Konseptisuunnittelu

Konseptisuunnittelu tarkoittaa suunnitelman tekemistä siitä, mitä halutaan toteuttaa. Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kun lähdemme suunnittelemaan liiketoiminnan digitalisointia yhdessä asiakkaan kanssa, käymme läpi liiketoiminnalliset tavoitteet ja loppukäyttäjän tarpeet. Näiden pohjalta voimme yhdessä miettiä, millainen haluttu ratkaisu voisi olla ja millaisilla toiminnoilla voisimme esimerkiksi helpottaa loppukäyttäjän ostoprosessia.

Konseptisuunnittelu voi sisältää esimerkiksi tuotetiedon rakenteen suunnittelua, eri toiminnallisuuksien ideointia, sisällön rakentamista ja käyttöliittymäsuunnittelua. Siksi mukana on moniammatillinen osaajaporukka, joka yhdessä rakentaa parhaan mahdollisen suunnitelman.

Yksi loistava esimerkki onnistuneesta konseptisuunnittelusta on Icopalin kattolaskuri, jossa hyödynnettiin niin teknisen kaupan ostoprosessin syvää osaamista kuin digitalisaation rajattomia mahdollisuuksia. Siitä tulikin niin helppokäyttöinen, että sen käyttö laajeni yllättäen aivan uusiin käyttäjäryhmiin. Konseptisuunnittelua parhaimmillaan.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Myynnin digiaste 2018 kertoo teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä myynnin ja markkinoinnin digitalisaation asteesta.

Lataa MAKSUTON markkinakartoitus

Blogi

23.04.2018

Onko tuotetiedon hallinta B2B-myynnin piilevä työsyöppö?

Mitä paremmin ja tehokkaammin tuotetietoa hyödynnetään, sitä tehokkaampaa (=kannattavampaa) myynti on.
Lue lisää.

16.04.2018

Tee Amazon-strategia – NYT

Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?
Lue lisää.

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!