Konseptisuunnittelu

Konseptisuunnittelu tarkoittaa suunnitelman tekemistä siitä, mitä halutaan toteuttaa. Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kun lähdemme suunnittelemaan liiketoiminnan digitalisointia yhdessä asiakkaan kanssa, käymme läpi liiketoiminnalliset tavoitteet ja loppukäyttäjän tarpeet. Näiden pohjalta voimme yhdessä miettiä, millainen haluttu ratkaisu voisi olla ja millaisilla toiminnoilla voisimme esimerkiksi helpottaa loppukäyttäjän ostoprosessia.

Konseptisuunnittelu voi sisältää esimerkiksi tuotetiedon rakenteen suunnittelua, eri toiminnallisuuksien ideointia, sisällön rakentamista ja käyttöliittymäsuunnittelua. Siksi mukana on moniammatillinen osaajaporukka, joka yhdessä rakentaa parhaan mahdollisen suunnitelman.

Yksi loistava esimerkki onnistuneesta konseptisuunnittelusta on Icopalin kattolaskuri, jossa hyödynnettiin niin teknisen kaupan ostoprosessin syvää osaamista kuin digitalisaation rajattomia mahdollisuuksia. Siitä tulikin niin helppokäyttöinen, että sen käyttö laajeni yllättäen aivan uusiin käyttäjäryhmiin. Konseptisuunnittelua parhaimmillaan.

Raportti: Digitalisaatio asiakkuudenhoidossa ja myynnissä

Selvitimme lokakuussa 2016 teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä digitalisaation hyödyistä.

Lataa digitalisaation markkinakatsaus

Blogi

20.10.2017

Optimoi myös digitaalista myyntisuppiloa

Yksi tärkeimpiä myynnin kasvattamisen työkaluja on myynnin suppilon optimointi: parempaa tunnettavuutta, lisää näkyvyyttä, lisää liidejä, enemmän tuloksellisia kontaktointeja, enemmän kauppaa ja asiakkuud....

Lue lisää

17.10.2017

Vapauta myyjät kannattavaan myyntityöhön

Teollisuuteen ja teknisen kaupan alalle ennustetaan selvää kasvua. Myynnille tämä tarkoittaa tarjouspyyntöjen ja tilausten lisääntyvää määrää, joten onkin ajankohtaista kysyä riittääkö myyjien aika vastat....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!