TIEDOTE 19.03.2015

Teollisuuden ja teknisen kaupan digitalisoituminen on vihdoin alkanut

e21 Solutions Oy:n liikevaihto kasvoi yli 20% jo toista vuotta peräkkäin

B2B verkkokauppoja ja sähköisen tuotetiedon hallinnan ratkaisuja tarjoava e21 Solutions on kasvattanut liikevaihtoaan jo kaksi vuotta peräkkäin. Teollisuuden ja teknisen kaupan alalle erikoistuneen palveluyrityksen liikevaihto ylsi yli miljoonaan euroon ja kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 25%.

Suhteellisen pitkään kestäneestä talouden taantumasta huolimatta e21 Solutions on pystynyt kasvattamaan toimintaansa melko perinteikkääksi mielletyllä alalla. Vahva alan ja asiakkaiden liiketoiminnan ymmärrys on kuitenkin mahdollistanut myynnin kasvattamisen: vuonna 2014 liikevaihto oli 1,078 miljoonaa euroa kun vuonna 2013 se oli 861 000 euroa ja vuonna 2012 695 000 euroa.

“On hienoa huomata kuinka asiakaskunnassamme on ryhdytty aktiivisesti miettimään, miten asiakkaita voidaan palvella nykyistä paremmin, sähköisten palveluiden avulla. Kehityksen kohteena on ollut etenkin yrityksissä usein hyvinkin hajallaan olevan tuotetiedon kerääminen yhteen sähköiseen järjestelmään, josta sen hallinta ja julkaisu on nopeaa ja tehokasta.”, kertoo e21:n toimitusjohtaja Marko Rautakoura.

Kasvua on syntynyt vaikka tiistaina julkaistun Digibarometri 2015 -tutkimuksen mukaan suomalaiset yritykset panostavat verkkokauppaan tyypillisesti vähän ja panostukset ovat kovin kansallisia. Sähköisen liiketoiminnan kehityksessä ei mennä liiketoimintamallit ja käyttäjäkeskeisyys edellä, vaan otetaan liian helposti vanha toimintamalli ja sovelletaan sitä myös verkossa.

”Näihin haasteisiin törmäämme usein itsekin, joten keskustelut sähköisen liiketoiminnan kehityksestä täytyy viedä johtoryhmätasolle, jotta muutosta saadaan aikaiseksi. Muutos on kuitenkin alkanut ja katsomme positiivisesti tulevaisuuteen. Oma kasvumme ei pysähdy tähän, vaan päinvastoin: tulemme viemään suomalaiset B2B yritykset myös kansainvälisille markkinoille.”, Rautakoura toteaa.

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

22.03.2017