e21 digitalisoi Fesconin tuotetiedon hallinnan ja uudistaa verkkokaupan

Tuotetiedon hallinnan ja B2B verkkokaupan ratkaisuja tarjoava e21 Solutions Oy ja Fescon Oy ovat aloittaneet merkittävän, Fesconin liiketoimintaa kehittävän yhteistyön. Tavoitteena on tehostaa tuotetiedon hallintaa, parantaa jaettavan tuotetiedon laatua sekä tukea myyntiä eri kohderyhmille. Tuotetiedon hallinnan työkalujen lisäksi uudistetaan Fesconin verkkopalvelu, joka tulee olemaan tärkein kanava tuotetiedon jakeluun.

Digitalisoinnin lähtökohdaksi Fescon asetti sekä jälleenmyyntiorganisaation tukemisen että oman myynnin tehostamisen. Jälleenmyyjien eli rautakauppojen toiveena on ollut verkkokävijöiden ohjaaminen kivijalkakauppaan, jonka palveluun ja tuotevalikoimaan he ovat panostaneet. Oman myynnin asiakkaat eli rakennusliikkeet tarvitsevat puolestaan verkkoon työkaluja, joilla tuotevalinta ja hankinta tehostuu.

“Haimme toimittajaa, jolla on erinomainen rakennustuoteteollisuuden ymmärrys, tarpeeseemme parhaat ratkaisut ja kenen kanssa yhteistyö tuntuu luontevalta” , kertoo Fesconin toimitusjohtaja Kimmo Peltola ja jatkaa: “e21 täytti kaikki nämä kriteerit ja uskomme, että saamme tästä yhteistyöstä vielä paljon tehoja omaan toimintaamme.”

e21 ja Fescon aloittivat yhteistyön huhtikuussa ja ensimmäiset muutokset julkistetaan kesän aikana.

“Fescon on loistava esimerkki eteenpäin pyrkivästä rakennusalan yrityksestä, joka tiedostaa digitaalisuuden haasteet ja mahdollisuudet. On hienoa päästä tekemään yhteistyötä heidän kanssaan”, toteaa e21:n toimitusjohtaja Marko Rautakoura.

Lisätietoja:

Marko Rautakoura, e21 Solutions, toimitusjohtaja, puh. 0400-426864, marko@e21.fi

Kimmo Peltola, Fescon, toimitusjohtaja, puh. 050-3077413, kimmo.peltola@fescon.fi

e21 Solutions tehostaa teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten liiketoimintaa sähköistämällä prosesseja, helpottamalla tuotetiedon hallintaa ja kasvattamalla myyntiä B2B verkkokaupparatkaisuilla. Asiakaskunta edustaa teollisuuden ja kaupan vahvoja nimiä kuten Fescon, Gyproc, Indutrade yhtiöt, Isover, Kerabit, Kolmeks, Specma ja Rudus. Vuonna 2000 perustetun yrityksen toimipaikka on Helsinki. www.e21.fi

Fescon on rakennusalan kuivatuotteiden ja niihin liittyvien tuotteiden ja ratkaisuiden kotimainen valmistaja. Fesconin päätuotteita ovat kuivalaastit ja -betonit, rappaus- ja korjauslaastit, julkisivupinnoitteet ja -maalit, seinä- ja lattiatasoitteet, lattiapinnoitteet, eristerappausjärjestelmät ja laatoitus- ja vedeneristystuotteet. Vuonna 1984 perustetun yrityksen pääkonttori sijaitsee Hyvinkäällä. www.fescon.fi

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

22.03.2017

Kylmäsoitoista asiantuntevaan myyntiin

Nykypäivän B2B-myyjän työnkuva alkaa siitä, että hän selvittää mistä yrityksistä tullaan verkkopalveluun ja mistä aiheesta kävijä on ollut kiinnostunut. Tämän jälkeen myyjä selvittää, keneen yrityksessä v....