Teollisuuden ja teknisen kaupan alan muutosvauhti kiihtyy. Yritysten on pakko tehdä enemmän ja nopeammin, parantaa asiakaskokemusta sekä innovoida palveluita tuotteiden ympärille. Mutta kasvattamatta resursseja. Tässä piilee digitaalisten ratkaisujen mahdollisuudet.
Vielä muutama vuosi sitten digitalisaatio oli vain edelläkävijöiden agendalla. Nyt näyttää siltä, että enemmistö yrityksistä on alkanut miettiä vaihtoehtoja kasvattaa myyntiä ja yrityksen tuottavuutta digitaalisilla ratkaisuilla”, toteaa e21:n toimitusjohtaja Marko Rautakoura ja jatkaa: ”Tämä on ollut merkittävä tekijä siihen, että kasvatimme myyntiämme yli 10% viime vuoteen verrattuna. Olemme myös pystyneet palkkaamaan lisää osaamista.”
Tällä hetkellä yksi eniten kiinnostusta herättävä alue on myynnin prosessien digitalisointi ja myynnin työkalut. Ammattiostajat tekevät paljon tiedonhankintaa ja tuotevalintaa verkossa, jolloin ostajien tavoittaminen ja palveleminen verkossa on kaupan onnistumisen edellytys.
”Jos yrityksen tuotteet eivät löydy hakukoneista eikä yritys tarjoa rikasta tuotetietoa ja valinnanmahdollisuuksia verkossa, on iso riski tipahtaa jo ostoprosessin alkuvaiheessa pois toimittajalistalta. Koko myynti on nyt mietittävä uudelleen ja rakennettava ratkaisuja, jotka tukevat niin ostajan omaa kuin toimittajan prosesseja”, toteaa Rautakoura.
e21 on teollisuuden ja teknisen kaupan digitaalisten palveluiden toimittaja. Yritys digitalisoi myyntiä, helpottaa ostamista, optimoi liiketoimintaa ja luo uusia liiketoiminnan lähteitä. Työskentely perustuu käyttäjälähtöiseen ja tulokselliseen toimintaan. Asiakaskunta edustaa teollisuuden ja kaupan vahvoja nimiä kuten Fescon, Gyproc, Icopal, Kerabit, Kolmeks, Lining, Mesvac, Ofa, Purso, Rudus, Selecta, Specma, Teca, YTM-Industrial. Vuonna 2000 perustetun yrityksen toimipaikka on Helsinki. www.e21.fi
Lisätietoja:
Marko Rautakoura
CEO, Senior Consultant, Partner
+358 400 426 864
marko@e21.fi