Verkkoliiketoiminnan optimointi
Tiedolla vai arvaamalla?

Verkkoliiketoiminnassa myynnillinen menestys tulee jatkuvan kehittämisen kautta. Liiketoiminnalla tulee olla onnistumisen mittarit, niitä pitää seurata ja analysoida. Analyysin perusteella optimoidaan verkkoliiketoimintaa.

Näkyvyys ja löydettävyys

Löydetäänkö verkkopalvelusi? Löytyykö oikeilla hakutermeillä? Tuleeko kävijöitä sivustolle?

Käyntien optimointi

Tuleeko verkkokaupasta tilauksia, tulee liidejä? Lähtevätkö ihmiset välittömästi pois? Sivuston optimointi ja jatkokehitys auttavat.

Analytiikka ja mittaaminen

Seurataan sivuston tuloksellisuutta (KPI) ja analysoidaan tilanne kävijätilastojen pohjalta.

Jälkimyynti ja liidien hoito

Liidien hoitoprosessi (nurturing) ja liidien vienti CRM-järjestelmän kautta osaksi normaalia myynti- ja markkinointityötä.

e21:llä lähdemme yrityksen liiketoimintatavoitteiden liittämisestä verkkoliiketoimintaan, myynnin digitalisoimiseen ja sovellamme tämä kokonaisuuden kehittämiseen REAN-mallia. REAN-malli tulee sanoista Reach Engage Activate Nurture. Eli vapaasti suomennettuna saavuta, sitouta, aktivoi ja hoida. 

e21 REAN malli

Liiketoimintaa tulee kehittää kokonaisuutena, mutta asiaa helpottaaksemme tarkastelemme kehittämistä kuudesta osa-alueesta, jotka mahdollistavat suunnitelmallisen kehittämisen ja sitä kautta myynnillisen menestymisen. Tähtäämme aina pitkän aikavälin verkkoliiketoiminnan kehittämiseen huomioiden lähtien liiketoimintatavoitteista, sen jälkeen verkkoliiketoimintaa kehitetään neljältä eri alueelta ja analytiikalla ymmärretään, miten verkkoliiketoiminta on onnistunut.

Selecta - lisää liidejä myyntiin

Lue lisää
  • Myynnin digitalisointi
  • Liidien hankinta
  • Konversio-optimointi

Raportti: Digitalisaatio asiakkuudenhoidossa ja myynnissä

Selvitimme lokakuussa 2016 teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä digitalisaation hyödyistä.

Lataa digitalisaation markkinakatsaus 2016

Blogi

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

Lue lisää

22.03.2017

Kylmäsoitoista asiantuntevaan myyntiin

Nykypäivän B2B-myyjän työnkuva alkaa siitä, että hän selvittää mistä yrityksistä tullaan verkkopalveluun ja mistä aiheesta kävijä on ollut kiinnostunut. Tämän jälkeen myyjä selvittää, keneen yrityksessä v....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!