Konseptisuunnittelu

Konseptisuunnittelu tarkoittaa suunnitelman tekemistä siitä, mitä halutaan toteuttaa. Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kun lähdemme suunnittelemaan liiketoiminnan digitalisointia yhdessä asiakkaan kanssa, käymme läpi liiketoiminnalliset tavoitteet ja loppukäyttäjän tarpeet. Näiden pohjalta voimme yhdessä miettiä, millainen haluttu ratkaisu voisi olla ja millaisilla toiminnoilla voisimme esimerkiksi helpottaa loppukäyttäjän ostoprosessia.

Konseptisuunnittelu voi sisältää esimerkiksi tuotetiedon rakenteen suunnittelua, eri toiminnallisuuksien ideointia, sisällön rakentamista ja käyttöliittymäsuunnittelua. Siksi mukana on moniammatillinen osaajaporukka, joka yhdessä rakentaa parhaan mahdollisen suunnitelman.

Yksi loistava esimerkki onnistuneesta konseptisuunnittelusta on Icopalin kattolaskuri, jossa hyödynnettiin niin teknisen kaupan ostoprosessin syvää osaamista kuin digitalisaation rajattomia mahdollisuuksia. Siitä tulikin niin helppokäyttöinen, että sen käyttö laajeni yllättäen aivan uusiin käyttäjäryhmiin. Konseptisuunnittelua parhaimmillaan.

Raportti: Digitalisaatio asiakkuudenhoidossa ja myynnissä

Selvitimme lokakuussa 2016 teollisuuden ja teknisen kaupan ylimmän johdon näkemyksiä digitalisaation hyödyistä.

Lataa digitalisaation markkinakatsaus 2016

Blogi

07.04.2017

Asiakaskokemus digitalisoinnin askelkarttana

Arvioimalla oman tuotteen tai palvelun roolia osana asiakkaan omaa, kontekstisidonnaista toimintaa, tuo usein uutta perspektiiviä palvelun tai tuotteen kehittämiseen

Lue lisää

22.03.2017

Kylmäsoitoista asiantuntevaan myyntiin

Nykypäivän B2B-myyjän työnkuva alkaa siitä, että hän selvittää mistä yrityksistä tullaan verkkopalveluun ja mistä aiheesta kävijä on ollut kiinnostunut. Tämän jälkeen myyjä selvittää, keneen yrityksessä v....

Lue lisää

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!