Digitalisoinnin hyödyt myynnille

Yksi merkittävimmistä, digitalisaation mahdollistamista muutoksista on tapahtunut myynnissä ja ostamisessa. Toisaalta asiakkaat vaativat palvelua ajasta ja paikasta riippumatta, toisaalta myynnille on tarjolla paljon digitaalisia työkaluja, jotka lisäävät liidejä, automatisoivat toimintaa ja parantavat palvelua.

Case Lining
Tilausjärjestelmä tehostaa myynnin ajankäyttöä
+20h
Säästetty myyjien aika / vko

Onnistuneiden verkkoratkaisujen suunnittelussa ja toteutuksessa tarvitaan niin ymmärrystä toimialan erityispiirteistä ja loppukäyttäjien tarpeista kuin digitaalisten ratkaisujen mahdollisuuksista. Teollisuuden ja teknisen kaupan alalla etenkin ymmärrys ammattiostajan ja jälleenmyyjän tarpeista sekä massaräätälöitävien tuotteiden myynnistä on krittistä. Erilaiset myyntikonfiguraattorit ja tuotevalitsimet on suunniteltava myynnin ja ostajan tarpeisiin, puhumattakaan B2B/C verkkokaupoista ja tilausjärjestelmistä.

Ratkaisumme huomioivat alan erityispiirteet, joten ne ovat kevyitä ja nopeasti käyttöön otettavia. Projektien alussa pyrimme ratkaisemaan ensin myynnin kriittiset pullonkaulat, jolloin myös tulokset näkyvät nopeasti.

Kiinnostuitko? Tutustu digitalisaation markkinakatsaukseen.

Lataa maksuton raportti
 

Tehosta myyntiä

Meneekö suurin osa myyjien työajasta asiakaskohtaisten tarjousten tekemiseen exceleissä ja asiakaskyselyihin vastaamiseen sähköpostitse tai puhelimitse? Automatisoimalla tätä työllistävää prosessia voit helposti tehostaa myynnin ajankäyttöä. Esimerkisksi myyntikonfiguraattorin avulla myyjät pystyvät nopeasti ja virheettömästi rakentamaan asiakaskohtaiset tuotekokonaisuudet ja tehdä tarjouksia yhdellä työkalulla! Tarjousdokumentit voit liittää yhdessä huoltokirjan ja varaosalistojen kanssa sähköiselle myyjän työpöydälle (dealer desk), jolloin sekä myyjällä että asiakkaalla on aina ajantasaiset dokumentit yhdessä paikassa.

 

Helpota asiointia

Jälleenmyyjät ja loppuasiakkaat tarvitsevat palvelua myös silloin kun myyjä ei ole tavoitettavissa. Verkossa toimivat tuotevalinta-ratkaisut, tilausjärjestelmät ja verkkokaupat mahdollistavat 24/7 -palvelun ympäri maailmaa. Anna asiakkaallesi mahdollisuus tehdä tuotevertailuja ja -valintoja verkossa ja helpota ostopäätöksen tekoa visuaalisten esitysten avulla. Asiakkaan ostamista helpottavilla ratkaisuilla voit palvella hyvin myös pienempiä asiakkaita, jotka muuten jäisivät isompien asiakkuuksien varjoon. Kun asiakkaiden ostohistoria tallentuu verkkoon, voit tiedon pohjalta tarjota asiakkaalle esimerkiksi lisä- ja varaosia.

 

Kasvata myyntiä

Miten saada lisää uusia asiakkaita ja lisätä myyntiä olemassa oleville asiakkaille? Parannamme tuotteittesi näkyvyyttä ja löydettävyyttä verkossa hakukoneoptimoinnilla (SEO) ja hakukonemarkkinoinnilla (SEM). Voimme analysoida verkkosivustosi liikennettä ja asiakasdataa, joka mahdollistaa verkkosivuston konversio-optimoinnin sekä liidien kasvattamisen. B2B verkkokaupan avulla voit palvella niin suuria kuin pieniä, kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita. Ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkoon tallentuvan asiakastiedon avulla voit kehittää uusia liiketoiminta-alueita ja laajentaa tarjontaasi esimerkiksi huolto- ja varaosamyynnin puolelle.


Raportti: Digitalisaatio asiakkuudenhoidossa ja myynnissä

Selvitimme lokakuussa 2016 teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä digitalisaation hyödyistä.

Lataa digitalisaation markkinakatsaus

Blogi

20.10.2017

Optimoi myös digitaalista myyntisuppiloa

Yksi tärkeimpiä myynnin kasvattamisen työkaluja on myynnin suppilon optimointi: parempaa tunnettavuutta, lisää näkyvyyttä, lisää liidejä, enemmän tuloksellisia kontaktointeja, enemmän kauppaa ja asiakkuud....

Lue lisää

17.10.2017

Vapauta myyjät kannattavaan myyntityöhön

Teollisuuteen ja teknisen kaupan alalle ennustetaan selvää kasvua. Myynnille tämä tarkoittaa tarjouspyyntöjen ja tilausten lisääntyvää määrää, joten onkin ajankohtaista kysyä riittääkö myyjien aika vastat....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!