ja vaatii erityisosaamista, jota kaikilla tarjouslaskentaa tekevillä ei ole. Tämä aiheuttaa tarjousten laadun vaihtelua ja menekin ennustettavuuden vaikeaa hallintaa. Asiakkaalle tilanne aiheuttaa kohtuuttoman pitkää odottelua.

Digitalisoimme Icopalin tuotevalinta- ja tarjouspyyntöprosessin toteuttamalla heille verkkopohjaisen kattolaskurin. Laskuri opastaa käyttäjää syöttämään ja valitsemaan tietoja askel askeleelta ja näyttää visuaalisesti eri kattovaihtoehdot ja materiaalit. Lopuksi laskuri näyttää käyttäjän valitseman ratkaisun sekä sen vaatimat rakennusaineet ja määrät. Katttolaskuri nopeuttaa tarjouslaskentaa ja se on niin helppokäyttöinen, että tarjouksen voi tehdä vaikka yhdessä asiakkaan kanssa ja lähettää sen heti asiakkaan sähköpostiin.

Palvelun käyttö onnistuu kaikilla päätelaitteilla eikä vaadi erikseen käyttöohjeita, koulutusta tai erityisosaamista. Icopalin tuotevalintaa ja tarjouspyyntojen tekemistä automatisoitiin kattolaskurin avulla. Kattolaskuri on helpottanut asiakkaiden ja myyjien tuotevalintaa ja nopeuttanut koko tarjousprosessiin hallintaa.


Kattolaskurin toiminta - katso video


Tulokset 

I) Tilaus- ja tarjousprosessi tehostui

II) Asiakaspalvelu parantui

II) Laskuri auttaa palvelemaan uusia asiakasryhmiä

Ota yhteyttä, niin kerron lisää

Kattolaskuri perustuu massaräätälöitävien tuotteiden ja ratkaisujen avuksi luotuun Tuotevalitsin-konseptiin. Ota yhteyttä, niin kerron miten voit tehostaa sillä omaa myyntiä ja asiakaspalvelua!

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi

Blogi

12.04.2021

Mitä häiriökysyntä tarkoittaa B2B-myynnissä

Kun työntekijöiden aika menee palvelun tarjoamiseen liittyvien valuvikojen korjaamiseen, se nostaa palvelun tuottajan kustannuksia. Tätä kuvataan sanalla häiriökysyntä.
Lue lisää

11.03.2021

Kasvua jälkimarkkinoinnin digitalisoinnista

Tarjoatko asiakkaillesi palveluita myös tuotteen toimituksen jälkeen? Esimerkiksi tuotteiden huolto- ja/tai varaosapalvelua? Olisiko asiakassuhteen jälkimarkkinointi yrityksellesi alue, joka tukisi ja kas....
Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!