Konseptisuunnittelu

Konseptisuunnittelu tarkoittaa suunnitelman tekemistä siitä, mitä halutaan toteuttaa. Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kun lähdemme suunnittelemaan liiketoiminnan digitalisointia yhdessä asiakkaan kanssa, käymme läpi liiketoiminnalliset tavoitteet ja loppukäyttäjän tarpeet. Näiden pohjalta voimme yhdessä miettiä, millainen haluttu ratkaisu voisi olla ja millaisilla toiminnoilla voisimme esimerkiksi helpottaa loppukäyttäjän ostoprosessia.

Konseptisuunnittelu voi sisältää esimerkiksi tuotetiedon rakenteen suunnittelua, eri toiminnallisuuksien ideointia, sisällön rakentamista ja käyttöliittymäsuunnittelua. Siksi mukana on moniammatillinen osaajaporukka, joka yhdessä rakentaa parhaan mahdollisen suunnitelman.

Yksi loistava esimerkki onnistuneesta konseptisuunnittelusta on Icopalin kattolaskuri, jossa hyödynnettiin niin teknisen kaupan ostoprosessin syvää osaamista kuin digitalisaation rajattomia mahdollisuuksia. Siitä tulikin niin helppokäyttöinen, että sen käyttö laajeni yllättäen aivan uusiin käyttäjäryhmiin. Konseptisuunnittelua parhaimmillaan.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

16.04.2018

Tee Amazon-strategia – NYT

Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?

Lue lisää

09.04.2018

Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla

Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!

e21 somessa

e21 tiedotteet