Löytyvyys ja kävijöiden saaminen sivustolle

e21 optimointipalvelu

Suurin osa ammattiostajista hakee tietoa verkosta ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa toimittajaan. Jos tuotteesi ei näy hakukoneissa, olet auttamatta ulkona keskusteluista. Mitä enemmän ja laadukkaampaa tuotetietoa tarjoat ja mitä paremmin huomioit hakukoneiden toimintatavat, sitä todennäköisemmin nouset hakukoneiden tuloksissa esiin. Työkaluja tähän vaiheeseen ovat sisällöntuotanto, hakukoneoptimointi (SEO), hakukonemarkkinointi (SEM) sekä näkyvyys sosiaalisessa mediassa.

Hakukonelöydettävyys SEO

Seo auditointi

Hakukonelöydettävyys on tehokkainta, sillä tutkitusti luonnollisiin hakutuloksiin luotetaan eniten ja lähes kaikki myös  B2B-ostajista aloittaa ostoprosessin Googlettamalla.

Hakukoneoptiointi (SEO) on pitäjänteistä työtä, jonka tulokset tulevat usein pitkänkin aikavälin kuluessa. Teknisten asioiden lisäksi pitää huolehtia hyvästä ja monipuolisesta www-sivujen sisällöstä, tuotekuvauksista, sisällön päivittämisestä, esilläolosta ja linkkauksista hyviltä ww-sivuilta sekä nykyään jatkuvasti enemmän myös aktiivisuudesta sosiaalisessa mediassa.

Hakukonemainonta AdWords

Hakukonemainonnalla saadaan nopeasti kävijöitä halutuilla avainsanoilla sivustolle. Kuitenkin tyypillisesti hakukonemainonnan tuoma liikenne lähtee nopeammin pois välittömästi (korkeampi bounce rate) ja tekee tilauksia (konvertoituu) vähemmän kuin luonnollisten hakutuloksien kautta tulleet. Hyvä hakukonemainonta voi kuitenkin teollisuuden ja teknisen kaupan toimialalla kokemuksemme perusteella tuoda jopa 30% lisää kävijöitä!

Google AdWords on tehokas hakukonemainonnan väline, jolla voi saada omat hakutulokset haluamillaan avainsanoilla Google haun kärkeen. AdWords hakukonemainonnassa maksetaan vain klikkauksista eli sivustolle saapuneista kävijöistä. Päiväbudjetin voi määritellä itse ja alkuun pääsee usein pienelläkin budjetilla, muutaman sadan euron investoinnilla voi saada jo paljon käyntejä.

e21:n maksuttomat oppaat tuotetiedon hallintaan ja B2B verkkokauppaan.

Lataa maksuttomat oppaat

Klikkausprosentti (CTR) ja välitön poistuminen

e21:n ratkaisut hakukonelöytyvyyteen

Klikkausprosentti ja välitön poistuminen sivulle saapumisen jälkeen ovat tärkeitä mittareita kävijöiden hankinnassa. Aina ei riitä, että sivut saadaan näkyville hakukoneissa, koska josku hakutulosta ei klikata. Tällöin täytyy miettiä, ovatko hakutuoloksessa näkyvät otsikko ja kuvaus sivusta houkuttelevia ja liittyvätkö tarpeeksi hyvin etsittyyn hakutermiin.

Kun sivut löytyvä ja kävijät saadaan tulemaan yrityksen sivustolle, niin seuraavaksi pitää tarkastella, kuinka moni lähtee pois välittömästi ilman minkäänlaista aktiviteettia sivustolla. Jos tämä prosentti on suuri tia sivustolla kävijät eivät tee toivottuja toimenpiteitä, esim. yhteydenottoja, on aiheellista ruveta tekemään www-sivuston konversio-optimointia.

e21:n maksuttomat pikaoppaat

syvennä ymmärrystä aihepiiristä tuotetiedonhallinnan ja B2B verkkokaupan pikaoppailla.

Lataa e21:n maksuttomat oppaat!

Blogi

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

Lue lisää

22.03.2017

Kylmäsoitoista asiantuntevaan myyntiin

Nykypäivän B2B-myyjän työnkuva alkaa siitä, että hän selvittää mistä yrityksistä tullaan verkkopalveluun ja mistä aiheesta kävijä on ollut kiinnostunut. Tämän jälkeen myyjä selvittää, keneen yrityksessä v....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!