Digitalisoinnin hyödyt myynnille

e21 keskittyy erityisesti myynnin tehostamiseen digitalisaation ratkaisuilla. Myynnin digitalisointi vähentää myyjien tarjouksien tekoon käyttämää aikaa ja lisää myyntiä tuomalla liidejä verkosta. e21:n erilaisia ratkaisuja myynnin tehostamiseen on mm. myyjän työpöytä, myyntikonfiguraattori ja tuotetiedon julkaisemiseen eri formaateissa sopiva tuotetiedonhallintajärjestelmä.

Case Lining
Tilasujärjestelmä tehostaa myynnin ajankäyttöä
+70h
Säästetty myyjien aika / kk

Asiakkaittesi asiointia helpottamaan voimme rakentaa tuotteillesi Tuotevalitsimen, B2B/C verkkokaupan ja/tai tilausjärjestelmän. Autamme sinua myös verkkopalveluiden sisällössä sekä tuotetiedon löytymisessä verkossa.

e21:llä pyrimme aina nopeaan kehitykseen, jossa tehdään ensimmäiseksi proto asiakkaan käyttöön. Protolla on helppo testata yrityksen sisällä ratkaisun toimivuutta ja kehittää lisää ominaisuuksia tarpeen mukaan.

Myynnin tehostuminen

Meneekö suurin osa myyjien työajasta asiakaskohtaisten tarjousten tekemiseen exceleissä ja asiakaskyselyihin vastaamiseen sähköpostitse tai puhelimitse? Myyjien työaika tehostuisi huomattavasti, mikäli heidän rutiinitöitään voitaisiin automatisoida. Ratkaisumme avulla myyjät pystyvät nopeasti ja virheettömästi rakentamaan asiakaskohtaiset tuotekokonaisuudet ja tehdä tarjouksia yhdellä työkalulla! Nämä dokumentit voivat olla yhdessä huoltokirjan ja varaosien kanssa sähköisellä myyjän työpöydällä (dealer desk), jolloin sekä myyjällä että asiakkaalla olisi aina ajantasaiset dokumentit yhdessä paikassa.

 

Asioinnin helpottuminen

Miten parantaa asiakaspalvelua, erityisesti niiden pienten asiakkuuksien, joille ei riitä myyjien työaikaa tarpeeksi? Anna asiakkaillesi pääsy tarkastella ja muuttaa itse tuotetietoja, tilauksia ja visualisoi heille heidän valitsemansa tuotekokonaisuudet. Asiakkaasi sitoutuvat paremmin tuotteisiisi, kun he pystyvät itse vaikuttamaan tuotevalintoihinsa, ja todennäköisemmin tilaavat sinulta vielä muitakin tuotteita ja lisäosia. Samalla hallitset itse kokonaisuuden ja pääset tarkastelemaan tuotteiden myyntiä eri aikaväleillä. 

 

Myynnin kasvu

Miten lisätä myyntiä olemassa oleville asiakkaille ja saada lisää uusia asiakkaita? Parannamme tuotteittesi näkyvyyttä ja löydettävyyttä verkossa esimerkiksi perustamalla verkkokaupan tuotteillesi ja/tai hakukoneoptimoinnilla (SEO) ja hakukonemarkkinoinnilla (SEM). Voimme analysoida verkkosivustosi liikennettä ja asiakasdataa, joka auttaa sinua ymmärtämään paremmin kohderyhmäasiakkaitasi. Digitaalisten työvälineiden avulla myyjät voivat keskittyä todelliseen myyntityöhön ja uusasiakashankintaan!

Raportti: Digitalisaatio asiakkuudenhoidossa ja myynnissä

Selvitimme lokakuussa 2016 teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä digitalisaation hyödyistä.

Lataa digitalisaation markkinakatsaus 2016

Blogi

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

Lue lisää

22.03.2017

Kylmäsoitoista asiantuntevaan myyntiin

Nykypäivän B2B-myyjän työnkuva alkaa siitä, että hän selvittää mistä yrityksistä tullaan verkkopalveluun ja mistä aiheesta kävijä on ollut kiinnostunut. Tämän jälkeen myyjä selvittää, keneen yrityksessä v....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!