TIEDOTE 19.03.2015


Teollisuuden ja teknisen kaupan digitalisoituminen on vihdoin alkanut


e21 Solutions Oy:n liikevaihto kasvoi yli 20% jo toista vuotta peräkkäin

 

B2B verkkokauppoja ja sähköisen tuotetiedon hallinnan ratkaisuja tarjoava e21 Solutions on kasvattanut liikevaihtoaan jo kaksi vuotta peräkkäin. Teollisuuden ja teknisen kaupan alalle erikoistuneen palveluyrityksen liikevaihto ylsi yli miljoonaan euroon ja kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 25%.

Suhteellisen pitkään kestäneestä talouden taantumasta huolimatta e21 Solutions on pystynyt kasvattamaan toimintaansa melko perinteikkääksi mielletyllä alalla. Vahva alan ja asiakkaiden liiketoiminnan ymmärrys on kuitenkin mahdollistanut myynnin kasvattamisen: vuonna 2014 liikevaihto oli 1,078 miljoonaa euroa kun vuonna 2013 se oli 861 000 euroa ja vuonna 2012 695 000 euroa.

“On hienoa huomata kuinka asiakaskunnassamme on ryhdytty aktiivisesti miettimään, miten asiakkaita voidaan palvella nykyistä paremmin, sähköisten palveluiden avulla. Kehityksen kohteena on ollut etenkin yrityksissä usein hyvinkin hajallaan olevan tuotetiedon kerääminen yhteen sähköiseen järjestelmään, josta sen hallinta ja julkaisu on nopeaa ja tehokasta.”, kertoo e21:n toimitusjohtaja Marko Rautakoura.

Kasvua on syntynyt vaikka tiistaina julkaistun Digibarometri 2015 -tutkimuksen mukaan suomalaiset yritykset panostavat verkkokauppaan tyypillisesti vähän ja panostukset ovat kovin kansallisia. Sähköisen liiketoiminnan kehityksessä ei mennä liiketoimintamallit ja käyttäjäkeskeisyys edellä, vaan otetaan liian helposti vanha toimintamalli ja sovelletaan sitä myös verkossa.

”Näihin haasteisiin törmäämme usein itsekin, joten keskustelut sähköisen liiketoiminnan kehityksestä täytyy viedä johtoryhmätasolle, jotta muutosta saadaan aikaiseksi. Muutos on kuitenkin alkanut ja katsomme positiivisesti tulevaisuuteen. Oma kasvumme ei pysähdy tähän, vaan päinvastoin: tulemme viemään suomalaiset B2B yritykset myös kansainvälisille markkinoille.”, Rautakoura toteaa.

  

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi

Blogi

20.10.2017

Optimoi myös digitaalista myyntisuppiloa

Yksi tärkeimpiä myynnin kasvattamisen työkaluja on myynnin suppilon optimointi: parempaa tunnettavuutta, lisää näkyvyyttä, lisää liidejä, enemmän tuloksellisia kontaktointeja, enemmän kauppaa ja asiakkuud....

Lue lisää

17.10.2017

Vapauta myyjät kannattavaan myyntityöhön

Teollisuuteen ja teknisen kaupan alalle ennustetaan selvää kasvua. Myynnille tämä tarkoittaa tarjouspyyntöjen ja tilausten lisääntyvää määrää, joten onkin ajankohtaista kysyä riittääkö myyjien aika vastat....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!