Asioinnin helpottuminen

Case AquaClean Dealer Desk
Myynnin työpöytä kansainvälisen jälleenmyyjäverkoston käyttöön
24/7
globaali palvelu

Jälleenmyyjät ja loppuasiakkaat tarvitsevat palvelua myös silloin kun myyjä ei ole tavoitettavissa. Verkossa toimivat tuotevalinta-ratkaisut, tilausjärjestelmät ja verkkokaupat mahdollistavat 24/7 -palvelun ympäri maailmaa. Anna asiakkaallesi mahdollisuus tehdä tuotevertailuja ja -valintoja verkossa ja helpota ostopäätöksen tekoa visuaalisten esitysten avulla.

Asiakkaan ostamista helpottavilla ratkaisuilla voit palvella hyvin myös pienempiä asiakkaita, jotka muuten jäisivät isompien asiakkuuksien varjoon. Kun asiakkaiden ostohistoria tallentuu verkkoon, voit tiedon pohjalta tarjota asiakkaalle esimerkiksi lisä- ja varaosia.

Aqua Cleanin tapauksessa parannettiin palvelua tarjoamalla Aqua Cleanin globaalille jälleenmyyjäverkostolle pääsy tilaamaan varaosia ja latamaan tuotteiden dokumentteja vuorokauden ympäri erityisesti jälleenmyyjille tarkoitetun dealer extranet –palvelun kautta. Palvelu räätälöitiin siten, että jokaisella jälleenmyyjällä on omat hankintahintansa ja palvelu on erityisen tehokas varaosien etsimisessä tuotetietojen avulla.

Asioinnin helpottamisen ratkaisuja

Tuotevalitsin auttaa asiakkaita tekemään tuotevalintaa itse, tekemään määrälaskentaa ja tekemään tarjouspyyntöjä varten paljon pohjatyötä. Tilausjärjestelmä toimii esim. kuten Aqua Cleanin Dealer Extranet valittujen asiakkaiden tilauksessa.

Verkkokauppa taas usein on avoin ja helpompi käyttöliittymältään. Verkkokauppa voi olla joko ainoastaan B2B asiakkaille suunnattu tai kuten Ruduksen tapauksessa sekä kuluttajille että yritysasiakkaille suunnattu B2B/C verkkokauppa.

e21 digiaste 2018 kansi pieni pdf downloadUusi Myynnin digiaste 2018 Markkinakartoitus

Lue kuinka teollisuuden ja teknisen kaupan toimialojen yritykset aikovat vastata kasvavaan kysyntään vuonna 2018. Lataa maksuton markkinakartoitus toimialan toimitusjohtajien ja myyntijohtajien näkemyksistä.

 

Tutustu syvemmin B2B verkkokauppaan

e21 on julkaissut maksuttoman pikaoppaan B2B-verkkokaupan maailmaan!

Lataa maksuton B2B verkkokaupan opas

Blogi

16.04.2018

Tee Amazon-strategia – NYT

Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?

Lue lisää

09.04.2018

Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!

e21 somessa

e21 tiedotteet